Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سهیل شاهین» از اعضای ارشد طالبان گفت: پس از حصول آزادی و تشکیل نظام سیاسی در افغانستان، خدمت به مردم حل مشکلات اقتصادی در اولویت این قرار دارد.

شاهین افزود: بعد از حصول آزادی و تشکیل نظام اسلامی، اولویت ما خدمت به مردم و حل مشکلات اقتصادی است.

به گفته وی، افغانستان در عرصه امنیت، اقتصاد، تعلیم و پیشرفت با دیگران رقابت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که با سقوط حکومت پیشین و تسلط طالبان بر افغانستان بیش از 9 میلیارد دلار ذخایر ارزی این کشور توسط آمریکا مسدود شده که باعث بوجود آمدن عدم مصونیت غذایی در افغانستان شده است.

سازمان جهانی غذا گفته است شمار افرادی که با شرایط نزدیک به قحطی در افغانستان زندگی دارند به 8.7 میلیون نفر رسیده است که در مقایسه با اوایل سال جاری سه میلیون نفر افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: سهیل شاهین طالبان قحطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

کد خبر 6090316

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد