Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@03:52:25 GMT

ژنرال کارتر: جهان باید با طالبان تعامل کند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۱۳۸۳

ژنرال کارتر: جهان باید با طالبان تعامل کند

رئیس ستاد ارتش انگلیس گفت که برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان و اطمینان از ایجاد دولت فراگیر در این کشور جهان باید با طالبان تعامل کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نیک کارتر» رئیس ستاد ارتش انگلیس اظهارداشت که برای اطمینان از ایجاد دولت فراگیر، رعایت حقوق زنان و اقلیت‌ها و نیز رسیدگی با بحران انسانی در افغانستان، جامعه جهانی باید با طالبان تعامل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارتر درباره کمک‌های مالی تعهد شده به افغانستان نیز به «اسکای نیوز» گفت که این پول‌ها باید به جایی برسد که به آن نیاز است.

وی تاکید کرد که باید به طالبان تفهیم شود که دولت آن‌ها باید فراگیر باشد و اگر چنین نشود بیشتر دستاوردهای 20 سال گذشته از بین خواهد رفت.

این اظهارات در حالی است که «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه ای تهدید کرده بود، اگر طالبان در جلوگیری از قدرت یافتن گروه های تروریستی در افغانستان ناکام شود، انگلیس حملات پهپادی در خاک افغانستان را آغاز خواهد کرد.

تلاش لندن و پاریس برای ارائه روایت‌های متناقض از خروج انگلیس از اتحادیه اروپاانگلیس: طالبان احتمالا در دولت آینده افغانستان نقش خواهد داشتانگلیس: نمی‌توانیم برای دولت طالبان چک سفید بنویسیمنخست وزیر انگلیس: همکاری با طالبان در صورت لزوم اتفاق خواهد افتاد

همچنین «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس نیز در پاسخ به سئوالی درباره تحریم احتمالی طالبان در افغانستان، گفته بود: دولت انگلیس از همه ابزارهای ممکن و موجود برای پاسخگو کردن طالبان استفاده خواهد کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز چندی قبل گفته بود که هیچکس نباید بطور یکطرفه طالبان را به عنوان دولت جدید افغانستان به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار انگلیس اخبار افغانستان طالبان اخبار انگلیس اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

این اظهارات رئیس ستاد دفاع انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پس لرزه‌های یک شکست
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم