Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:51:43 GMT

دولت موانع پیش روی فعالیت بخش خصوصی را برطرف می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۶۴۰۶

دولت موانع پیش روی فعالیت بخش خصوصی را برطرف می‌کند

به گزارش سه شنبه ایرنا، عابدین خرم در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و جمعی از فعالان حوزه تولید و صنعت استان با وی، افزود: مسوولان اجرایی استان باید ظرفیت بخش خصوصی را قدر بدانند و با چابک‌سازی و تحول در سیستم اداری، پاسخگوی مسایل و مشکلات این بخش باشند.

وی اظهار داشت: حوزه اقتصادی اعم از تولید، سرمایه‌گذاری، صادرات و اشتغال، ارتباط مستقیم با عملکرد بخش خصوصی دارد و فعالان این بخش در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی از فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان و صنعت‌گران خواست تا مسایل، مشکلات و موانع این حوزه را به شکل به‌روز شناسایی کرده و به مدیران اجرایی انتقال دهند.

خرم، با تاکید بر تشکیل جلسات مستمر و تخصصی با فعالان بخش خصوصی، گفت: ارتباط دولت با بخش خصوصی ارتباطی معنادار و هدفمند خواهد بود تا بتوان با پیشنهادهای تاثیرگذار آنان، عوامل رکود و عقب‌ماندگی در بخش تولید را به حداقل رساند.

وی یادآوری کرد: تلاش و فعالیت بخش خصوصی، نقطه امید و اتکای ما در جنگ اقتصادی است و تمام ادارات دولتی وظیفه دارند موانع فعالیت بخش خصوصی را برطرف کنند.

یونس ژائله، رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به نقش ویژه بخش خصوصی در اقتصاد آذربایجان شرقی، گفت: فعالان اقتصادی برای همراهی و همکاری به منظور بالا بردن شاخص های اقتصادی استان آماده هستند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق تبریز و فعالان حوزه صنعت و تولید استان، دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی فعالان بخش خصوصی بیان کردند.

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران تبریز استانداری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران تبریز گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران تبریز استانداری آذربایجان شرقی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضائی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان نمود و افزود: اراده همه مسؤولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع گردد.

این مقام ارشد قضائی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده اضافه کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء گردد.

کد خبر 6090030

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!