Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:26:24 GMT

اعتراض بلینکن به آزمایش موشک ضد ماهواره روسیه

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۷۶۴۳

اعتراض بلینکن به آزمایش موشک ضد ماهواره روسیه

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که آزمایش موشک ضد ماهواره روسیه مانع انجام اکتشافات فضایی برای همه کشورها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: فدراسیون روسیه روز دوشنبه مورخ ۱۵ نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی بدون هیچگونه ملاحظه‌ای یک آزمایش مخرب موشک ضد ماهواره با صعود مستقیم علیه یکی از ماهواره‌های خود انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آزمایش تاکنون بیش از هزار و پانصد قطعه زباله فضایی قابل ردیابی تولید کرده است و احتمالا صدها هزار قطعه زباله فضایی کوچک‌تر تولید خواهد کرد. این زباله‌ها که عمر طولانی دارند و به خاطر این آزمایش خطرناک و غیرمسئولانه ایجاد شده‌اند، در حال حاضر ماهواره‌ها و دیگر تجهیزات فضایی را که تا سال‌ها بعد برای منافع امنیتی، اقتصادی و علمی همه کشورها حیاتی و مهم هستند، تهدید خواهند کرد.

بلینکن تصریح کرد: به علاوه، این آزمایش به طرز قابل توجهی خطرات علیه فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی و دیگر فعالیت‌های بشر در زمینه اکتشافات فضایی را افزایش خواهد داد. با این آزمایش امنیت تمام افرادی که به دنبال اکتشاف و استفاده از فضا برای اهداف صلح‌آمیز هستند، به طرز بی‌ملاحظه‌ای به خطر افتاده است.

وی افزود: روسیه علی‌رغم ادعاهایش دال بر اینکه با مسلح کردن فضا مخالف است، تمایل دارد تا از طریق رفتار بی‌پروا و غیرمسئولانه‌اش پایداری بلند مدت فضا و همچنین اکتشافات و استفاده از فضا توسط تمامی کشورها را به خطر اندازد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد: از آنجایی که به دنبال پاسخ دادن به این اقدام غیرمسئولانه هستیم، به همکاری با متحدان و شرکایمان ادامه خواهیم داد. ما از تمامی کشورهای فضانورد مسئول می‌خواهیم تا در تلاش‌ها برای ایجاد اصول رفتار مسئولانه و اجتناب از انجام آزمایشات مخرب خطرناک و غیرمسئولانه همچون آزمایشی که روسیه انجام داد به ما ملحق شوند.

در همین حال، ناسا نیز اعلام کرد، آزمایش موشک ضد ماهواره روسیه در روز دوشنبه زباله‌هایی را در مدار نزدیک به زمین تولید کرد که ایستگاه فضایی بین‌المللی را به خطر انداخت و برای سال‌ها خطری برای فعالیت‌های فضایی خواهد بود.

ناسا تاکید کرد: به دنبال این آزمایش روسیه، به هفت عضو ایستگاه فضایی بین‌المللی که شامل ۴ فضانورد آمریکایی، یک فضانورد آلمانی و دو فضانورد روس می‌شود، دستور داده شد تا به مدت دو ساعت در کپسول‌های سفینه فضایی خود پناه بگیرند.   

بیل نلسون، رئیس ناسا در بیانیه‌ای گفت: ناسا در روزهای آتی به نظارت بر این زباله‌ها ادامه خواهد داد تا امنیت نیروهایمان در فضا را تضمین کند.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه آمريكا موشک ضد ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز جمعه به وقت محلی مدعی شد تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به دلیل جنگ در غزه نشانه دموکراسی آمریکایی است.

بلینکن در نشستی خبری در چین در پاسخ به سئوالی درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا درباره غزه مدعی شد درک می‌کند که این جنگ «احساسات پرشوری» را برانگیخته است و دولت بایدن تمام تلاش خود را برای توقف جنگ انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، از شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

وزیر خارجه دولت بایدن گفت: «در کشور ما، این یکی از ویژگی‌های بارز دموکراسی است که شهروندان می‌توانند دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها و خشم خود را در هر زمانی که بخواهند ابراز کنند و به باور من این تجلی قدرت کشور و قدرت دموکراسی است.»

بلینکن در عین حال از اینکه در این تجمعات، دانشجویان به جنبش حماس اعتراض نکرده اند، به آنان انتقاد کرد و گفت که در این اعتراض ها «آن چنان در مورد حماس سکوت شده است که گویی حتی بخشی از ماجرا نیست.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا پس از سفر سه روزه به چین در پاسخ به سوالی درباره تظاهرات حامی فلسطین که در روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا مدعی دفاع از حق اعتراض آمریکایی‌ها شد و گفت که مواردی وجود داشته است که عبارات واضحی از یهودستیزی وجود داشته است، اما «اعتراضات فی نفسه یهودستیزانه نیستند».

بلینکن گفت: «آنچه که ما نیز می‌بینیم، مردم، جوانان، افراد از طبقات مختلف است که بسیار پرشور هستند و احساسات بسیار قوی درباره (درگیری) دارند.»

او همچنین بر اهمیت چنین بیانی در دموکراسی ها تاکید کرد. او گفت: «در کشور، جامعه و دموکراسی ما، اظهار نظر در مورد آن، هم مناسب است و هم محافظت می‌شود».

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین