Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نمایندگان موافق و مخالف دومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش امروز در جلسه علنی مجلس به بیان نظرات خود پرداختند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که صبح امروز در جلسه علنی برگزار شد به مسعود فیاضی رای اعتماد ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه نظرات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را می خوانید:

مخالفان چه گفتند؟

فیاضی حتی یک روز هم مدیر یک مدرسه نبوده است
نماینده مردم بناب در مجلس با اشاره به اینکه فیاضی حتی یک روز هم مدیر یک مدرسه نبوده و حتی مدیرعامل نیز نبوده است، گفت: به یقین این انتخاب معلمان را دلسرد خواهد کرد و توهین و دهن کجی به آموزش و پرورش می‌شود.
محمد باقری در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: من به عنوان نه اصولگرای تند و نه اصلاح طلب تند، بلکه به عنوان فردی مستقل معتقدم جناحی‌بازی پدر کشور را درآورده است اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری یک اصولگرای اصلاح طلب هستم که معتقدم می‌توانیم با تأکید بر اصول خودمان روش‌ها را اصلاح کنیم.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به یقین باید دنبال حجت شرعی در رابطه با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی باشیم، افزود: حتماً آقای رئیسی برای معرفی آقای فیاضی به چنین حجتی رسیده‌اند اما نمایندگان نیز باید به حجت شرعی برسیم تا بتوانیم به ایشان رأی دهیم.
وی با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون نفر معلم در آموزش و پرورش با تحصیلات عالیه وجود دارد، ادامه داد: حال سوال این است که آقای رئیسی آیا در میان این یک میلیون نفر کسی مانند آقای فیاضی پیدا نشد این در حالی است که زمانی از آموزش و پرورش، مدیر برمی‌خیزید و در واقع وزیر و مدیرپرور بود اما اکنون بعد از 40 سال به این نتیجه رسیده‌ایم که از بین یک میلیون نفر نمی‌توان یک نفر را به عنوان وزیر انتخاب کرد تا سکانداری این مجموعه را بر دست گیرد.
باقری با اشاره به اینکه فیاضی حتی یک روز هم مدیر یک مدرسه نبوده و حتی مدیرعامل نیز نبوده است، گفت: به یقین این انتخاب معلمان را دلسرد خواهد کرد و توهین و دهن کجی به آموزش و پرورش می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: متأسفانه بعد از گذشت 40 سال از انقلاب یک معلم با کرامت انتخاب نکردیم که کرامت معلمان را حفظ کند، این در حالی است که ما در آموزش و پرورش مشکل برنامه نداریم و سند تحول بهترین برنامه برای آن است اما کسی برای سکانداری این وزارتخانه مهم معرفی شده که حتی یک روز کار اجرایی نکرده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: توسعه کشور با آموزش و پرورش است و بنده معتقدم با انتخاب فیاضی تحولی که آقای رئیسی از آن صحبت می‌کند، شکل نخواهد گرفت چرا که وزیر پیشنهادی حتی یک روز هم مدیر نبوده که ببینیم آیا مدیر تحول‌گر است یا خیر تا بتواند با استناد به آن در آموزش و پرورش هم تحول ایجاد کند.
وی تأکید کرد: با توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان باید به گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص این وزیر پیشنهادی توجه کنند. نمی‌توان گفت کمیسیون خود به خود به مخالفت با وی رسیده است. در واقع باید بررسی کنیم سوابق ایشان چقدر تحولی و انقلابی بوده لذا خواهش می‌کنم به ایشان رأی ندهید.
نماینده مردم بناب در مجلس گفت: رئیس جمهور صرفا یک هفته وقت دارد وزیر بعدی را انتخاب کند نه سه ماه، لذا خواهش دارم به احترام معلمان به ایشان رأی ندهید.

وزیر آموزش و پرورش باید برای چالش های عظیم این وزارتخانه برنامه داشته باشد
محمد وحیدی در نشست علنی امروز مجلس در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نکاتی که در مخالفت با آقای فیاضی مطرح می کنم قطعا از باب مخالفت با آقای رئیسی، دولت یا جریان انقلابی نیست، کما اینکه ما با افتخار پشت سر رئیس جمهور که فردی انقلابی و ولایی و مورد اعتماد مردم است، ایستاده ایم، اما در این شرایط انتخاب اصلح برای مهمترین دستگاه کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم ادامه داد: نمایندگان در روز رأی اعتماد به کابینه به همه گزینه ها به غیر از وزیر آموزش و پرورش رأی اعتماد دادند، چرا که این وزیر برای بیش از 40 درصد جمعیت کشور فعالیت می کند، بنابراین وزارت آموزش و پرورش تاثیرگذارترین دستگاه بر آینده تربیتی و فرهنگی کشوری بوده که نظام و انقلاب آن ریشه فرهنگی دارد، ضمن اینکه این وزیر باید تحولی در مبانی زیربنایی این وزارتخانه ایجاد کند. همچنین با مجلس به عنوان مهمترین نهاد قانونگذاری و نظارت همراه شود، نه اینکه گزینه پیشنهادی این وزارتخانه در لابی ها و پارک ها انتخاب شود.
وی تصریح کرد: اگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارشی در مخالفت با آقای فیاضی قرائت کرد، در نتیجه اخذ استعلامات و با نگاه دقیق به مدارک تحصیلی ایشان بوده است، چرا که ما مدیری می خواهیم که در دستگاه عظیم آموزش و پرورش تحول ایجاد کند، ضمن اینکه در شرایطی که یک مدیر مدرسه باید از سابقه 5 ساله معاونت در مدارس برخوردار باشد، چطور وزیر پیشنهادی این وزارتخانه می تواند غیر از جنس این خانواده باشد.
وحیدی یادآور شد: در فضای مجازی و رسانه ها بیش از 20 ابهام نسبت به آقای فیاضی مطرح شده که باید توسط وی پاسخ داده شود و از جامعه ابهام زدایی شود تا در مجلس به یک تصمیم منطقی برسیم.
وی در ادامه از حضور تمام اعضای کابینه در جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انتقاد کرد و افزود: وزرا چرا در سایر جلسات مجلس که به امور مهمی همچون بودجه نویسی، حمایت از مردم در شرایط سخت کرونا، مشکلات فرهنگیان و رتبه بندی آنها می پردازیم، حضور ندارند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چرا برای عدم وجود نظام شایسته سالاری در این وزارتخانه و انتخاب مدیران استان های این مجموعه با جریان فشار برنامه ای ندارد، ضمن اینکه نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین مهمترین مطالبه برای اجرای کیفیت بخشی به نظام آموزشی کشور است که وزیر آموزش و پرورش باید برای آنها برنامه عملیاتی داشته باشد. همچنین در برنامه های بالادستی برای این وزارتخانه مفاهیم اصلی آمده که وزیر آن باید توانایی تبدیل آنها به قدرت ایجاد برنامه عملیاتی را داشته باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به 3 چالش عظیم در فضای آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نگاه به نیروی انسانی در شرایطی که این وزارتخانه با کمبود 200 هزار نیرو مواجه است، توجه به نظام رتبه بندی معلمان که اجرای آن در دولت و مجلس به یک چالش تبدیل شده است و وضعیت بلاتکلیف صندوق ذخیره فرهنگیان که معلمان هر ماهه مبالغی را به آن واریز می کنند و به رغم ردیف بودجه ای که برای سال 1400 برای آن تعیین شد، اما بعد از گذشت 8 ماه این وزارتخانه گزارشی در این رابطه ارائه نداده است، از جمله مواردی است که وزیر پیشنهادی باید برای آنها برنامه داشته باشد.

تقویت آموزش خصوصی مطرح شده در برنامه‌های فیاضی خلاف اصل 30 قانون اساسی است
احمد محرم زاده یخفروزان در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مخالفت بنده با این وزیر به جهت دلسوزی بوده چرا که وزارت آموزش و پرورش بسیار اساسی است و مدیران آینده را تربیت می‌کند، گفت: آقای فیاضی شما مدیر پرورشی کدام مدارس تهران بوده‌اید؟ چرا مدرک دکترای شما از نهاد قانونی تحت پوشش وزارت علوم نیست و علت نخبگی شما چیست که از کانون نخبگان دکترای فقه گرفته‌اید.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی  در ادامه با بیان اینکه فیاضی از فعالیت خود در شورای فضای مجازی گفته که ربطی به آموزش و پرورش ندارد، عنوان کرد: طرح شما برای مشارکت با بخش دولتی چیست و وقتی از رتبه‌بندی صحبت می‌کنید هیچ مطالعه‌ای در این خصوص نداشته‌اید. در تحقیقات چیزی جز فقه دیده نمی‌شود پس چگونه خود را کارشناس مدیریت مهدکودک‌ها می‌دانید و وقتی از آسیب‌شناسی در حوزه آموزش و پرورش می‌گویید گزارشی از مطالعات شما در این خصوص پیدا نمی‌شود.
وی در ادامه خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که به سند تحول اشاره کرده است، گفت: این سند تاکنون اجرا نشده و شما پیشنهادات اصلاحی درباره آن نداشته‌اید، تعارض منافع در تمامی ارکان آموزش و پرورش باعث آسیب به آن شده است که شما درباره آن برنامه‌ای ارائه نکرده‌اید.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: آموزش خصوصی و پولی خلاف اصل 30 قانون اساسی است لذا برنامه شما برای ارتقاء این بخش ناقض قانون است، همچنین تأکید بر تقویت بسته‌های کمک درسی دارید که این موضوع مافیای آموزش و پرورش را تقویت می‌کند.
محرم زاده در ادامه با اشاره به نبود بودجه رفاهی برای معلمان ابراز داشت: این نکته مطرح شده از سوی شما مثبت است اما هیچ راهکاری برای آن نداده‌اید، همچنین منظور شما از حیات طیبه دانش‌آموزان و نگرش آخرت گرایانه برای تربیت کودک و نوجوان مشخص نیست و بیان تعامل مدرسه و مسجد، ادبیات جدیدی است که شاخص عملیاتی برای آن ارائه نکرده‌اید.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه نگرش سیستمی مدیریت را در تعارض با مدیریت جهادی دانست و گفت: پس چگونه می‌خواهید این دو را با هم انجام دهید، همچنین در مورد آموزش‌های بین‌المللی تأکید کرده‌اید اما مشخصی نیست از کدام کشورها می‌خواهید استفاده کنید چرا که با آموزه‌های دینی ما متفاوت هستند.
وی افزود: سازمان تربیت کودک در تئوری، لازم اما در در عمل جنایت است چرا که باعث ایجاد مافیا در این خصوص می‌شود. همچنین شما سابقه معلمی و تدریس در مدارس دولتی را نداشته‌اید و علیرغم اینکه به خوبی به اولویت‌ها و آسیب‌های آموزش و پرورش اشاره کرده‌اید و سابقه حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس را داشته‌اید اما برنامه عملیاتی برای موضوعات مطرح شده خود ندارید لذا نظرات شما خوب است اما در حوزه عمل هیچ اقدامی وجود نداشته و ندارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تعدادی از نمایندگان معتقد هستند در صورت عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، رئیس جمهور سه ماه دیگر برای معرفی وزیر جدید فرصت دارد در صورتی که تفسیر شورای نگهبان از این موضوع تنها برای یک بار صورت می‌گیرد پس باید با دقت نظر نسبت به وی رأی داد.

خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اولویت قرار ندارند
سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز مجلس در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن تقدیر از رئیس جمهور و هیات دولت در شعری خطاب به آیت الله رئیسی گفت:  گفتند که یاران موافق هستند/ مجنون شدند و همه عاشق هستند/ نصف وزرای تو رئیس جمهور/ از مدرسه امام صادق هستند.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه از روزهای قبل از انتخابات برای اولین بار نمایندگان برای رئیس جمهور امضا جمع آوری و از وی حمایت کردند، ادامه داد: در جریان رأی اعتماد به وزرا، نمایندگان مردم در مجلس با دولت همراهی کردند و وزرای پیشنهادی، بیشترین رأی را در طول تاریخ انقلاب کسب نمودند.
وی خطاب به رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مجلس شما را از خود می داند و دوست نداریم در شرایط فعلی دشمنان خرده بگیرند و دولت شما را ناکارآمد نشان دهند، عنوان کرد: از برخی از اعضای تشکیلات شما سوال کردم و آنها اعلام کردند که مشورتی با این افراد نشده است، راه فعلی مناسب نیست و مشکلات اقتصادی کشور را افزایش می دهد.
دلخوش با بیان اینکه رئیس جمهور در مباحث خود اعلام کرد که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با کتاب و مدرسه آشناست، تصریح کرد: از بدنه وزارت آموزش و پرورش با حضور 2 میلیون فرهنگی و معلم در طول تاریخ انقلاب رئیس جمهور، وزیر، استاندار و فرماندار انتخاب شده است و افراد علمی زیادی در آن حضور دارند، چرا باعث می شوید که فرهنگیان از شما برنجند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی جزوه ای را ارائه کرده که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مناسب است، ادامه داد: چگونه قصد دارید رتبه بندی معلمان را اجرا کنید؟ آقای میرکاظمی اعلام کرد که یک پنجم آن را تقبل می کند، اما وزیر پیشنهادی اعلام کرده است که رتبه بندی معلمان را به صورت کامل اجرا می کند! شما از تحقیق و تفحص صندوق فرهنگیان چه می دانید؟ شما در غیرانتفاعی تحصیل کردید، اما در دفاعیه خود به آن اشاره ای نکرده اید.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم افزود: در برنامه پنجم توسعه 10 درصد برای مدارس غیرانتفاعی پیش بینی شده، اما شما یک کلمه درخصوص درآمدهای آن مطلب ارائه نکرده اید، در برنامه شما اهداف بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت دیده نشده است. شما تجربه و تخصص وزارت آموزش و پرورش را ندارید و معلم و فرهنگی نبوده اید، اما مدتی در مرکز پژوهش ها فعالیت داشته اید.
دلخوش خطاب به رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آیا شأن آموزش و پرورش این است که بعد از انقلاب اینگونه با این جامعه بزرگ برخورد شود، آموزش و پرورش و معلمان این موضوع را نمی پذیرند، عنوان کرد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اولویت شما قرار ندارند، در حال حاضر آموزش و پرورش 25 تا 30 درصد کسری دارد و بازنشستگان آن با مشکلاتی مواجهند. آیا مطالبات آنها با این جزوه پرداخت می شوند؟

موافقان چه گفتند؟

شجاعت در تصمیم‌گیری یکی از شاخص‌های برجسته مسعود فیاضی است
موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: هفته گذشته دکتر مسعود فیاضی پس از ماه‌ها بحث و بررسی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شد. بلادرنگ شبکه‌های معاند نسبت به تخریب ایشان اقدام کردند، تخریب‌گران کسانی جز مروجان سند 2030، اختلاسگران صندوق فرهنگیان و افراد همیشه مدیر و پدرخوانده آموزش و پرورش نبودند.
نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی افزود: در جبهه مقابل، جبهه بزرگی از فرهنگیان و دلسوزان موافقت خود را با دکتر فیاضی اعلام کردند، وزیری که برنامه‌های جدی خود را ارائه کرده و نشان داده می‌تواند تحول گسترده‌ای در آموزش و پرورش ایجاد کند.
وی با یادآوری شک و تردیدی که در ابتدا درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش داشت، اظهار کرد: با انجام تحقیقات و پس از جلسه‌ای که در کمیسیون قضایی و حقوقی با وزیر پیشنهادی داشتیم، تردیده ایم رفع و ایشان را نیروهای توانمند و قابلی دانستم. داشتن فهم درست از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها یکی از شاخص‌های مهمی است که آقای فیاضی از آن برخوردار است.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اظهارات رئیس جمهور درباره سوابق اجرایی مسعود فیاضی گفت: با توجه به سوابق ایشان به عنوان معلم آموزشی و پرورشی، مطلع بودن از کتب و محتوای درسی و داشتن سابقه مدیرکل در آموزش و پرورش برایم ثابت شد که وی می‌تواند مدیری هر چند ناشناخته اما تحول آفرین باشد.
غضنفرآبادی یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش فارغ از اینکه از مجموعه آموزش و پرورش است باید باور قلبی به اهمیت این مجموعه داشته باشد که آقای فیاضی از این موضوع بهره‌مند است، آموزش و پرورش با بیش از 15 میلیون دانش‌آموز و 1.5 میلیون معلم، نظرات، پیشنهادات و مطالبات گسترده‌ای دارد که وزیر باید از بین مجموع درخواست‌ها و مطالبات نظر صحیح را انتخاب و تصمیم‌گیری کند و آقای فیاضی از شجاعت و شایستگی لازم در این زمینه برخوردار است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: آقای رئیس جمهور برای باند و جناح به صحنه وارد نشده‌اند، ایشان حتی حاضر به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نبودند اما با توجه به مشکلات و دغدغه‌های مردم و درخواست دلسوزان و انقلابیون از وی وارد صحنه انتخابات و پیروز این عرصه شدند، آیا رئیس جمهوری که شبانه روز وقت خود را برای رفع گرفتاری مردم صرف می‌کند، مدیری که از توانمندی لازم برخوردار نباشد را معرفی خواهد کرد؟
وی در ادامه افزود: شجاعت در تصمیم‌گیری یکی از نکات برجسته آقای فیاضی است، همچنین جوان بودن، دانشگاهی و طلبه بودن ایشان شایان توجه است. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مسیر روشن و تحولی قرار دارد، رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر موضوع جوانگرایی و به کارگیری جوانان مومن، جهادی و انقلابی در عرصه‌های مختلف تأکید دارند و امروز آقای فیاضی جوانی مومن، جهادی و انقلابی است که به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی شده است.
غضنفرآبادی ادامه داد: با توجه به شاخص‌های جوانگرایی، خلاقیت، ابتکار، شجاعت، داشتن فکر روشن و برخورداری از امید و خطرپذیری دکتر فیاضی را مناسب این پست می‌دانم. ما باید به کارشناسی دولت اعتماد کنیم و با رأی مثبت و مساعدت به دولت به آقای فیاضی به عنوان یک جوان دلسوز انقلابی اعتماد کنیم.

فیاضی به مشکلات حوزه آموزش و پرورش مسلط است و راه حل رفع آنها را دارد
عباس گودرزی در نشست علنی امروز مجلس در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: روزی که از تریبون مجلس نام آقای فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرائت شد، جمعی از همکاران – که به نظر بنده اقدام نادرست و خلاف مشی رهبر معظم انقلاب بود- عدد 2 را اعلام کرده و با ایشان مخالفت کردند. در همان روز با یکی از همکاران که مخالف وزیر پیشنهادی بود، صحبت کرده و پرسیدم که آیا صحبت های وزیر پیشنهادی را شنیده ای؟ پاسخ ایشان خیر بود و دلیل وی این بود که وزیر پیشنهادی از بدنه آموزش و پرورش نیست.
نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم با بیان اینکه همان روز به همکار خود گفتم که آیا ما در خانه ملت متولد شده ایم که امروز وکیل مردم هستیم و تصمیم می گیریم، افزود: به وی گفتم که نه تایید و نه رد کنیم، بلکه توقف کنیم و به صحبت های وزیر پیشنهادی گوش دهیم.
وی اضافه کرد: اگر کسی از روز نخست شاغل در یک دستگاهی نبود، این بدان معنا نیست که قدرت اداره آن دستگاه را ندارد، در دوران انتخابات نیز به من و شما در فضای مجازی از این صحبت ها گفته می شد تا انتخابات را مهندسی کنند.
گودرزی تصریح کرد: مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی، مسلط به اوضاع کشور، توانمند و آشنا با محاسبات کشور است و این مجلس باید وزیری را انتخاب کند که اهل سیاست پژوهی باشد، چرا که مشکل کنونی کشور این است که مدیر اجرایی با سیاستگذار فاصله گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تفکر استراتژیک باید بر سازمان ها حاکم شود، اضافه کرد: آیا ما در مجلس متولد شدیم یا رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری متول شده است؟ الزاماً ممکن است افراد مربوط به بدنه یک دستگاه نباشند، همانند بسیاری از ما که پیش از نمایندگی فعالیت هایی داشتیم که از افرادی که چندین دوره وکیل مردم در خانه ملت بودند نیز موثرتر بوده ایم.
وی با بیان اینکه هرچند وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بدنه این وزارتخانه نیست، اما مامور به خدمت در این وزارتخانه بوده است، ادامه داد: وی در بحث سیاست پژوهی فعال بوده و به دنبال اتصال حوزه و دانشگاه است.
گودرزی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید انسان های موحد، مومن، معتقد به معاد، آشنا به مسئولیت های مربوط به خود، خدا، دیگران ، عدالت خواه و جهادگر تربیت کند، افزود: این وزارتخانه باید افرادی مانند سردار شهید محمد بروجردی، چمران، باکری و... را تربیت کند.
وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی به مشکلات مسلط است و راه حل رفع آنها را دارد، ادامه داد: وی توانسته رتبه نخست کنکور در سهمیه و 220 کشوری را به دست آورد، بنابراین نخبه است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه شرایط کنونی عمومی کشور، منطقه و مذاکرات نیاز به وفاق، همدلی، انسجام و همبستگی با دولت انقلابی را بیش از پیش دارد، تصریح کرد: پس از شنیدن صحبت های وزیر پیشنهادی، به این نتیجه رسیدم که باید به فیاضی رأی اعتماد دهیم.

انتخاب افراد با تجربه اما تکراری به معنای استمرار وضعیت فعلی است
زهره الهیان در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: دولت سیزدهم بیشترین اعضای هیأت علمی را در میان مسئولین و وزرا دارد و باید در اظهارنظرها در مورد آن انصاف را رعایت کنیم.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در مورد وزارت آموزش و پرورشی صحبت می‌کنیم که علاوه بر یک وزارتخانه مهم باید یک نگاه استراتژیک و آینده پژوهانه نیز به آن داشت چرا که تربیت عناصر و فرزندان آینده کشور را در دست دارد و باید مدیری کارآمد، کارشناس، کلان‌نگر، انقلابی و مدبر برای آن انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: لذا باید فرصت دهیم که آقای فیاضی در این مسیر برنامه‌های خود را عملیاتی کند، انتخاب افراد باتجربه ولی تکراری به معنی استمرار وضعیت پرچالش امروزی است در حالی که آقای فیاضی در ساختار آموزش و پرورش تجربه مدیرکلی دارند و 7 سال سابقه تدریس داشته و افق و چشم‌اندازهایی را برای آموزش و پرورش تدوین کرده است اما ما بحث نسبت فامیلی را در مورد ایشان بارها شنیده‌ایم اما کسی در مورد برادر شهید ایشان سخنی نگفته است.
الهیان با اشاره به تدوین برنامه تحولی توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اجرای سند تحولی آموزش و پرورش گفت: برنامه 40 صفحه‌ای تدوین شده توسط ایشان به معنای ختم سند 2030 است و این یعنی پرونده 2030 در آموزش و پرورش بسته می‌شود و موج تخریب در رسانه‌های بیگانه نشان می دهد انتخاب درستی برای وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: تحول در زیرساخت‌ها، تحول در نیروی انسانی، ساختار اداری، مالی و همین طور تحول در ساختار نرم‌افزاری و سخت‌افزازی آموزش و پرورش در برنامه‌های ایشان دیده می‌شود، ما همه در خصوص پرداختن به مطالبات معوق و به حق معلمان در این سال‌ها شنیده‌ایم اما آیا سوال شده است که تحول نرم‌افزاری در آموزش و پرورش چه جایگاهی در برنامه‌ها دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نظریه جامع حکمت و فلسفه امام (ره) در آموزش و پرورش گفت: ما برای تحقق این نظریه گام‌های مهمی برنداشتیم و دانش‌آموزان ما دچار بحران هویتی در آموزش و پرورش هستند و چگونه زیستن و از کجا آمده و به کجا رفتن به دانش‌آموزان ما آموزش داده نمی‌شود و آنها با انبوهی از محفوظات و حساب و ریاضی مواجه شدند در حالی که آقای فیاضی برنامه جامعی برای این موضوعات دارد.
الهیان در پایان تأکید کرد: وزیر پیشنهادی برای فضای مجازی و هوشمندسازی مدارس، عدالت آموزشی، دانشگاه‌های مرتبط با وزارت آموزش و پرورش و سایر بخش‌های این وزارتخانه برنامه مفصل و جامعی دارد.

ارائه برنامه عملیاتی در حوزه رتبه بندی معلمان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان
علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: اگرچه دوستان گلایه هایی از نوع تعامل بخشی از دولت با مجلس دارند، اما باید گفت؛ گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر گردن مسگری، بنابراین مشکل فوق گناه فیاضی نیست، هر چند رئیس جهمور گفت که این رویکرد تغییر می کند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم ادامه داد: در مورد مدرک آقای فیاضی باید گفت؛ ایشان استادیار هستند و شما می دانید برای گرفتن این مدرک باید مراحل بسیاری را طی کرد، ضمن آنکه بحث مدرک از زبان برخی منتشر می شود که سابقه آنها در رأی دادن جای سوال دارد، چرا که با برخی وزرا مانند صمت، کار و آموزش و پرورش که دیپلمه بودند، موافقت کردند و باید پرسید چرا آن زمان سکوت کردند. این در حالی است که 4 وزیر سابق به عنوان کارشناس این وزیر پیشنهادی را تایید کردند، لذا باید نظر کارشناسان را مورد توجه قرار داد.
عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم بیان کرد: خواهشمندم در مجلس به نحوی صحبت نشود که شنوندگان قضاوت درستی از ما نداشته باشند، ضمن آنکه آقای فیاضی یکصد و اندی برنامه به مجلس ارائه داده اند، اما کسی توجه نمی کند! این برنامه های عملیاتی موارد مهمی همچون رتبه بندی معلمان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان و سایر موارد را شامل می شود.
وی ادامه داد: ما از یکطرف می گوییم که به تحول نیاز داریم، از طرفی دیگر به جوانی که سابقه تحول زایی داشته و رویکرد آن تحولی است، توجهی نداریم. ضمن آنکه وی در 4 معاونت آموزش و پرورش سابقه اجرایی دارد و از معدود وزرای پیشنهادی است که در زمینه گام دوم انقلاب برنامه عملیاتی ارائه کرده است. همچنین در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان به طور روشن و شفاف برنامه عملیاتی ارائه کرده است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجلس وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نماینده مردم در مجلس یازدهم جلسه علنی امروز مجلس نشست علنی امروز مجلس مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش یک روز هم مدیر آموزش و پرورش گفت مجلس یازدهم وزیر پیشنهادی رتبه بندی معلمان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش برنامه عملیاتی عنوان وزیر آقای فیاضی رأی اعتماد برنامه ها عضو کمیسیون مسعود فیاضی رئیس جمهور ارائه کرده فضای مجازی آقای رئیسی آقای رئیس داشته اید نکرده اید مطرح شده سند تحول صحبت ها برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۲.۵ سالی که از عمر دولت گذشته، قریب به ۷۰۰۰ مدرسه تکمیل، تجهیز و یا ساخته‌ایم گفت: متوسط روزی هشت مدرسه ساخته شده و ایران کارگاه مدرسه سازی شده است؛ پیامش این است که آینده را داریم می‌سازیم. اما شاداب سازی کلاس‌های درس، مدرسه‌ها و تجهیز هنرستانها دغدغه پیوسته ماست.

به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی در دیدار فرهنگیان با رییس جمهور و تجلیل از معلمان نمونه کشوری، با بیان اینکه در حادثه کرمان  یک کلاس کامل تقدیم انقلاب شد گفت: از جمع شهدا و جانبازان حادثه کرمان بیش از ۳۰ درصد معلم و دانش آموز بودند و این یعنی آموزش و پرورش در کف مسائل انقلاب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه معلم ستون فقرات نظام آموزشی است افزود: در تعبیر رهبر معظم انقلاب معلم معمار هویت آینده کشور است، معلم صاحب نفس، انسان ساز، روشن کننده چراغ دل انسان ها است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معظم له در جایی می فرمایند کار معلم از انرژی هسته‌ای خیلی مهم تر است ادامه داد: در انرژی هسته‌ای ما از سنگ به آن انرژی می‌رسیم اما کار معلم گوهری به نام انسان و ساختن آن گوهر است.

صحرایی با بیان اینکه پیام این حرف آن است که ما برای ساختن آینده کشور مهم‌ترین تکیه گاهمان جامعه خوش نام معلمان گفت: وزیر آموزش و پرورش با معلمانش می تواند تحول در این نظام را رقم بزند نه با بودجه و امکانات.

وی با اشاره به اینکه عامل تحول معلم است عنوان کرد: ما معلمان باید تحول را از خود شروع کنیم تا جامعه را متحول سازیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سالی بود به غایت پرماجرا و متلاطم برای آموزش و پرورش کشور اما امروز به تجربه‌ای ارزشمند تبدیل شده است افزود: نشان دادیم اگر با هم متحد، منسجم، همدل، همسو، همکار و همراه باشیم در دل بحران تحول می آفرینیم.

برای اجرای سند تحول بودجه لازم است

صحرایی با بیان اینکه حوادث ۱۴۰۲ در تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه بودند گفت: از دل این حادثه‌ها دستاوردهایی داشته‌ایم که به گوشه‌ای از آنها در محضر رئیس جمهور اشاره می کنم. نقطه تمرکز ما اجرای حقیقی سند تحول بنیادین بوده است. پس از ۱۲ سال نقشه این سند آماده تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است، شواهد نشان می دهد با توجه به اقناع کمیسیون های شورا فردا این گام مهم پس از ۱۲ سال برداشته خواهد شد و از آن پس ما به جای کورمال کورمال حرکت کردن با چشم اندازی وسیع رو به جلو پیش خواهیم رفت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیام سند در نقشه راهش آن است که همه با هم آموزش و پرورش را حرکت دهیم، روح سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت است، برای اجرای سند بودجه لازم است اما شرط کافی و لازم، بودجه نیست، مسئله ما شکل گرفتن آن ائتلاف است، تبدیل شدن آموزش و پرورش به مسئله اصلی و نقشه دنبال آن است.

صحرایی با بیان اینکه نگاشت مدرسه‌ای سند نوشته شده است گفت: برای کاهش فاصله سند با صحنه یعنی مدرسه به دستورالعملی نیاز بود تا بگوید مدیر مدرسه که قرار است تحول را رقم بزند چگونه آن را پیاده کند. این سند نیز در انتظار تصویب در شورای عالی آموزش پرورش است و اجرای آزمایشی آن آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاشت نهادی سند تحول بنیادین آماده و توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده گفت: ۷ پروژه ملی پیشران برای اجرای بخش قابل توجهی از سند تحول انتخاب و به خلاقیت رئیس جمهور در تشکیل شورایی برای راهبری سند به ریاست معاون اول آماده اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه یک پروژه از ۷ پروژه چهارشنبه گذشته در دولت تصویب شد افزود: این نخستین آیین نامه اجرایی در چارچوب اصل ۱۳۸ قانون اساسی برای اجرای سند تحول بود. اولین اقدام مهم ما آن بود که موضوع سند به یک جهت اصلی در برنامه‌های پیشرفت کشور تبدیل شود.

صحرایی ادامه داد: در ماده ۹۲ قانون برنامه هفتم تکلیف شده که به محض تصویب قانون ظرف شش ماه باید تقسیم کار ملی که در آن وظایف یکایک ارکان کشور برای تحول بنیادین نظام و تعلیم و تربیت تعیین شده، تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

صحرایی اتفاق مهم دیگررا غول کنکور عنوان کرد و گفت:  این دولت در بحبوحه تلاطم آغاز ۱۴۰۲ دو مصوبه کنکور را اجرا کرد. هدف آن مصوبه آن است که از حفظیات به یادگیری عمیق حرکت کنیم، هدف آن است که مرجعیت به برنامه درسی ملی به مدرسه و به معلم بازگردد نه آن که در یک موسسه کنکوری بیرونی که تمام دغدغه اش میزان درآمدش است، تعیین شود.

وی با بیان اینکه هیچ تحولی در سطح وسیع و کلان رخ نمی دهد افزود: مگر آن که رئیس دولت خودش پشت آن باشد، اگر این مصوبه اجرا شد چون رئیس دولت خواست که اجرا بشود وگرنه بهانه جویی برای عدم اجرایش کم نبود.

راهیابی وسیع دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های خوب کشور

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۵۰ درصد و سال آینده ۶۰ درصد نمره راهیابی به دانشگاه‌ها از خواندن عمیق کتاب‌های درسی، گوش فرا دادن درست به حرف‌های معلم حاصل می شود و البته عدالت آموزشی، اظهار کرد: شواهد نشان دهنده راهیابی وسیع دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های خوب کشور است.

صحرایی با اشاره به اینکه هفت استان سهم از دست رفته خود را در ۳۰۰۰ صندلی برتر دانشگاه‌ها باز پس گرفتند گفت: سیستان و بلوچستان از ۱۶ صدم درصد به ۴۸ صدم درصد ارتقاء پیدا کرده، استان کرمان تعداد رتبه‌های زیر هزارش سه برابر شده، از اسفراین و چهار آی مغ، پل دختر و سرپل ذهاب و اسلام آباد نفرات برتر در همه رشته‌ها داشتیم.

وی با بیان اینکه این یک گواه مهم است و البته این اتفاق خیزشی در تقویت مدرسه‌های دولتی است افزود: جبران کاستی‌ها ما را به یافتن راه‌هایی برای تامین معلم وامی دارد، بنابراین اصالت با تربیت معلم است، اما عزیزان شما بدانید راتبه معلمی بهتر از استخدام ماده ۲۸ است.

دولت معادل ۲۰ درصد کل معلمان کشور را تامین کرده است جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی

صحرای با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه شهید رجایی ۳۰۰ درصد رشد کرده و تربیت دینی و هویت معلمان دغدغه ما شده است گفت: این دولت در این ۳۰ ماه معادل ۲۰ درصد کل معلمان کشور را تامین کرده است و این نشان می دهد که ما بنا نداریم مسئله را به زمان دیگری موکول کنیم و صد البته این از دشواریهای ماست.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ هزار معلم و امسال ۷۲ هزار معلم از آزمون‌های استخدامی جذب می شوند گفت: سال گذشته ۲۵ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و در سال جاری هم حدود ۲۵ هزار نفر ورودی داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جذب استعدادهای برتر دانشگاه‌های کشور بهتر از جذب از طریق ماده ۲۸ است و همه اینها ادامه دهنده همین سیاست است گفت: امسال کنکور اختصاصی تربیت معلم داشتیم، دانشگاه فرهنگیان هیئت جذب مرکزی استاد دارد. مسیر جذب برای استعدادهای برتر جداگانه پیدا کردیم چون که می خواهیم بسان کشاورزی که بهترین بذرش را در مزرعه می کارد، بهترین دانش آموزان را معلمان کشور کنیم.

استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال

وی با بیان اینکه پنج هزار میلیارد تومان سال پیش برای این منظور تخصیص دادیم و البته راه دور و درازی در پیش داریم افزود: پس از قریب به ۱۵ سال ۱۹ هزار مربی پرورشی و مشاور و مربی ورزشی برای مدرسه‌ها جذب می‌کنیم. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • فوری | هدیه روز معلم واریز شد | معلمان حساب‌هایشان را چک کنند
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • هدیه ۲ میلیونی وزیر آموزش و پرورش به حساب معلمان واریز شد
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال