Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت از محیط زیست البرز گفت: طرح‌های زیرساختی دفن بهداشتی زباله، تصفیه شیرابه‌ها، تولید کمپوست و کارخانه پیرولیز در حلقه دره آغاز شده؛ اما هیچکدام هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، تخلیه زباله در برخی نقاط کشور تبدیل به معضلی اساسی شده است. در استان البرز هم «حلقه دره» مقصد نهایی اغلب کامیون‌های حمل زباله در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حلقه دره ارتفاعاتی در مرکز استان البرز است؛ جنوب ساوجبلاغ و شمال اشتهارد. رود شور هم از میان بلندی‌های حلقه دره می‌گذرد. در حاشیه این منطقه روزانه بیش از ۱۵۰۰ تن زباله تخلیه می‌شود!


فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت: حلقه دره تنها مرکز دفن زباله در البرز است و زیرساخت‌هایی برای ایجاد لندفیل یا گورستان زباله به صورت بهداشتی، تصفیه شیرابه ها، تولید کمپوست، استحصال گاز و کارخانه پیرولیز ایجاد شده، اما تاکنون هیچ کدام از این پروژه‌ها به صورت کامل اجرایی نشده است.

حکیمی نسبت به وضعیت زیست محیطی این منطقه هشدار داد و گفت: تولید زباله چه در بخش خانگی و چه در بخش‌های صنعتی افزایش یافته و تجمع پسماند‌ها مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد کرده که قابل چشم پوشی نیست.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست البرز فرهنگ سازی برای کاهش تولید زباله، افزایش بازیافت پسماند‌ها و کاهش دفن زباله را مهمترین راهکار‌ها برای پیشگیری از آلودگی محیط زیست، سفره‌های آب زیرزمینی دانست و گفت: یکی از مشکلات ما در محقق نشدن زیرساخت‌های بازیافت زباله و مدیریت پسماندها، عدم ثبات در مدیریت بوده که فرصت لازم برای تحقق وعده‌ها به آنان داده نشده است و متاسفانه هیچ مدیری پاسخگوی تعهداتش نبوده است.

وی تصریح کرد: هر چند پرونده عدم مدیریت مطلوب پسماند‌های شهری در حلقه دره به مراجع محترم قضایی ارجاع شده و در حال رسیدگی است، ولی با توجه به نشست‌های مشترکی که با برخی از اعضای شورای شهر و سازمان مدیریت پسماند برگزار شده، امید است با اراده جدی مسئولین مربوطه شاهد تحقق تکالیف قانونی و جبران کم کاری‌های گذشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حلقه دره هشدار محیط زیستی حفاظت از محیط زیست البرز حلقه دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد

یوسف یوسفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک گفت: این میزان پسماند و نخاله ساختمانی از اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین ماه امسال جمع آوری شد و در اجرای این طرح ۴۸۰ هکتار از اراضی استان مرکزی پاکسازی شد.

وی بیان کرد: تداوم اینگونه طرح‌ها، راهکار مناسبی برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرده است.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه جاده‌ها، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برعهده بخشداری‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام