Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندیشکده سیاست گذاری امیرکبیر برنامه عملیاتی تحول صنعت خودرو را که حاصل یک دهه فعالیت کارشناسی است، با حضور نماینده مجلس، مسئولان و اعضای اندیشکده رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گروه صنعت اندیشکده سیاست‌گذاری امیرکبیر در راستای توسعه برنامه‌محور صنعت خودرو، بعد از گذشت حدود یک دهه از تحقیق و پژوهش کارشناسی در زمینه صنعت خودرو و برگزاری جلسات متعدد با متخصصان، کارشناسان و فعالان این حوزه، اقدام به تدوین برنامه عملیاتی تحول صنعت خودرو نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند پس از برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور اعضای هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان و مدیران صنعت خودرو و کارشناسان این حوزه، روز گذشته با حضور دکتر اقبال شاکری، نماینده مجلس و مسئولان و اعضای این اندیشکده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد.

 

در این نشست ابتدا دکتر اقبال شاکری، بر اهمیت بالای دستاوردها و تولیدات چنین اندیشکده هایی برای مجلس شورای اسلامی و لزوم توجه هر چه بیشتر به رشد و شکوفایی این اندیشکده ها، تاکید کردند. ایشان در ادامه سند تهیه شده توسط اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر را سندی قابل تقدیر دانستند و آن را حاصل سالیان متمادی فعالیت کارشناسی در حوزه صنعت خودرو دانستند و ابراز امیدواری کردند که نهادهای متولی این حوزه، از جمله وزارت صمت، قدردان چنین تلاش هایی در جهت رفع مشکلات صنعت خودرو باشند و حداکثر استفاده را از این سند و انباشت دانش موجود در این اندیشکده ها ببرند.

 

در ادامه دکتر حبیب الله ظفریان، مسئول اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر، به بیان دستاوردهای این اندیشکده در طول دوران فعالیت خود پرداختند و سند حال حاضر را حاصل مواجهه تخصصی و میدانی با مسائل و چالش های مختلف صنعت خودروی کشور در طول قریب به یک دهه فعالیت گروه صنعت این اندیشکده دانستند و هدف از تهیه این سند را ارائه نقطه نظرات و راهکارهای کارشناسی این اندیشکده در جهت رفع مشکلات صنعت خودرو به دولت سیزدهم دانستند. همچنین ایشان صنعت خودروی کشور را به عنوان یکی از مهم‌ترین داشته های صنعتی در کشور برشمردند که متاسفانه امروز دچار مسائل و چالش های فراوانی است و ابراز امیدواری کردند که این سند بتواند با کمک به دولت سیزدهم و وزارت صمت، گام مؤثری در جهت رفع مشکلات این حوزه بردارد.

 

دکتر میلاد بیگی، مسئول گروه صنعت اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر، به بیان توضیحاتی در مورد روش تحقیق و تدوین این برنامه پرداختند. ایشان سند حال حاضر را حاصل آسیب شناسی این اندیشکده از وضعیت صنعت خودرو در کشور در طول 4 دهه فعالیت این صنعت دانستند که میتوان آن را در 3 سطح بیان کرد. سطح اول نوع رابطه دولت با صنعت خودرو است که باعث شده است علی رغم واگذاری این صنعت، همچنان به صورت دولتی اداره شود که موجب بوجود آمدن مسائل و مشکلات زیادی در این حوزه شده است. سطح دوم عدم پیروی از یک مدل ثابت و مشخص در جهت توسعه صنعت خودرو است که موجب شده است امکان برنامه ریزی بلندمدت از این صنعت سلب شده و تصمیمات کلان به خوبی اتخاذ نشوند. سطح سوم مربوط به اداره بنگاه و مسائل مربوط به فساد درون بنگاه است که با توجه به نقاط تاریکی که در عملکرد بنگاه شکل گرفته، به طور خاص در زمینه تامین قطعات از داخل و خارج، عملکرد بنگاه تحت الشعاع قرار گرفته است. ایشان مدل توسعه ای که این سند برای صنعت خودرو در نظر گرفته است را مبتنی بر تقویت و حمایت از قطعه سازان داخلی و همکاری با قطعه سازان و مجموعه سازان سطح اول بر اساس نوع ارتباطات بین المللی دانستند. در ادامه ایشان به بررسی مفاد این سند به تفصیل پرداختند.

 

لازم به ذکر است برنامه عملیاتی تحول صنعت خودرو تدوین شده توسط اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر شامل مقدمه توجیهی(بررسی وضعیت صنعت خودرو، مدل توسعه به کارگرفته شده در این برنامه عملیاتی)، چشم انداز، اهداف و راهبردها، اقدامات و سیاست ها می باشد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحول صنعت خودرو خودروسازی اندیشکده سند تحول تحول صنعت خودرو برنامه عملیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود

علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح تحول آموزش عالی در دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی «طرح تحول علوم انسانی» را در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد: کارگروه علوم انسانی در دانشگاه تشکیل شده و کار می کند در بحث «اقتصاد اسلامی» کارگروه ویژه ای با توجه به پتانسیل و ظرفیت های دانشگاه ایجاد شده است.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: در بحث «اقتصاد اسلامی» نیز برنامه خیلی ویژه داریم همچنین «کارگروه تحول در علوم انسانی» در تمام رشته ها فعال بوده و برنامه ویژه داشته و بیانات مقام معظم رهبری را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به پژوهش و فناوری افزود: در بحث پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه برنامه های مختلف دارد با توجه به پتانسیل خوبی که در بحث رشته های فتی و مهندسی و علوم پایه دارد، بحث کوانتوم و تکنولوژی را پیگیری می کند و همچنین در حال راه اندازی «دانشکده فناوری های نوین» بوده و تا الا ن ۲۶ پله در بحث فناوری صعود کرده است.

کد خبر 6086275

دیگر خبرها

  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان