Web Analytics Made Easy - Statcounter

سقف کاذب نوعی پوشش برای سقف اصلی می‌باشد که نه تنها زیبایی سقف را دو برابر می‌کند، بلکه یک مزیت آن این است که تاسیسات و سیم‌کشی‌ها را پوشش می‌دهد و آنها را مخفی می‌کند تا نمای بدی در سقف ایجاد نشود.

کناف‌کاری نیز یکی از روش‌های نصب سقف کاذب بوده که زیبایی منحصر به فردی را در فضا ایجاد می‌کند. سقف کاذب در واقع یک نوع سقف ثانویه برای ساختمان است که در زیر سقف اصلی نصب می‌شود و نقص‌های آن را برطرف ‌می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به انواع کناف‌کاری و بایدها و نبایدهای سقف کاذب هنگام استفاده در منزل می‌پردازیم و در مورد قیمت سقف کناف صحبت می‌کنیم.

بایدها و نبایدهای سقف کاذب هنگام استفاده در منزل؟

·        باید بدانید که سقف کاذب آنچنان محکم نیست. این سقف‌ به سقف اصلی و دیوارهای اطراف آن متصل شده و سازه‌ی اصلی وزن آن را تحمل می‌کند. بنابراین باید به خوبی به سقف اصلی و دیوارها وصل شود.

·        از آنجایی که سقف خانه انرژی را هدر می‌دهد، می‌توان از سقف کاذب برای عایق کردن سقف در برابر صدا و حرارت استفاده کرد. پس می‌توانید از نوع عایق صوتی سقف کاذب استفاده کنید.

·        به دلیل اینکه این مدل سقف می‌تواند سیم‌کشی‌های تاسیسات را به راحتی مخفی کند و نورپردازی‌های دکوراتیو در آن به راحتی و بدون هیچ مشکلی قابل اجرا است، می‌توانید از سقف کاذب پذیرایی برای تاکید در نورپردازی در یک قسمت از منزل خود مثلاً برای میز ناهارخوری استفاده کنید و آن نقطه از منزل را به نقطه کانونی تبدیل کنید.

·        اگر نصب و اجرای سقف کاذب به طور اصولی و درست انجام شود باعث کاهش مصرف سوخت در ساختمان‌ می‌گردد پس حتماً از متخصص آن جهت نصب کمک بگیرید و خودتان اقدام به نصب نکنید.

·        نورپردازی کناف سقف نیز به روش‌ها و مدل‌های مختلفی انجام می‌شود که برای داشتن بهترین نورپردازی در منزل باید مساحت و شرایط نور طبیعی نیز توجه داشته باشید.

·        نصب سقف کاذب باعث کاهش ارتفاع سقف می شود، پس در برخی از فضاها که ارتفاع سقف کوتاه است، نصب چنین سقفی چندان مناسب نمی‌باشد.

·        سعی کنید در نصب و اجرای سقف کاذب از عایق‌های حرارتی استفاده نمایید تا عبور حرارت در ساختمان را به شدت کاهش دهید.

·        این نوع سقف همچنین می‌تواند سر و صدا، گرما و سرما را در سقف و دیوارها کنترل نماید و یک عایق قوی می‌باشد.

بهترین مواد در ایجاد سقف کاذب؟

سقف‌های کاذب در جنس‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که در پایین به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

1. سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب رابیتس یکی از رایج‌ترین انواع سقف‌ کاذب به شمار می‌رود. رابیتس یک نوع ورق مشبک گالوانیزه است و با سیم آرماتوربندی به شبکه فرعی متصل می‌شود. رابیتس در دو نوع برجسته و مسطح تولید می‌شود. نوع برجسته‌ی آن برای دهانه‌های بزرگ و نوع مسطح آن برای دهانه‌های کوچک به کار می‌روند. سقف رابیتس از نبشی، میلگرد و ورق‌های مشبک گالوانیزه ساخته می‌شود.

2. سقف کاذب کناف

سقف مدل کناف یکی از پرطرفدارترین مدل‌های سقف کاذب است. کناف‌کاری در دو نوع دکوراتیو و ساده طراحی و اجرا می‌گردد که در بخش بعدی با جزئیات توضیح می‌دهیم.

3. سقف کاذب چوبی

سقف چوبی حالت نوستالژیک دارد و یاد و خاطره‌ی منازل قدیمی به ویژه در شمال ایران را زنده می‌کند. اجرای سقف چوبی ممکن است کمی دشوار باشد. اگر طرفدار آیتم‌های چوب برای زیباتر کردن دکوراسیون داخلی هستید، سقف کاذب چوبی می‌تواند برای شما مناسب باشد.

4. سقف کاذب آکوستیک

سقف‌های کاذب آکوستیک برای کاهش سر و صدا مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر در منزل با ابزار پر سر و صدا کار می‌کنید یا آلات موسیقی می‌نوازید، یک سقف آکوستیک می‌تواند به راحتی مشکل شما را حل کند. سقف کاذب آکوستیک از جنس پلاک‌های چوبی و گچی، ورقه‌های مقوایی فشرده و پارچه چین‌دار ساخته می‌شود. از این نوع سقف معمولاً در سینماها و سالن‌های کنفرانس نیز استفاده می‌شود.

5. سقف کاذب شیشه‌ای

سقف کاذب شیشه‌ای یکی از انواع سقف‌های تزئینی است که برای ساخت آن از شیشه‌های تزئینی جهت پوشش سقف استفاده می‌شود. در طراحی و تولید شیشه می‌توانید رنگ یا طرح یا ابعاد مورد نظر خود را انتخاب کرده و به آسانی بر روی شیشه پیاده کنید.

6. سقف کاذب پی‌وی‌سی

سقف‌های کاذب پی ‌وی ‌سی معمولاً برای سقف سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شوند. این سقف‌های محبوب و پرطرفدار که از جنس پی وی سی (پلی وینیل کلراید) ساخته می‌شوند در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارند.

7. سقف‌ کاذب کشسان

سقف مدل کشسان به دلیل جنس و روش نصبی که دارد اینگونه نامگذاری شده است. سقف کاذب کشسان از جنس نوعی پارچه‌ی پی وی سی منعطف ساخته می‌شود که قابلیت تحمل وزن زیادی دارد.

8. سقف کاذب‌ آسمان مجازی

سقف مدل آسمان مجازی از طلق‌های شفاف ساخته می‌شود و حتی در دسته‌بندی سقف مدل طلقی نیز قرار می‌گیرد. این نوع سقف در ابعاد و ضخامت‌های گوناگونی ساخته می‌شود.

انواع مدل سقف کاذب کناف

کناف در اصل نام یک برند آلمانی است که در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی مواد و مصالح ساختمانی فعالیت‌ دارد. کناف یک صفحه با روکش گچی است و یکی از پرکاربردترین انواع سقف‌های کاذب می‌باشد که از ویژگی‌های اصلی آن می‌توان به سبکی، ارزانی، انعطاف‌پذیری و نصب راحت اشاره کرد.

سقف کاذب کناف به دو نوع ساده و دکوراتیو تقسیم‌ می‌شود. سقف‌ کناف ساده به شکل پنل‌های گچی ساده تولید و اجرا می‌شود، اما پنل‌های دکوراتیو در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و اجرا می‌گردد.

نقش روشنایی در سقف کاذب

نقش مهم نورپردازی فضای داخلی منازل از کسی پنهان نیست. وجود نور مناسب برای هر مکانی ضرورت دارد. در گذشته نورپردازی منازل فقط با هدفِ روشن‌تر کردن فضا انجام می‌شد در حالی که امروزه نورپردازی نه تنها روشنایی فضا را تأمین می‌کند، بلکه نقش تزئینی نیز دارد. نورپردازی سقف کاذب جزو روش‌های مدرن محسوب شده و مهمترین بخش نورپردازی در هر خانه‌ای است. از نورپردازی‌های رایج و پرطرفدار برای سقف کاذب می‌توان به نور مخفی اشاره کرد. در نورپردازی سقف کاذب می‌توانید از رنگ‌های نور مختلفی استفاده کنید و سقف خانه را به زیباترین حالت ممکن نورپردازی نمایید.

تاثیر رنگ در سقف کاذب

رنگ‌آمیزی سقف کاذب و تزیین آن باعث ایجاد نمایی چشمگیرتر در سقف منزل شما می‌شود. توصیه می‌کنیم که تنها به یک سقف ساده با رنگ سفید فکر نکنید و به دنبال ایده‌های جدیدی برای زیباتر کردن و جذاب‌تر شدن دکوراسیون داخلی خانه‌ی خود بگردید. از آنجایی که سقف یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می‌رود، در نتیجه تزئین و رنگ‌آمیزی آن می‌تواند تغییرات اساسی و چشمگیر را در فضای منزل به وجود بیاورد.

یک روش دیگر برای تزئین و رنگ‌آمیزی سقف کاذب، به وجود آوردن تضاد بین رنگ دیوار و رنگ سقف است. این تفاوت و تضاد رنگ می‌تواند زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کند. اگر در کل به سادگی عادت کرده‌اید و دوست ندارید از رنگ‌های گوناگون استفاده کنید، پیشنهاد دیگری به شما می‌دهیم. به سراغ طیف‌های تیره و روشنِ یک رنگ بروید، این نوع رنگ‌آمیزی یک تضاد زیبا را در فضا ایجاد می‌کند بدون اینکه از چندین رنگ استفاده نماید. بهتر است رنگ‌های تیره را برای نوارهای حاشیه‌ای سقف کاذب استفاده کنید. از طیف‌های روشن‌تر رنگ نیز بیشتر در فضای سقف و دیوار استفاده نمایید.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سقف کاذب صنعت ساختمان دکوراسیون داخلی استفاده کنید ساخته می شود سقف های کاذب سقف کاذب رنگ آمیزی سقف اصلی نوع سقف سقف مدل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی درباره تربیت فرزندان گفت: آشنایی با احکام و مفاهیم اسلامی همانند ذکر و نام خداوند، نماز و روزه و ... باید از زمانی که کودک سه ساله می‌شود به مرور به کودک گفته شود تا درون کوک نهادینه شده و درک آن آسانتر شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی