Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «میثم لطیفی» در نشست بررسی مسائل تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: در حوزه ساختارها و فرآیندها با چالش‌های جدی مواجه هستیم، این چالش‌ها یک‌ شبه ایجاد نشده و یک‌ شبه نیز حل نمی‌شوند. همین که بتوانیم مسیر را اصلاح، ارزیابی و پیگیری کنیم، بخش بزرگی از چالش‌ها برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشکلات اصلی کشور را در سه محور تشریح کرد و گفت: عدم رضایتمندی مردم، عدم بهره‌وری در عملکرد دستگاه های اجرایی و ادراک بی‌عدالتی بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی، مشکلات اصلی کشور هستند که نظام اداری می‌تواند به رفع آن‌ها کمک کند.

معاون رییس جمهوری افزود: شاخص‌های بهره‌وری در بسیاری از عرصه‌ها منفی است، همچنین رضایت‌مندی مردم از نظام اداری، وضعیت مطلوبی ندارد.

وی احساس و ادراک بی‌عدالتی در میان کارکنان دولت را از دیگر مشکلات اساسی دانست و گفت: در پی این احساس، سونامی همسان‌سازی حقوق و مزایا راه افتاده است. انواع روش‌های به‌کارگیری نیروی انسانی که مبنای قانونی ندارند و یا برای آنان مبانی ایجاد شده بر این احساس بی‌عدالتی افزوده است.

وی ضمن اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها مشکل وضعیت استخدامی کارکنان کشور بیشتر در حوزه اجرا و نظارت است و راهکار آن، کنترل و نظارت و برخورد با متخلفان است.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: نباید قراردادهای گوناگون و خارج از قانون در دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشند و مسولیت نظارت بر این موضوع با معاون سرمایه انسانی دستگاه‌های اجرایی است.

وی درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران دستگاه‌های مشمول گفت: باید با رعایت عدالت، بهره‌وری و رضایت عامه، در بازه زمانی تعیین‌شده، با رعایت وحدت رویه، مطابق قانون عمل کنند و در فضای مبتنی بر کرامت و عزت نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول، اقدامات لازم را انجام دهند.

بنیاد شهید با جدیت قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را پیگیری می‌کند

در ادامۀ این نشست رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در موضوع تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران باید مدیریت جهادی داشته باشیم.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، نگران انباشت نیروی انسانی و بزرگ‌شدن دستگاه‌ متبوع خود هستند، اما سؤال اصلی این است که اگر تعداد نیروی دستگاهی بیش از نیاز است، اساساً چرا آن نیروها به کار گرفته شده‌اند؟ چون تبدیل وضعیت استخدامی به خودی خود باعث افزایش نیروی انسانی نمی‌شود و اگر تعداد نیروی انسانی دستگاهی بیش از اندازه است، باید فکری اساسی کرد.

وی تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌جد پیگیر اجرایی‌شدن این قانون تا پایان سال در تمام دستگاه‌های اجرایی است؛ لذا توصیه می‌کنم دستگاه‌ها این کار را با تکریم همکار ایثارگرشان و قبل از پایان مهلت انجام دهند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای پیگیری اجرای این قانون، به‌‎زودی سامانه‌ای راه‌اندازی می‌کند تا به صورت خوداظهاری از تبدیل وضعیت همه ایثارگران مشمول اطمینان حاصل کند.

به گزارش ایرنا، سازمان اداری و امور استخدامی کشور ۱۹ خردادماه در بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی، دستورالعمل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر در سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سازمان امور اداری و استخدامی کشور سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی میثم لطیفی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سازمان امور اداری و استخدامی کشور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سازمان امور اداری و استخدامی کشور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی میثم لطیفی بنیاد شهید و امور ایثارگران تبدیل وضعیت ایثارگران تبدیل وضعیت استخدامی دستگاه های اجرایی نیروی انسانی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ سومین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در سال جدید به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در سازمان بهزیستی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجه‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجه‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار شد، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت اعلام و مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، برگزاری پویش‌ها، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر دختری و چند ویژه برنامه دیگر که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

انسیه خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواستند برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده است، نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده خبر داد و گفت: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

دیگر خبرها

  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید