Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود نجابت مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دعوت از افراد بالای ۱۲ سال استان برای دریافت سریع واکسن علیه بیماری کووید۱۹ اظهار کرد: جدیدترین تحلیل‌های آماری از سوی وزارت بهداشت، نشانگر اثربخشی واکسیناسیون علیه کروناویروس در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری است و ضرورت دارد افراد بالای ۱۲ سال استان، دریافت واکسن علیه این بیماری را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین از اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در جلوگیری از شدت یافتن بیماری و بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: در شرایط فعلی افرادی که هنوز واکسن کروناویروس را دریافت نکرده اند، بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری را به خود اختصاص داده اند.

نجابت ادامه داد: با توجه به پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کروناویروس در کشور و همت مسوولان دانشگاه در سرعت بخشیدن به فرآیند تزریق واکسن علیه این بیماری، ضرورت دارد افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند، هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه همچنین بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس از سوی تمامی اقشار جامعه تاکید کرد و گفت: افراد واکسینه شده نیز همانند افرادی که هنوز در انتظار دریافت واکسن هستند، باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبندی گذ شته را داشته باشند تا بتوانیم با کاهش موارد ابتلا و تکمیل واکسیناسیون برای ایمنی جمعی با سرعت بیشتری به پایان این اپیدمی نزدیک شویم.

او با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی برخی از شهرستان‌های استان، بر نظارت ویژه مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان بر رعایت بیشتر اصول بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد تاکید کرد و برون رفت از شرایط کنونی را مستلزم یک همکاری همگانی دانست.

نجابت اظهار کرد: در شرایط فعلی واکسیناسیون در کنار رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند از ابتلا به کروناویروس و مرگ ناشی از آن پیشگیری کند، بنابراین برای ایمن سازی عمومی در سطح استان، مشارکت بیش از پیش مردم نیاز است.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در مناطق مختلف استان و آخرین آمار‌های جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان، همچنین روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

بررسی عملکرد تیم‌های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میزان موجودی واکسن کروناویروس و موجودی دارو‌های ویژه واکسیناسیون در استان، از دیگر محور‌های مورد بررسی مشاور عالی سرپرست دانشگاه در نشست امروز بود.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص حوزه‌های مختلف مانند وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه‌های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان، انجام تست‌های تشخیصی کروناویروس و تحلیل‌های آماری کووید۱۹ توضیحاتی ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز اثربخشی واکسیناسیون کاهش کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن

پس از شکایت ده‌ها خانواده از شرکت آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی واکسن این شرکت، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد این واکسن در مواردی آسیب جدی به شخص وارد می‌کند.

به گزارش مشرق، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی