Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:42:53 GMT

شهرداری تهران: کرامت دستفروشان مورد تاکید است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۷۵۹۲

شهرداری تهران: کرامت دستفروشان مورد تاکید است

به گزارش ایرنا، امیر فتاحیان روز سه شنبه در این باره اعلام کرد: حراست و حفاظت از معابر عمومی به عنوان حق همه شهروندان، طبق قانون، وظیفه شهرداری‌ های کل کشور است و در کنار عمل به قانون با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی موجود، توجه به معیشت دستفروشان و حفظ کرامت این قشر نیز یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه در همه ایام به ویژه در ماه های پایانی سال، حفاظت از معابر عمومی و رفع سدمعبر با رویکردی اخلاق‌ مدارانه و فرهنگی انجام می شود، گفت: طرح‌های انضباط شهری در مناطق ۲۲ گانه تهران به ویژه در نقاط و معابر پرتردد در ماه های پایانی سال با رویکرد حفظ کرامت دستفروشان با هدف تسهیل رفت و آمد شهروندان و کمک به پیشگیری از شیوع کرونا در اثر تجمعات در معابر عمومی به اجرا در می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با تاکید بر تحقق شعار «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» نیر گفت: اجرای طرح‌های انضباط شهری با رویکرد اخلاقی، فرهنگیِ و حفظ کرامت دستفروشان، در راستای حرکت در مسیر تحقق شعار «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» در دستور کار شرکت شهربان و حریم بان است.

وی در تشریح آخرین اقدام های انجام شده در حوزه حمایت از نیروهای شهربان و حریم بان گفت: در مسیر هوشمندسازی فرآیندها، تکمیل طرح‌های مرتبط با شهربان هوشمند، ارتقای منزلت سازمانی نیروهای اجرایی شهربان و تقویت نظم اداری، با حمایت های شهردار تهران، معاونت خدمات شهری و مساعدت معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران، خانواده ۲ هزار نفری نیروهای اجرایی شهربان شامل شهربانان، حریم‌بانان و معبربانان به «سیستم جامع ثبت تردد کارکنان شهرداری تهران» پیوستند.

فتاحیان خاطرنشان کرد: همسان‌سازی حقوق نیروهای اجرایی شهربان با کارکنان هادیان شهر، تشکیل کمیته تکریم برای تقدیر از نیروهای پاکدست و متعهد و رسیدگی به وضعیت مطالبات آنان‌ها، عیادت و رسیدگی به نیروهای مصدوم و آسیب دیده در حوادث، تسریع در روند رسیدگی به خواسته‌های نیروهای اجرایی که با حذف فرآیند سنتی رسیدگی به امور نیروها انجام شد و ارتقای سطح رفاه کارکنان شهربان حریم‌بان از دیگر اقدامات حمایتی انجام شده از سوی شرکت شهربان برای نیروهای انضباط شهری است.

به گزارش ایرنا، ماموریت‌های شهربان در قالب‌ فعالیت‌های تخصصی در حوزه شهری همچون نظارت بر ساخت و ساز، پیشگیری و رفع تخلفات ساخت و ساز، صیانت از شهر و حریم و حفاظت از معابر عمومی توسط شهربانان، حریم‌بانان و معبربانان انجام می‌شود.

شهروندان می‌توانند با مشاهده هر گونه تخلف در حوزه‌های ساخت و ساز در شهر تهران، تخلف در حریم پایتخت و معابر عمومی به سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران اعلام گزارش کنند.

برچسب‌ها شهرداری تهران مدیرعامل شهربان شهردارى تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران نیروهای اجرایی شهرداری تهران معابر عمومی حریم بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد

سعید خلجی روز چهارشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر حل مسائل شهری و کمک در این حوزه بوده است، اظهار داشت: طی ۲.۵ سال گذشته ناوگان عمومی شهر زنجان با نگاه حمایتی دولت نوسازی شد در حالیکه در ۱۰ سال گذشته چنین کمکی نشده بود و با کارهای انجام گرفته ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی گفت:سرانه بودجه شهری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد افزایش یافته و ۹۴ میلیون‌ متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شده که یکی از موفقیت‌های شهرداری های استان همین موضوع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در سطح شهرهای استان آسفالت‌ریزی شده است که بیش از ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

وی به ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱۳ عضو شورای شهر استان در ۲۱ شهر فعالیت می کنند در حالیکه در ارزیابی ها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه خدمات این نهاد در بسیاری از موارد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، ادامه داد: در زمان حاضر شهر زنجان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به همت شهردار و اعضای شورا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

خلجی اضافه کرد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموع درآمد آنها در بخش عمرانی استفاده شود اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه‌ در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم و در شورای اسلامی شهر زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای و وابستگی با تمام قدرت، اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز