Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد که «نظام‌الدین قیصاری» از سیاسیون نزدیک به دولت سابق افغانستان به دلیل جعل اسناد بازداشت شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مهدی محمودی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از دستگیری «نظام‌الدین قیصاری» از سیاسیون نزدیک به دولت سابق افغانستان در تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی در رابطه با این خبر اظهار داشت: این مقام نزدیک به حکومت سابق افغانستان خود به صورت غیرقانونی وارد کشورمان شده و در ایران نیز اقدام به برخی امور خلاف قانون در رابطه با مدارک هویتی مهاجرین افغانستانی کرده بود.

بنابر اعلام مدیرکل امور اتباع و‌مهاجرین وزارت کشور، قیصاری با افتتاح سه دفتر غیرقانونی در تهران، کرج و حومه پایتخت اقدام به جعل اسناد هویتی برای مهاجرین افغانستانی به ویژه مهاجرین فاقد هرگونه مدرک اقامتی می‌کرد و بدل این امور مبالغی را از این افراد دریافت می‌نمود.

محمودی اظهار داشت: تنها مرجع قانونی و رسمی برای رسیدگی به امور مهاجرین، ادارات اتباع، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بوده و هیچ فرد ایرانی یا افغانستانی دفتر یا مرکزی برای سازماندهی به امور هویتی و اقامتی ندارد و در صورت مشاهده چنین ادعا یا دفاتری حتما موضوع را به مراجع ذی‌صلاح برای برخورد قانونی اطلاع دهید.

لازم به ذکر است که پس از سقوط دولت «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری افغانستان تعدادی از مقامات و سیاسیون این کشور، افغانستان را ترک کرده و به کشورهای دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران پناه آوردند.

برخی از این افراد با استفاده از فرصت به وجود آمده و موج حضور مهاجرین غیرقانونی در کشورمان اقدام به اخاذی از این افراد نموده و در بدل جعل اسناد هویتی مبالغ هنگفتی را از اتباع افغانستانی دریافت می‌کردند.

رئیس دفتر اکو: خدمات‌دهی جمهوری اسلامی به مهاجران افغانستانی هیچ‌گاه متوقف نشد/ از ایران حمایت خواهیم کردکمک‌ نهادهای بین‌المللی برای رسیدگی به مهاجران افغانستانی پاسخگوی 4 درصد نیازهای آن‌ها استآمریکا: فرار اشرف غنی از ایجاد دولت فراگیر در افغانستان جلوگیری کردخلیلزاد: افغانستان به دلیل لجبازی اشرف غنی برای باقی ماندن در قدرت سقوط کرد

نظام‌الدین قیصاری نیز یکی از همین افراد بود که بلافاصله با حضور در ایران، با افتتاح دفاتر غیرقانونی و جعل اسناد هویتی اقدام به اخاذی از هموطنان خود می‌کرد که با تدبیر وزارت کشور در مدتی کوتاه جلوی ادامه فعالیت غیرقانونی او‌ گرفته و به مراجع قانونی سپرده شد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان الدین قیصاری وزارت کشور جعل اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی

برخی از پناهجویان افغانستانی در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغانستانی بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از ۱۰ سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی