Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم استرلینگ یکی از بازیکنانی است که اخیرا به باشگاه بارسلونا لینک شده است. حضور ریاض محرز، فران تورس، برناردو سیلوا، جک گریلیش و فیل فودن باعث شده تا وینگر 26 ساله انگلیسی فرصت کمی برای بازی پیدا کند و بسیاری اوقات در پست غیرتخصصی خود (مهاجم نوک) به کارگرفته شود. نارضایتی استرلینگ و پایان قرارداد او در سال 2023 باعث شده تا در لیست فروش منچسترسیتی قرار بگیرد و بارسلونا علاقه مند به جذب اوست

اختصاصی طرفداری | این مطلب به صورت خلاصه توانایی های استرلینگ و نقش احتمالی او در بارسا را بررسی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک وینگر استاندارد

بارسلونا پس از جدایی نیمار و تغییر سبک لیونل مسی، از حالت 433 همیشگی خود خارج شد و خرید های گران قیمت این تیم نیز نتوانستند در این ترکیب کارایی لازم را داشته باشند. بسیاری اوقات دیده می شد که گریزمان و کوتینیو سرعت کافی در کناره ها را ندارند، یا اینکه به فضای پشت دفاع علاقه چندانی نشان نمی دهند.

به عنوان مثال زمانی که مسی، گریزمان و کوتینیو در بازی حضور داشته باشند، هر 3 بازیکن میل به راه انداختن دیگر بازیکنان و ارسال پاس پشت دفاع دارند؛ اما بازیکنی در خطوط جلویی نیست که این فرار را انجام دهد. بیشترین استارت ها و فرار های روی خط آفساید بارسلونا، در سالیان اخیر مربوط به جوردی آلبا بوده است که از عقب اضافه می‌‌شد و همکاری و درک مناسبی از بازی با مسی داشت. 

یکی از ویژگی های مثبت استرلینگ، سرعت و فرارهای او پشت مدافعان است، سرعتی که بارسا آن را از دست داده  و می تواند در بسیاری از بازی ها گره گشا باشد.

 

انعطاف در سبک بازی 

سبک بازی استرلینگ بیشتر به وینگرهای کلاسیک شباهت دارد. او دونده است، حرکت های تکراری دارد و در کانال کناری زمین  بهترین بازی خود را به نمایش می گذارد. از آنجایی که استرلینگ تکنیک و شتاب لازم برای حرکات در عرض را دارد، برای سمت چپ نیز مناسب است و می توانیم او را وینگری بدانیم که در دو طرف بازی می کند. زمانی که او سمت راست باشد به بازی عرض می دهد و با ارسال سانتر/کاتبک موقعیت خلق می کند. در صورتی که حضور در سمت چپ به او زاویه بهتری برای شوت‌زنی می دهد. او می تواند یک به یک ها را بردارد، بنابراین در مقابل تیم هایی که فشرده دفاع می کنند، مهره ای موثر برای باز کردن دفاع حریف است.

لمس توپ های استرلینگ در محوطه حریف / پریمیر لیگ

 

استرلینگ در حمل توپ (Carry) توانا است و معمولا در محوطه حریف تعداد لمس توپ بالایی ثبت می کند. در صورتی که مدافعان بخواهند توپ را از زیر پای او دور کنند، با توجه به تغییر مسیرهای ناگهانی و تکنیک خود، استرلینگ می تواند از حریف پنالتی (یا خطا) بگیرد.

 

چندپسته بودن

اگر بخواهیم بازی استرلینگ را از زمان حضور در لیورپول تا کنون بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که او تا کنون در پست های متفاوتی بازی کرده است.

در ترکیب راجرز که بین 442 و 433 در تغییر بود، استرلینگ از سمت راست اضافه می شد، سوارز به چپ متمایل می شد و استوریج در میانه بازی می کرد. گاهی نیز استوریج به سمت راست می رفت، سوارز در نوک قرار می گرفت و استرلینگ وینگ چپ می شد.

در سیتی پپ  او بارها بازی در دو طرف را تجربه کرده است.

تیم ملی انگلیس نیز حاوی نقش جدیدی برای او بود، جایی که او به عنوان یک اینساید فوروارد و با فضای محدود تر در ترکیب 343 نیز بازی های قابل قبولی از خود ارائه داد.

 

 

گلزنی!

اشتباه نکنید. استرلینگ به هیچ عنوان یک تمام کننده درجه یک نیست و موقعیت های بسیاری را خراب می کند، اما با وجود تمام موقعیت های از دست رفته می توانیم انتظار داشته باشیم تا او در هر فصل مقدار معینی گل به ثمر برساند. جدول زیر مقایسه ایست از رحیم و وینگرهای دیگر بارسلونا از فصل 2017/18 تا کنون. تعداد گل های این بازیکنان را در مسابقات داخلی (پرمیرلیگ و لالیگا) مقایسه کرده ایم.

با چشم پوشی از آمار فصل 2020/21 گریزمان و کنار گذاشتن لیونل مسی، او از تمامی مهره های هجومی بارسلونا تعداد گل های بیشتری به ثمر رسانده است.

میانگین تعداد گل به ازای هر بازی ( پریمیرلیگ ) - رحیم استرلینگ
​​  پپ تاثیر قابل توجهی بر تمام کنندگی استرلینگ گذاشت، وینگر سیتی به مرور یاد گرفت که شوت ها را با دقت و تمرکز بیشتری بزند، و شانسش را درون محوطه جریمه حریف امتحان کند

 

فیزیک بالغ

منظور از داشتن فیزیک بالغ و تثبیت شده، داشتن بدنی ورزیده و با سیکس پک نیست. فیزیک بالغ یعنی یک بازیکن شرایط بدنی اش به گونه ای باشد که بتواند تعداد بسیاری بازی را در یک فصل انجام دهد یا برای تیم هایی که در مسابقات اروپایی حضور دارند، هر هفته دو بار بازی کند. بازیکنان جوان شرایط بازی به صورت پیوسته را ندارند، به همین دلیل درگیر مصدومیت می شوند.

سابقه مصدومیت های رحیم استرلینگ / سایت ترنسفرمارکت

استرلینگ بازیکنی است که از نظر بدنی در وضعیت مناسبی به سر می برد. با توجه به مصدومیت های عثمان دمبله، آگوئرو و آنسو فاتی، او گزینه ای کاربردی و در دسترس مربی خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت استرلینگ، دوندگی و فعال بودن او در فاز تدافعی است. تیم بارسلونا میانگین دوندگی پایینی دارد و در توپ‌گیری از حریف ضعیف عمل می کند. رحیم بازیکنی پرتلاش و دونده است که بدونِ توپ نیز در خدمت تیم بازی می کند.

 

 

نقاط منفی

استرلینگ در حال حاضر فرم جالبی ندارد و از سوی پپ کنار گذاشته شده است. بنابراین کمی طول خواهد کشید تا او به فرم مناسب بازی برسد. تمام کنندگی او نیز همواره مورد بحث خواهد بود. 

نکته بعدی یکسان بودن پست بازی او و دیپای است که باید دید چگونه مدیریت خواهد شد.

به صورت کلی؛ با توجه به ویژگی های استرلینگ و وضعیت فعلی بارسلونا، خرید او مثبت تلقی می شود. اگر ژاوی بخواهد همانند السد تیمش را  3 دفاعه ارنج کند، رحیم به عنوان یکی از 3 ضلع هجومی و در سمت چپ توانایی بازی خواهد داشت. اگر ترکیب بارسا را 433 فرض کنیم، دیپای در چپ، فاتی در نوک و استرلینگ در سمت راست قرار می گیرند. در ترکیب های دیگر نیز می توان او را به نحوی جا داد. استرلینگ شاید یک سوپراستار نباشد اما با توجه به کمبود وینگرهای باکیفیت و یا در دسترس نبودن آن ها برای بارسلونا ( از نظر مالی ) ؛ جذب وینگر انگلیسی تیم ژاوی را ارتقا خواهد داد.

 

اخبار داغ 

فیلم افشاکننده از ریحانه پارسا درترکیه ! / مشت نمونه خروار ! مهدی رسول پناه امشب در برنامه میثاقی؟ حواشی ناتمام برای ورزش جنجالی؛ مواد تقلبی، بدنساز ۲۰ ساله رابه کما برد! حرکت عجیب زلاتان ابراهیموویچ در دیدار اسپانیا و سوئد / فیلم ناراحتی کریستیانو رونالدو پس از شکست پرتغال مقابل صربستان / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رحیم استرلینگ سمت راست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خلاصه بازی خیرونا ۴ - بارسلونا ۲

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنایه تن هاخ به مورینیو؛ کدام سرمربی حمایت بیشتری داشته‌ است؟
  • بارسلونا با هافبک آرژانتینی قرارداد بست!
  • توقیف ۱۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رحیم‌آباد رودسر
  • از افشین پیروانی بپرسید اوسمار بماند یا نه | او برای نیم‌فصل بهترین گزینه بود
  • با وجود علاقه سرمربی آلمانی؛ هانسی فلیک هیچ‌وقت به هدایت بارسلونا نزدیک نبود!
  • بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید
  • طارمی زنگ خطر را برای مارتینز و تورام به صدا در آورد
  • ببینید | خلاصه بازی خیرونا ۴ - بارسلونا ۲
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • تشییع پیکر هنرمند چهره پرداز اردبیلی «رحیم پرواسی»