Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:15:12 GMT

برگزاری شب شعر «در آستان جانان» در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۹۹۱۵

برگزاری شب شعر «در آستان جانان» در زنجان

ایسنا/زنجان شب شعر «در آستان جانان» به‌ مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) با شعرخوانی ولی‌الله کلامی و شعرای آئینی استان به همراه رونمایی از اثر پیشکسوت نقاشی استان، استاد حسن ترخوانه با عنوان «ایثار و شهادت» برگزار شد.

شب شعر «در آستان جانان» شامگاه دیروز (۲۴ آبان‌ماه) همزمان با وفات حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد که در این برنامه، شاعران جوان همراه با پیشکسوت شعر آئینی کشور، ولی‌الله کلامی‌زنجانی به شعرخوانی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب شعر «در آستان جانان» با مشارکت و همکاری حسینیه اعظم زنجان برگزار شد که در این برنامه از اثر نقاشی «ایثار و شهادت» پیشکسوت نقاشی استان؛ حسن ترخوانه که از آثار تولید شده حوزه هنری در راستای اهداف کنگره ۳۵۳۵ شهید استان بود نیز رونمایی شد.

در این برنامه که با حضور استاد ولی‌الله کلامی‌زنجانی شاعر برجسته ملی و ۱۰ نفر از شاعران جوان آئینی استان برگزار شد، شاعران در فضایی آکنده از معنویت، با شعرخوانی و مدیحه‌سرایی از دریچه نگاه خود به جایگاه و مرتبت ویژه حضرت فاطمه معصومه (س) به حمد و ثنای مقام والای ایشان و ائمه‌اطهار (ع) پرداختند.

رئیس حوزه هنری زنجان در این برنامه با اشاره به تعامل حوزه هنری زنجان از روزهای آغازین با کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان و با اشاره به رونمایی از تابلو نقاشی «ایثار و شهادت» حسن ترخوانه در شب شعر «در آستان جانان»،  اظهار کرد: بیش از ۳۵ مورد از برنامه‌های اجرا شده حوزه هنری در ماه‌های اخیر در بخش‌های مستندسازی، چاپ کتاب، اجرای نمایش، برگزاری شب‌های شعر و خاطره، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، پویش و جشنواره‌، طراحی و تولید پوستر و کلیپ، تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی در راستای تعامل با کنگره ۳۵۳۵ شهید استان برنامه‌ریزی و برگزار شد که خلق اثر «ایثار و شهادت» نیز یک مورد از این برنامه‌ها بود که در راستای تعامل با کنگره ملی شهدا تولید و رونمایی شد.

امیر نعمتی با اشاره به تأثیر زبان هنر بر جهت‌دهی به افکار مخاطبان، افزود: متولیان فرهنگی و هنری با بهره‌مندی از گیرایی زبان «هنر» می‌توانند با تولیدات متفاوت در قالب‌ متعدد هنری، ضمن معرفی شهدای والامقام، رشادت‌های آنان در جبهه‌های حق علیه باطل را نیز برای نسل امروز بازگو کنند.

وی با اشاره به شهادت ۵۱ نفر از رزمندگان زنجانی در یک روز از سال ۱۳۶۲، گفت: خلق اثر نقاشی «ایثار و شهادت» توسط استاد حسن ترخوانه، پیشکسوت نقاشی استان به‌ مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع‌مقدس و مدافعان حرم و در راستای اهداف کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان تولید شده‌ بود که برگرفته از اولویت‌ها و مزیت‌های زیست‌بوم استان است و به نوعی با استفاده از المان‌های ایثار و شهادت و دفاع‌مقدس در هنر تجسمی به شهادت ۵۱ شهید از استان در ۷ اسفندماه سال ۱۳۶۲ اشاره داشته است که از این اثر گران‌قدر در برنامه شب شعر «در آستان جانان» رونمایی شد.

این مسئول ادامه داد: رزمندگان زنجانی در اسفندماه سال ۶۲ در عملیات خیبر و در قالب گردان‌های امام حسین (ع)، ولی‌عصر (عج)، ابوذر و سلمان از لشگر ۱۷ علی‌ابن‌ابی‌طالب (ع) به عنوان گردان‌های خط‌شکن و احتیاط شرکت داشتند و ۵۱ شهید در روز ۷ اسفندماه از استان زنجان در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به تولید پوستر و کلیپ‌های مستند تصویری، برگزاری شب‌های خاطره روستایی، شب شعر و برگزاری پویش و ... به عنوان بخشی از فعالیت‌های حوزه هنری زنجان در راستای تعامل با برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، خاطرنشان کرد: حوزه هنری به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی و هنری استان با انتشار فراخوان طراحی لوگوی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان با محوریت استفاده از نمادها و نشان‌های شاخص استان و نیز داوری آثار رسیده، از روزهای آغازین برنامه‌های کنگره ۳۵۳۵ شهید استان با این رویداد فرهنگی هنری همراه و هم‌مسیر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هنر برنامه شب شعر کنگره ۳۵۳۵ شهید استان آستان جانان ایثار و شهادت برگزار شد حوزه هنری شب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال 1403 در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

خونویی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خـود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها توضیح داد: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و ...است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

وی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان