Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد «حسین مسرّت» پژوهشگر و محقق یزدی در همایش گرامیداشت دکتر حسین محبوبی اردکانی و هفته کتاب و کتابخوانی در جمع اهالی فرهنگ و ادبیات شهرستان اردکان موردتجلیل قرار گرفت.

همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی همایش گرامیداشت یادمان دکتر حسین محبوبی اردکانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشاکر امام جمعه اردکان و جمعی از اهالی فرهنگ و قلم این شهرستان، در سالن اجتماعات کتابخانه آیت‌الله حائری اردکان برگزار شد در پایان این همایش از استاد به نام و معاصر فرهنگ و ادب پارسی استان یزد تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسین مسرت» از پژوهشگران، مصححّان متون کهن، کتابشناسان و یزدشناسان شناخته شده کشور که در حوزه یزدشناسی و کتابشناسی به ویژه تصحیح متون و فهرست‌نگاری نسخ خطی، دستی هم در شعر و شاعری دارد و با تخلص «مسرور» اشعاری می‌سراید در این همایش در وصف استاد فقید محبوبی اردکانی چنین گفت: دکتر حسین محبوبی اردکانی فرزند آقا شیخ محمّد از علمای معروف اردکان در سال ۱۲۹۴ش در اردکان یزد به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و مقدّمات عربی را در همان شهر گذراند.

 وی افزود: ویژگی برجسته استاد محبوبی اردکانی، مکارم اخلاقی وی بود چرا که وی انسانی بسیار وارسته، قانع، فروتن و بی اعتنا به جاه و مال بود و به قول ایرج افشار هم محقق بود و هم دانشمند پرکار.

نویسنده «در آیینه روزها» تاکید کرد: استاد محبوبی بواسطۀ احاطه ای که در تاریخ قاجار داشت، بسیاری از رجال و خاندان های عهد قاجار را می شناخت و مقالات مهمّ رجال عهد قاجار را در دانشنامه ایران و اسلام نوشت.

این پژوهشگر با بیان اینکه آثار دکتر محبوبی ۲۹ کتاب شامل تالیف و تصحیح است، افزود: از معروف ترین آثار وی می توان به «تاریخ تحوّل دانشگاه تهران و مؤسّسات آموزش عالی در ایران» و همچنین «کتاب تاریخ مؤسّسات تمدّنی جدید در ایران»،« سه سفرنامه»، «فهرست عکس های تاریخی» دو جلد، «کتاب شناسی کتاب های خطی» و کتاب «مقدّمه ای در باب آشنایی ایران با مظاهر تمدّن غربی»» اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان اردکان استانی شهرستانها حسين مسرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع مرحوم «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، با حضور اعضای بیت امام خمینی، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در قم برگزار شد.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسس حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح روز پنجسنبه پس از طی دوره ای بیماری در گذشت. در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900226

دیگر خبرها

  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد