Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا مظاهری مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، طرح «پیک کتاب» توسط این کانون در استان برگزار می‌شود.

او افزود: این طرح با انتشار لیست کتب موجود در کتابخانه مسجد توسط کتابدار در فضای مجازی و ثبت سفارش کتاب‌های مورد نیاز اعضا و تحویل کتاب درب منازل اعضا توسط پیک فعالیت کتابخانه استمرار پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

خودرو پیک دانایی در شهرکرد به حرکت در آمد

مظاهری اضافه کرد: نشست نقد و بررسی کتاب «شب صورتی» نوشته مظفر سالاری در موضوع مهدویت و نشست حضوری شنبه‌های با کتاب مساجد با حضور نویسندگان استان، بازدید از کتابخانه‌های عمومی مساجد و افتتاح بخش تخصصی «کتاب کودک» در کتابخانه شهید مطهری مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد از دیگر برنامه‌های هفته کتاب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری است.

او اظهار داشت: در طرح «مادران، سفیران یار مهربان» کتاب‌های مناسب ترجیحا کتب دارای تقریظ مقام معظم رهبری، به مادران محله توسط کتابدار مسجد از طریق فضای مجازی معرفی شده و با روخوانی کتاب به شیوه قصه گویی توسط مادران و تولید فایل صوتی انجام شده و با جمع آوری فایل‌های صوتی مادران توسط کتابدار و تدوین به صورت کتاب صوتی و انتشار در فضای مجازی گامی موثر در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی برداشته می‌شود.

مظاهری تصریح کرد: دوره آموزش و ارتقای سطح کیفی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد کشور به صورت مجازی در قالب وبینار در بستر اسکای روم با عنوان دوره مهارت افزایی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد کشور به منظور ایجاد و تقویت بخش ویژه کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه‌های مساجد، استعدادیابی در بخش کودک و نوجوان در حوزه کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان و آموزش کتابداران در حوزه تخصصی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: کتابداران شرکت کننده در دوره مهارت افزایی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد کشور پس از برگزاری وبینار آموزشی، با توجه به شرایط بومی و منطقه ای، برنامه‌های فرهنگی متناسب با رده سنی کودک و نوجوان شامل قصه گویی، تصویرسازی کتاب، معرفی شفاهی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تشکیل حلقه‌های کتابخوانی را طراحی و در کتابخانه‌های مساجد خود اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد کتاب و کتابخوانی پیک کتاب نقد و بررسی کتابخانه های عمومی مساجد کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران، تعداد ۲۰۰۰ نسخه کتاب را برای استفاده اعضا و مخاطبان با پیوستن به پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

«حبیب خدا؛ روایت تصویری از ۲۳ سال حضور آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم در ایران»، «روابط اجتماعی در اسلام؛ ابعاد و اصول (جلد اول)» از مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم؛ «حکومت اسلامی در اندیشه و عمل» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم، «شرح عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر؛ آئین حکومت‌داری در اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، «شرح رساله حقوق (جلد اول)» از مجموعه درس‌گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم و «حوزه علمیه بنیانی برخاسته از اسلام و تمدن» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم عناوین کتب اهدایی به کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 6090159 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد