Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آغاز عملیات احداث خوابگاه متاهلین این دانشگاه گفت: امروز شاهد آغاز به کار یک پروژه بزرگ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هستیم که شامل ۲۰ تا ۲۵ سوئیت برای خوابگاه متاهلین به انضمام ساختمان اداری معاونت دانشجوئی، یک سالن اجتماعات و مهمانسرا با زیربنای حدود ۴ هزارو ۶۰۰ متر مربع احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اعتبار این مجموعه حدود ۴۵ میلیارد تومان است که با همکاری سه جانبه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، صندوق رفاه دانشجویان معاونت دانشجوئی وزارت بهداشت و بانک رفاه تامین شده است بخش اول این اعتبار آغاز به کار پروژه است که امیدواریم طی ۱۸ ماه آینده پروژه به بهره برداری برسد.

مکارم تصریح کرد: هفته آینده هم چند پروژه دیگر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شامل پانسیون پزشکان متخصص در شهرستان‌های رودبار و منوجان، آموزشگاه بهورزی رودبار، مرکز جامع سلامت نخلستان کهنوج و زایشگاه شهرستان فاریاب به بهر برداری می‌رسند.

او با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان اظهار داشت: خوشبختانه در بحث درمان کرونا و موارد جدید همچنان وضعیت مناسبی داریم و تاکنون آثاری از پیک ششم در منطقه دیده نشده است، اما با توجه به وضعیت بیماری در برخی استان‌ها آنچه کمک کننده است همچنان به رعایت مراقبت‌ها به وسیله کادر بهداشت و مردم تاکید می‌شود چرا که در حفظ سلامت همراهی مردم بیشترین تاثیر را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عادی انگاری را بزرگترین آفت برای برهم زدن وضعیت فعلی بیماری کووید ۱۹ در جنوب کرمان دانست و با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به ویژه در فضا‌های سربسته خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمترین میزان بستری را در مراکز درمانی منطقه داریم، آمار ممکن است بالا و پایین شود فعلا در منطقه و استان‌های مجاور هم که تاثیرگذار بر همه گیری بیماری در جنوب کرمان هستند، مشکل خاصی وجود ندارد.

مکارم با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در حوزه دانشگاه اظهار داشت: در جنوب کرمان علی رغم نگرانی‌های کاذبی که از سوی برخی مسئولان اظهار می‌شود، قاطعانه اعلام می‌کنیم که جزو دانشگاه‌های سرآمد استان در بحث واکسیناسیون کرونا هستیم و در حال حاضر ۸۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه واکسن کرونا دریافت کرده اند و به بیش از ۵۰ درصد هم دوز دوم تزریق شده است.

او با بیان اینکه تزریق دوز سوم هم برای پرسنل درمان آغاز شده است، گفت: شرایط در تمامی مراکز هفت شهرستان برای افراد بالای ۶۰ سال که جزو گرو‌های آسیب پذیر هستند یا بیماری خاص و زمینه‌ای دارند، فراهم است تا دوز سوم را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: با توجه به وضعیت مناسب از نظر موجودی واکس کرونا آمادگی داریم برای تمام افراد بالای ۱۲ سال که به نوعی دچار بیماری زمینه‌ای هستند دوز سوم واکسن تزریق شود چرا که هر چه ایمنی جامعه بالا برود در اپیدمی‌ها هم مرگ و میر کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این بنا در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۲۰ مترمربع، به همت خیران ساخته می‌شود.
اعرابی افزود: برای احداث این بنا بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: با ساخت این پایگاه، اهالی روستا‌های شلیل، دورک قنبری، گوزلک، شهرک محمدی و لندی شهرستان اردل از خدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی بهره‌مند خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود