Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود آب شرب، حادثه خیزی محور مواصلاتی، نبود امکانات رفاهی را می توان بخشی از مشکلات و چالش های موجود در منطقه قره پشتلو نام برد که باوجود وعده ها هنوز رفع نشده اند.

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمهور و هیئت دولت به زودی به استان زنجان سفر می‌کنند و در این میان بیان مطالبات و مشکلات موجود در استان در راستای حل مشکلات ضروری است، منطقه قره پشتلو در شمال غربی استان زنجان واقع شده است، منطقه‌ای که دارای آب و هوایی متنوع و دارای طبیعتی بکر است ولی در این میان این منطقه همواره با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبه رو بوده است به نحوی که این امر باعث شده است، مهاجرت به شهرها، در روستای این منطقه زیاد باشد و نبود واحدهای صنعتی و همچنین امکانات رفاهی به عنوان چالش‌های مهم منطقه محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود و حتی نبود آب شرب در بسیاری از روستاهای این منطقه و همچنین وجود محور پرتصادف و کم عرض زنجان-ارمغانخانه باعث شده منطقه قره پشتلو نتواند در مسیر توسسعه گام بردارد و در بسیاری از مقوله‌های توسعه، فراموش شده است و این امر مهاجرت گسترده به شهرها را در پی داشته است.

جاده قره پشتلو از محورهای پر تصادف استان زنجان است

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه محور زنجان به قره پشتلو از محورهای پر تصادف استان است، گفت: ۶۰ درصد تصادفات استان زنجان در ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری محور شهر ارمغانخانه است.

سرهنگ محمد علی عظیمی با اشاره به اینکه محور زنجان به قره پشتلو از محورهای پر تصادف استان است، گفت: روزانه بیش از ۵ هزار خودرو در این محور تردد می‌کنند.

وی طول این محور را ۷۰ کیلومتر اعلام کرد و ابراز داشت: این محور راه ارتباطی یک شهر و ۶۵ روستا است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری محور ارمغانخانه است، گفت: تصادفات زیادی در طول سال در این محور رخ می‌دهد.

رفع مشکل کمبود آب روستاهای قره پشتلو

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تابستان امسال در حاشیه بازدید نماینده مردم شهرستانهای زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از وضعیت آبرسانی در منطقه قره پشتلو گفت: با تزریق منابع جدید آبرسانی به مجتمع قره پشتلو، آب آشامیدنی پایدار در این مجتمع برقرار می‌شود.

علیرضا جز قاسمی گفت: پیش از این آب آشامیدنی شهر ارمغانخانه به همراه ۹ روستای دیگر از طریق یک حلقه چاه آب با ظرفیت ۱۷ لیتر بر ثانیه تأمین می‌شد که با افزوده شدن منابع جدید، مشکل تأمین آب در این روستاها رفع می‌شود.

وی افزود: روستاهای مشکین، جلیل آباد، قشلاق، باغ و گلّجه به همراه شهر ارمغانخانه از جمله روستاهایی هستند که تحت پوشش مجتمع آبرسانی قره پشتولو قرار دارند که کمبود آب در این روستاها رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: چاه آب جدید قره چریان با دبی ۱۵ لیتر بر ثانیه طی ۱۰ روز آینده وارد مدار بهره برداری شده و آب آشامیدنی پایدار، بهداشتی و سالم را برای مجتمع آبرسانی قره پشتلو به ارمغان می‌آورد.

منطقه قره پشتلو کوه مشکلات و وعده‌های که محقق نشد

عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه نیز در خصوص مطالبات این منطقه گفت: منطقه قره‌پشتلو نیاز به توجه داشته و برای رفع مشکلات آن، اولویت‌هایی در سفر اخیر رئیس‌جمهور تعیین شده است.

حسین افشاری با اشاره به مهم‌ترین مشکلات منطقه قره‌پشتلو، اظهار کرد: این منطقه دارای یک شهر و ۶۵ روستا است که حدود ۲۰ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند.

وی با یادآوری اینکه یکی از مشکلات جدی این منطقه که به دغدغه هر روز اهالی این منطقه تبدیل شده، مربوط به راه ارتباطی است، افزود: راه ارتباطی این منطقه حدود ۷۰ کیلومتر است که اگر این محور از راه روستایی به راه اصلی ارتقا پیدا کند، می‌تواند حدود ۶۰ کیلومتر مسافت مرکز استان را به استان اردبیل نسبت به محور ترانزیت کوتاه‌تر کند که با تحقق این امر، هم به لحاظ زمان و هم به لحاظ مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

این مسئول با ابراز تأسف از اینکه روزانه شاهد تصادفات متعدد در محور قره‌پشتلو هستیم، خاطرنشان کرد: آمار در این خصوص حاکی از آن است که هر چند روز یک بار سوانحی چون واژگونی خودرو و سایر تصادفات در این محور رخ می‌دهد که چند روز پیش نیز بر اثر وقوع حادثه رانندگی در این منطقه ۷ نفر در محور مذکور مصدوم شدند.

افشاری با بیان اینکه از جمله مشکلات این محور می‌توان به نبود دید کافی، کم‌عرض بودن، پستی و بلندی محور، نبود شانه خاکی، نبود گاردریل و پیچ‌های بسیار تند و خطرناک اشاره کرد، یادآور شد: متأسفانه این عوامل باعث می‌شود که رانندگانی که در این محور تردد می‌کنند با خطرات جانی مواجه شوند.

عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه، ادامه داد: رانندگانی که در محور قره‌پشتلو تردد می‌کنند، اگر به این محور آشنا بوده و از ساکنان این منطقه باشند، شاید کمتر به لحاظ مسائل ایمنی کمتر دچار حوادث رانندگی شوند اما متأسفانه رانندگانی که برای اولین‌بار در این محور تردد کرده و به آن آشنایی ندارند، متأسفانه به دلیل پیچ‌های تند و نبود دید کافی در این محور، دچار سانحه می‌شوند.

وی در همین خصوص عنوان کرد: در این رابطه پیگیری‌های متعددی انجام گرفته که متأسفانه تا به امروز منتج به نتیجه نشده، این در حالی است که از طریق استانداری، فرمانداری، نمایندگان مجلس و شورای اسلامی مکاتبات زیادی در این زمینه صورت گرفته است. هر چند طی روزهای اخیر، مکاتباتی با نماینده عالی دولت در استان زنجان انجام شده و قول مساعد در این خصوص مبنی بر بازدید از این منطقه داده شده است.

افشاری با بیان اینکه یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهر ارمغانخانه، تعیین تکلیف سد بعثت است، بیان کرد: کلنگ این سد تیرماه سال ۸۹ توسط مسئولان وقت بر زمین زده شد و در همان ابتدای کار، راه دسترسی به پروژه احداث شد. با توجه به اینکه مطالعات پروژه نیز انجام شده بود، می‌توانست آب شرب شهر ارمغانخانه و بسیاری از روستاهای اطراف را تأمین کند.

این عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه با اشاره به اینکه رودخانه ارمغانخانه یکی از رودخانه‌های پرآب استان زنجان است که اگر بهره‌برداری از سد بعثت محقق می‌شد، بسیاری از مشکلات مردم این منطقه حل می‌شد، متذکر شد: در همان اوایل کار حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای مطالعات و راه دسترسی این پروژه هزینه و از سال ۹۲ پروژه مذکور به طور کامل متوقف و با وجود پیگیری‌های زیاد از مرکز، عملیات اجرایی این سد تا به امروز و به دلایل نامعلوم متوقف شده است.

افشاری با بیان اینکه با توجه به اینکه شهر ارمغانخانه در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد واقع شده است، به همین خاطر اجازه انجام بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در این منطقه داده نمی‌شود، گفت: به همین خاطر نبود ناحیه صنعتی در این منطقه به یکی از مشکلات جدی جوانان تبدیل و باعث شده است تا وضعیت اشتغال جوانان در این منطقه مطلوب نباشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص نبود جایگاه بنزین در این منطقه نیز رایزنی‌های لازم انجام و منتج به حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این زمینه شد، افزود: بعد از دو سال پیگیری برای تحقق این امر، امروز شاهد مراحل پایانی این کار هستیم و موافقت اصولی ایجاد جایگاه بنزین در این شهر صادر شده و به زودی شاهد احداث مجتمع خدماتی رفاهی در قره‌پشتلو خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه با بیان اینکه نبود گازرسانی در روستاهای پایین‌دست قره‌پشتلو به یکی دیگر از دغدغه‌های مردم این منطقه تبدیل شده است، یادآور شد: بیش از ۲۵ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند نیستند و از همه مهم‌تر اینکه گازرسانی به روستاهای پرجمعیتی چون ماری و کردکندی اتفاق نیفتاده است.

افشاری با یادآوری اینکه شهر ارمغانخانه به عنوان مرکز بخش قره‌پشتلو دارای حدود ۳۰۰۰ نفر جمعیت است، اظهار کرد: نبود امکانات ورزشی، نبود بسیاری از امکانات دولتی از جمله نمایندگی‌های مختلف دستگاه‌ها و … باعث شده ارمغانخانه عملاً نام یک شهر را یدک کشیده و امکانات شهری در آن مستقر نشود که این موضوع باعث شده تا امور اداری مردم این منطقه فقط با تردد به زنجان انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه همچنین نبود بانک در این شهر را بزرگ‌ترین مشکل مردم این منطقه دانست و عنوان کرد: مردم این شهر از نبود فضای آموزشی از قبیل ساختمان فنی و حرفه‌ای رنج می‌برند. علاوه بر این، سالن بحران شهر ارمغانخانه نیازمند تخصیص اعتبار برای تکمیل شدن است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس پلیس راه استان زنجان قره پشتلو منطقه قره پشتلو مردم این منطقه استان زنجان باعث شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویر هولناک جدید از بقایای آتش‌سوزی در گیلان | اینجا دیگر ویرانه است!

به گزارش همشهری آنلاین، آتش‌سوزی در امامزاده ابراهیم شفت در استان گیلان ساعت ۱۲ شب آغاز شد و اطفای آن بامداد امروز ادامه داشت؛ منطقه ای که به ماسوله چوبی و شهرک چوبی مشهور است.

تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان | ۴۰ واحد چندطبقه در آتش سوخت + ویدئو

کد خبر 848905 برچسب‌ها مجله آتش‌ و آتش سوزی استان گیلان خبر مهم آتش‌ سوزی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • روبرتو دزربی: مایلم که در برایتون به کار خودم ادامه بدهم
  • طرح/ با مهر معلم آمدم تا اینجا
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • وقتی بی‌بی‌سی نزد کارشناسان خودش هم مقبولیتی ندارد! + فیلم
  • شهید مطهری تکلیف‌محور و وظیفه‌مند بود
  • تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول
  • ببینید | تصاویر هولناک جدید از بقایای آتش‌سوزی در گیلان | اینجا دیگر ویرانه است!
  • ایستادن
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • محمد کریمی، کاپیتان سپاهان: هر تیمی جای ما بود، تا اینجا هم دوام نمی‌آورد / فیلم