Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:06:42 GMT

فرماندار: ۶۲ درصد اشتغال تعهد شده گناباد محقق شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۹۷۰۵

فرماندار: ۶۲ درصد اشتغال تعهد شده گناباد محقق شد

حامد قربانی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد افزود: میزان تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری هزار و ۳۶۸ نفر بود که تاکنون در قالب آن بیش از ۸۰۰ فرصت شغلی برای افراد جویای کار فراهم شده است و باید با اهتمام دستگاههای اجرایی و بانکها و دست اندرکاران این حوزه، تا پایان امسال به صورت کامل محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در قالب ۲۳ طرح از ابتدای امسال به متقاضیان دارای شرایط در شهرستان پرداخت شده و پیگیریهایی برای افزایش این میزان اعتبار به بیش از ۵۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

فرماندار گناباد گفت: ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی در قالب ۴۳ طرح امسال در این شهرستان پرداخت شد که با پرداخت آن برای ۵۹ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۵۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در قالب هزار و ۸۴۶ پرونده به ۲ هزار و ۱۳۸ نفر از اقشار آسیب دیده از ناحیه بیماری کووید ۱۹ در شهرستان گناباد پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه گناباد از محل تسهیلات اشتغال زایی سامانه رصد در سال جاری ۲ هزار و ۱۹۱ نفر است و اشتغال ۵۵۰ نفر در قالب ۵۱ طرح تاکنون در این سامانه ثبت شده که باید با اهتمام مسوولان و دست اندرکاران روند ثبت اشتغال در این سامانه به خصوص توسط ادارات و نهادهایی که اشتغال ایجاد شده با محوریت آنها در این سامانه ثبت نشده، هرچه سریعتر انجام شود

قربانی گفت: با وجود تاثیرات منفی تحریم های اقتصادی دشمنان، ایجاد اشتغال در کنار صیانت از اشتغال موجود در اولویت اقدامات دولت سیزدهم قرار دارد و با همدلی و وحدت بخش های مختلف تلاش می شود که تبعات تحریم ها بر روند تولید و اشتغال و نیز دغدغه جویندگان کار کاهش یابد.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و ۲ برابر این تعداد بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها اشتغال زایی گناباد اشتغال پایدار پرداخت تسهیلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی گناباد اشتغال پایدار اشتغال زایی گناباد اشتغال پایدار پرداخت تسهیلات شهرستان گناباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی، باید موانع و مشکلات را رفع و به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بست.

رضازاده گفت: در شان نظام اسلامی نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شان و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی، باید تسهیل‌گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر کمک کنیم.

کد خبر 6088840

دیگر خبرها

  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد