Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به مشکلات عدیده بنادر گناوه، دیلم و ریگ لایروبی و تجهیز آنها تسریع شود .

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه به نقل از عبدالکریم جمیری افزود: موضوع ارتقای بنادر استان از جمله لایروبی و تجهیز بنادر دیلم، گناوه و ریگ و بندر بوشهر در دیدار اخیر با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور مطرح و پیگیری و مقررشد این سازمان با اولویت در این زمینه  اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: در این دیدار، گزارشی از آخرین وضعیت بنادر استان بوشهر ارایه شد و با توجه به تصویب طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر، از اقدام‌ها و تحولاتی که در این زمینه  صورت گرفته نیز مطلع شدیم.

جمیری گفت: در طرح توسعه بنادر اصلی و فرعی این استان ، بندر بوشهر به‌عنوان بندر اصلی و ۱۰ بندر تجاری فرعی تعریف شده‌اند که در قالب طرح جامع بنادر بازرگانی، طرح توسعه بندر بوشهر تا افق ۱۴۰۴ و بنادر فرعی  به صورت توسعه ۱۵ ساله در سه گام پنج ساله عملیاتی می‌شوند.

وی اضافه کرد:  برای استفاده حداکثری از ظرفیت بنادری که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، باید در راستای توسعه هرچه بیشتر آنها گام برداریم و ضمن فراهم‌آوری شرایط برای تغییر بنادر سنتی، از ظرفیت‌های ویژه و متفاوت هر یک از این مناطق بهره ببریم.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل در جهان و بیش از ۹۰ درصد در ایران از مسیر دریا صورت می‌گیرد که با توجه به ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور باید بتوانیم با مدیریت کارآمد شرایط را به سود خود رقم بزنیم و برای سایر کشورها وابستگی ایجاد کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: استقرار صنایع و توجه به صادرات کالا، مهم‌ترین مساله‌ای است که اقتصاد ایران به آن نیازمند است و با توجه به اینکه بنادر، ظرفیت ویژه‌ای برای تسهیل در مسیر تجاری کشور دارند، باید از آن استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای رونق تولید در کشور باید برنامه مدون و عملیاتی تعریف شود و در این میان از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور استفاده کرد.

جمیری گفت: در این زمینه نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر و سریع تر بخش خصوصی در بنادر ایران هستیم و به طور حتم با این اقدام، زمینه صادرات فراهم خواهد شد.

شهرستان های ساحلی گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر واقع هستند و شغل ۸۰ درصد مردم این مناطق به دریا و دریانوردی وابسته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی بندر گناوه بندر بوشهر گناوه و دیلم استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از روند آماده سازی اراضی در سایت‌های نهضت ملی مسکن شهر بوشهر به همراه مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ضمن تأکید بر تسریع در روند آماده سازی و رعایت ضوابط فنی در اجرای زیرسازی معابر گفت: سرعت بخشیدن در واگذاری قراردادها به متقاضیان و الزام بر رعایت فرصت زمانی مشخص جهت اخذ پروانه ساخت و احداث بنا در موعد مقرر ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر تصریح کرد: بر این اساس متقاضیان از زمان دریافت قرارداد واگذاری، سه ماه جهت اخذ مجوز ساخت فرصت خواهند داشت.

در این بازدید که با حضور مدیر عامل آبفای استان نیز همراه بود روند اجرای آبرسانی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز مورد پیگیری و تأکید قرار گرفت.

کد خبر 6091472

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد