Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: در زمینه قوانین نیاز داریم که بنیاد شهید و امور ایثارگران به نهادی معاضدتی تبدیل شود تا بتواند حقوق قانونی ایثارگران را از سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها پیگیری کند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی دوشنبه شب ۲۴ آبان در دیدار با هیئت رئیسه فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات اکثر وزارتخانه‌ها را برای جامعه‌ای محدودتر ارائه می‌دهد که البته این خدمات در پهنه کل کشور ارائه می‌شود، بنابراین تمام مشکلات و مسائل جاری کشور بر فعالیت‌های بنیاد تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور افزود: صرف نظر از مشکلات جسمی ناشی از جانبازی و مشکلات خانواده‌های ایثارگران، امروز با افزایش سن ایثارگران مواجه هستیم که مشکلات جدیدی را نیز برای این جامعه ایجاد کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به محدودیت‌های منابع و بودجه‌ای بنیاد گفت: محدودیت‌های منابع باعث ایجاد مشکلات متعددی به خصوص در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌شود و لازم است مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

وی افزود: در زمینه قوانین نیاز داریم که بنیاد شهید و امور ایثارگران به نهادی معاضدتی تبدیل شود تا بتواند حقوق قانونی ایثارگران را از سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها پیگیری کند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای بیشترین کارکنان و مدیر ایثارگر در بین دستگاه‌های اجرایی است افزود: ملاک و معیار اصلی در انتصاب مدیران در بنیاد شهید و امور ایثارگران تخصص و توانایی است و در صورت برابری توانایی‌ها، اولویت با افراد ایثارگر است.

وی ادامه داد: از همکاران خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران خواسته‌ایم که برنامه‌های بلندمدت خود را برای حوزه‌های تخصصی خود ارائه دهند.

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار تأکید کرد: عمده ارتباط مجلس شورای اسلامی با بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط به دو حوزه تصویب بودجه سالانه و همچنین تصویب قوانین مرتبط با ایثارگران است و این ارتباط باید به نحوی پیش برود که ایثارگران از نتایج آن بهره‌مند شوند.

همچنین حسین بامیری نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون ایثار و شهادت مجلس، اقبال شاکری نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس، محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد و عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس و محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی است که در راستای تأمین منافع ایثارگران پیش می‌رود. رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از جامعه معزز ایثارگری و همچنین از نمایندگان با سابقه مجلس شورای اسلامی هستند و بر همین اساس می‌توان افق روشنی را برای ایثارگران عزیز ترسیم کرد.

وی افزود: امیدواریم جلسات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت هفتگی ادامه پیدا کند و به سمتی برود که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دیدار‌های مستمری با حوزه‌های تخصصی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز داشته باشند تا موارد به شکل ریز و تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

همچنین محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به موارد مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس حاضر در این دیدار گفت: با دستور دکتر قاضی‌زاده هاشمی چالش‌های اصلی پیش روی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص شود که از بین بیش از ۴۰ چالش حوزه تعاون و امور اجتماعی، معیشت، اشتغال و مسکن به عنوان چالش‌های اصلی احصاء شده‌اند و اولویت اصلی بنیاد بر پیگیری این موارد قرار گرفت.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره موارد، نکات و سؤالات مطرح شده از سوی اعضای هیئت رئیسه فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی پرداخت.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی، ناصر فخاری سرپرست سازمان اقتصادی کوثر و برات کریمی مدیرعامل بانک دی نیز به موارد مطرح شده در خصوص حوزه‌های مربوطه خود پاسخ دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد شهید امیرحسین قاضی زاده هاشمی جانبازان و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران قاضی زاده هاشمی نماینده مردم دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد رحیمی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دیدار با معاون عمرانی استاندار ایلام از اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۸ گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد.

وی افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان، سیداکبر دهلران بوده است.

رحیمی عنوان کرد: پروژه‌های خوبی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه اقامتی و رفاهی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: زائرسرای مهران با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع یکی از این پروژه‌ها است که ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری توسعه خانه‌های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران، پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف است.

اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در دور اول سفر ریاست جمهوری

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این دیدار گفت: هر چه امروز در جهان عزت و اقتدار داریم از برکت مجاهدت و خون شهداست که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است و قطعاً باعث جهش در همه عرصه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت که اعتبارات در این حوزه باید تقویت شود و به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: ساماندهی مزار شهدا به مثابه کانون ارزش‌های انقلابی در دستور کار قرار دارد و باید گلزار شهدا از هر نظر متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

هژبری با بیان اینکه دولت سیزدهم بهترین فرصت برای بازسازی فرهنگ شهدا در جامعه است، تأکید کرد: تکریم شهدا و جانبازان و خانواده‌های شهدا و رسیدگی به مسائل درمانی و مسکن آن‌ها برای مدیران یک وظیفه و توفیق است.

کد خبر 747348

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام