Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- احتمال جدایی استرلینگ از منچسترسیتی افزایش یافته است.
به گزارش آریا، رحیم استرلینگ، وینگر 26 ساله و انگلیسی باشگاه منچسترسیتی به جدایی از این تیم نزدیک است. به نقل از Matt Lawton از تایمز، احتمال جدایی رحیم استرلینگ از منچسترسیتی افزایش یافته و تمدید قرارداد او با این باشگاه بسیار بعید به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که استرلینگ تا ژانویه حضور ثابتی در ترکیب سیتیزن ها نداشته باشد، انتقال قرضی به بارسلونا را در نظر خواهد گرفت. سران بارسلونا و ژاوی، سرمربی جدید این تیم نیز علاقه زیادی به جذب او دارند. رحیم استرلینگ تا سال 2023 با منچسترسیتی قرارداد دارد.
رحیم استرلینگ یکی از بازیکنانی است که اخیرا به باشگاه بارسلونا لینک شده است. حضور ریاض محرز، فران تورس، برناردو سیلوا، جک گریلیش و فیل فودن باعث شده تا وینگر 26 ساله انگلیسی فرصت کمی برای بازی پیدا کند و بسیاری اوقات در پست غیرتخصصی خود (مهاجم نوک) به کارگرفته شود. نارضایتی استرلینگ و پایان قرارداد او در سال 2023 باعث شده تا در لیست فروش منچسترسیتی قرار بگیرد و بارسلونا علاقه مند به جذب اوست
بارسلونا پس از جدایی نیمار و تغییر سبک لیونل مسی، از حالت 433 همیشگی خود خارج شد و خرید های گران قیمت این تیم نیز نتوانستند در این ترکیب کارایی لازم را داشته باشند. بسیاری اوقات دیده می شد که گریزمان و کوتینیو سرعت کافی در کناره ها را ندارند، یا اینکه به فضای پشت دفاع علاقه چندانی نشان نمی دهند. به عنوان مثال زمانی که مسی، گریزمان و کوتینیو در بازی حضور داشته باشند، هر 3 بازیکن میل به راه انداختن دیگر بازیکنان و ارسال پاس پشت دفاع دارند؛ اما بازیکنی در خطوط جلویی نیست که این فرار را انجام دهد. بیشترین استارت ها و فرار های روی خط آفساید بارسلونا، در سالیان اخیر مربوط به جوردی آلبا بوده است که از عقب اضافه می‌‌شد و همکاری و درک مناسبی از بازی با مسی داشت. یکی از ویژگی های مثبت استرلینگ، سرعت و فرارهای او پشت مدافعان است، سرعتی که بارسا آن را از دست داده  و می تواند در بسیاری از بازی ها گره گشا باشد.
استرلینگ در حال حاضر فرم جالبی ندارد و از سوی پپ کنار گذاشته شده است. بنابراین کمی طول خواهد کشید تا او به فرم مناسب بازی برسد. تمام کنندگی او نیز همواره مورد بحث خواهد بود. نکته بعدی یکسان بودن پست بازی او و دیپای است که باید دید چگونه مدیریت خواهد شد. به صورت کلی؛ با توجه به ویژگی های استرلینگ و وضعیت فعلی بارسلونا، خرید او مثبت تلقی می شود. اگر ژاوی بخواهد همانند السد تیمش را  3 دفاعه ارنج کند، رحیم به عنوان یکی از 3 ضلع هجومی و در سمت چپ توانایی بازی خواهد داشت. اگر ترکیب بارسا را 433 فرض کنیم، دیپای در چپ، فاتی در نوک و استرلینگ در سمت راست قرار می گیرند. در ترکیب های دیگر نیز می توان او را به نحوی جا داد. استرلینگ شاید یک سوپراستار نباشد اما با توجه به کمبود وینگرهای باکیفیت و یا در دسترس نبودن آن ها برای بارسلونا ( از نظر مالی ) ؛ جذب وینگر انگلیسی تیم ژاوی را ارتقا خواهد داد.
 پس از بازگشت دنی آلوز به بارسلونا به درخواست شخص ژاوی،نام های دیگری نیز برای برگشتن به نیوکمپ طی بازار نقل و انتقالات زمستانی مطرح شده اند. با توجه به شرایط مالی بارسلونا، سران باشگاه به سراغ بازیکنانی خواهند رفت که این شرایط را داشته باشند. فرصت کمی در تیم فعلی‌شان برای بازی کردن دارند. امکان جذب قرضی آنها وجود داشته باشد. 
تیاگو آلکانتارا گزینه ای است که علاقه شخص ژاوی به جذب وی تایید شده و از هر دو شرط بالا نیز برخوردار است. این هافبک 30 ساله از زمان پیوستن به لیورپول نتوانسته جایگاه ثابتی در ترکیب تیم یورگن کلوپ برای خودش دست و پا کند و دیگر به تیم ملی نیز دعوت نمی شود. تیاگو DNA بارسلونا را دارد و مناسب تفکرات ژاوی هم است. او محصول آکادمی لاماسیا محسوب می شود و با خود ژاوی نیز هم تیمی بوده است. تیاگو سال 2013 مسیرش را از بارسلونا جدا کرد اما طی این مدت هرگز ایده بازگشت به بلوگرانا را رد نکرده است. 
سزار آزپیلیکوئتا، مدافع راست 32 ساله و اسپانیایی باشگاه چلسی تا پایان فصل جاری با این تیم قرارداد دارد. به نقل از Samuel Marsden از ESPN، سران چلسی مدتی است که برای تمدید قرارداد سزار آزپیلیکوئتا اقدام کرده اند و همچنان با این فولبک اسپانیایی در حال مذاکره هستند اما هنوز توافقی میان طرفین حاصل نشده است. در همین حال، بارسلونا نیز به جذب آزپیلیکوئتا ابراز علاقه کرده و در صورتی که آبی ها با او بر سر تمدید قرارداد به توافق نرسند، کاتالان ها برای جذب آزاد او اقدام خواهند کرد.
کمتر از 10 روز است که ژاوی رسما به عنوان سرمربی بارسلونا معرفی شده و یک هفته از شروع تمرینات باشگاه تحت هدایت او می گذرد. ژاوی به عنوان یکی از باکیفیت ترین محصولات تاریخ آکادمی لاماسیا و البته بازیکن سابق بارسلونا ب، به خوبی از اهمیت بالای تیم های پایه در روزهای دشواری که بارسا از لحاظ مالی می گذراند آگاه است. بخش اعظمی از بازیکنان حاضر در نخستین تمرینات ژاوی را بازیکنان تیم جوانان و بارسلونا ب تشکیل داده بودند، بازیکنان جوانی چون الیاس آخوماچ، آرنائو کوماس، عبده ازالزولی و ... سرمربی جدید بارسلونا چند روز قبل حتی در استادیوم یوهان کرایوف حاضر شد و از نزدیک شاهد نخستین بریس آخوماچ هم بود. 
البته ژاوی مدت هاست که شرایط این بازیکنان را دنبال می کند و با آنها آشنایی دارد. سرجیو آلگره، یکی از دستیاران سرمربی بارسلونا که در السد هم با او همکاری داشت، طی ماه های سپتامبر و اکتبر (دو ماه قبل از بازگشت ژاوی به نیوکمپ) بنا به دلایل شخصی در شهر بارسلونا بود و طی این مدت تمام بازی های بارسلونا ب را از نزدیک تماشا نمود. آلگره تمام گزارش هایی که طی این مدت جمع کرد را در اختیار ژاوی قرار داده است تا سرمربی جوان بیش از پیش در جریان روند پیشرفت جوانان تیم قرار بگیرد. 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ژاوی بارسلونا رحیم استرلینگ آزپیلیکوئتا لاماسیا رحیم استرلینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برناردو سیلوا دیگر اولویت نقل و انتقالاتی بارسلونا نیست؟

در بارسلونا هنوز برناردو سیلوا را دوست دارند اما قیمتی که سیتی برای او می خواهد، از دید باشگاهی با این وضعیت اقتصادی زیاد تلقی می شود. 

طرفداری | اگر همه اخبار نقل و انتقالاتی رئال مادرید طی دو تابستان اخیر به کیلیان ام باپه اختصاص داشته است، در مورد بارسلونا و برناردو سیلوا هم این قضیه صدق می کند. این بازیکن پرتغالی مدتی است که سیگنال هایی ارسال می کند، اما مشکلات مالی مانع از انجام این انتقال توسط باشگاه بارسا شده است. بارسا برای سومین تابستانی متوالی برناردو را زیر نظر دارد و او از گزینه های روی میز است، اما اولویت بلوگرانا نیست. بارسا اول باید به فروش بازیکن باشد و پس از آن سیتی را راضی کند که بند فسخ 58 میلیون یورویی او را کاهش دهد. 

به گزارش اسپورت، فصل گذشته، خواسته برناردو سیلوا ترک منچسترسیتی بود. حتی با قهرمانی در لیگ قهرمانان، هدف بزرگی که پروژه پپ گواردیولا دنبال می کرد، این حس تقویت شد. با وجود انتظار برای بارسا تا آخرین لحظه، هافبک بازیساز چاره ای جز تمدید قرارداد نداشت. او هیچ راه حل دیگری نداشت. گزینه دیگر عربستان سعودی بود که او آن را رد کرد. حالا نزدیکان او می گویند تصمیم نهایی بعد از پایان کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس گرفته خواهد شد، اما یک چیز تغییر نکرده است: اگر برناردو سال گذشته هم می خواست برود، حالا شاید بیشتر به دنبال جدایی باشد. 

چرا بارسلونا گزینه جذابی برای برناردو سیلوا است؟

ابقای ژاوی روی نیمکت، امیدهای این بازیکن پرتغالی برای پوشیدن پیراهن بارسا را ​​تقویت می کند. سرمربی اسپانیایی شیفته سبک بازی برناردو است و باور دارد که او در پست هافبک، کمک زیادی به تیمش خواهد کرد. در واقع، سرمربی و بازیکن تابستان گذشته برای سنجیدن احتمالات، مستقیما با هم در تماس بودند.

مشکلات دیگری که وجود دارند

بارسلونا به جز مسائل اقتصادی، باید به مسائل دیگری هم فکر کند. برناردو سیلوا در ماه آگوست 30 ساله می شود و بارسا در حال حاضر بازیکنی با ویژگی های مشابه در ترکیب خود دارد: ایلکای گوندوعان، 33 ساله. این بدان معناست که باشگاه کاتالانی، صرف نظر از اینکه چقدر کیفیت فنی او را تحسین می کند، نمی تواند جذب احتمالی بازیکن پرتغالی را یک امر استراتژیک بداند.

بند فسخی که برای بارسلونا منطقی نیست

در نتیجه، بارسلونا باور دارد که بند آزادسازی 58 میلیون یورویی او بیش از حد زیاد است. با قیمت پایین تر، داستان می توانست متفاوت باشد. اولویت بلوگرانا، جذب یک هافبک دفاعی سطح بالا خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد و سپس فروش‌های بیشتری انجام شود که امکان سرمایه‌گذاری‌های بیشتر را فراهم کند، بارسا در موقعیتی خواهد بود که تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد 40-50 میلیون یورو برای بازیکن پرتغالی سرمایه‌گذاری کند یا مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • تقویت احتمال پیوستن دیاس به بارسلونا با رفتن کلوپ
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا
  • چرا برناردو سیلوا دیگر اولویت نقل و انتقالاتی بارسلونا نیست؟
  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا
  • (عکس) ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد
  • ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد (عکس)
  • آنچلوتی: ماندن ژاوی در بارسلونا تصمیم درستی است؛ توپ طلا باید به وینیسیوس و بلینگام برسد
  • خوان لاپورتا: ژاوی همیشه به فکر منافع بارسلونا است؛ هواداران به ما اعتماد کنند
  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ