Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:50:33 GMT

لاریجانی شهردار تنکابن شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۲۲۴۱

لاریجانی شهردار تنکابن شد

ایسنا/مازندران 24 آبان ماه مراسم تودیع و معارفه شهردار شهر تنکابن با حضور مهمانان شهرستانی، استانی و کشوری در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این مراسم از زحمات غنی عسگر زاده سرپرست شهرداری سابق تقدیر و محمدابراهیم لاریجانی به عنوان شهردار شهر تنکابن معرفی شد.

در ابتدای این مراسم فرماندار شهرستان تنکابن با بیان اینکه همه مدیران به عرصه مدیریت وارد شده و می روند و تنها نام نیک و کار خیر انجام گرفته برجای می ماند، اظهار کرد: هر کس به تنهایی نمی تواند عهده دار مسئولیتی باشد بلکه همه افراد مجموعه سازمان در هر جایگاهی باید به وظیفه خود عمل کنند تا مدیر شهری که نقش اصلی در توسعه و عمران دارد موفق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدامیر حسینی جو با پرهیز از مطالبات فردی و خواسته‌ های شخصی این موضوع را سبب عدم موفقیت یک مدیر برشمرد و تاکید کرد: شهرداری از دستگاه های بسیار تاثیرگذار در حوزه عمران و توسعه شهرداری است. انتظار می رود که تجربیات گذشتگان مد نظر قرار گیرد، اشتباهات و رویکردهای گذشته بررسی شود تا مجددا مرتکب اشتباه نشویم.

حسینی جو، خطاب به اعضای شورای شهر خواستار کار تیمی برای موفقیت شهردار و مجموعه شهرداری و شورای شهر شد و گفت: لازم است از همه امکانات برای توسعه و عمران استفاده شود، اگر دغدغه مردم را ملاک قرار دهیم هرگز گره در کار ارباب رجوع ایجاد نخواهد شد.

فرماندار تنکابن از ظرفیت بسیار بالای شهر تنکابن و موهبت همجواری با دریا و رودخانه یاد و با اشاره به اینکه آینده نگری و نگاه به افق ۱۰ سال آینده شهر خاطرنشان کرد: تنکابن در بحث فاضلاب خانگی و پسماند مشکل دارد و این موارد از جمله موضوعاتی است که باید در دستورکار قرار گیرد.

در ادامه این مراسم امام جمعه تنکابن با اشاره به وجود مفاخر متعدد در تاریخچه این شهرستان بر وحدت و همدلی بین اعضای شورای شهر تاکید کرد و گفت: تنکابن شهری ثروتمند است اما نتوانسته از این ثروت بهره بهره ببرد. امید که تنکابن به اقتدار و آبادانی سابق برگردد.

حجت الاسلام سیدمهدی هدایتی، درباره برخی مشکلات شهر تنکابن نیز خاطرنشان کرد: روزی نیست که ارباب رجوع درباره موضوعات مختلف علی‌الخصوص سگ‌ های بی صاحب به دفتر امام جمعه مراجعه نکنند. به علاوه پل تاریخی چشمه کیله که میراث شهر تنکابن است، نباید برای اصلاح و مرمت به شکل سنگلاخ درآمده و اسباب زحمت و رنج مردم را فرآهم کند.

در ادامه این مراسم محمدابراهیم لاریجانی، شهردار منتخب تنکابن از تنظیم و انتشار میثاق نامه اخلاقی 14 بندی شهرداری تنکابن خبر داد و با بیان اینکه این منشور باید سرلوحه کاری پرسنل در مواجه با ارباب رجوع باشد اظهار کرد: در این منشور تمام آنچه باید مدنظر و درستورکار قرار گیرد به تفصیل بیان شده است و عدول از این منشور، خط قرمز شهردار قلمداد می شود.

لاریجانی، از ارائه برنامه چهارساله با 4 فاز اجرایی مختلف به شورای شهر تنکابن خبر داد و افزود: فاز نخست ساماندهی وضع موجود و انتظام بخشی به امور و ایجاد آرامش، روحیه همکاری، همیت سازمانی و پیگیری مسائل جاری است.

وی افزود: گام دوم پیگیری پروژه های نیمه تمام، پرونده های قضایی متکثر شهرداری، محکومیت ها و بدهی های قبلی، بحث هایی نظیر دیواره چینی، سایت بازیافت، بِریدهای عرضی، سنگ شکن، کارخانه آسفالت، پل چشمه کیله، میدان هفت تیر و اجاره اماکن حاشیه چشمه کیله است. این موانع تا رفع نشود گام بعدی ممکن نخواهد شد.

شهردار تنکابن با بیان اینکه بدهی و پروژه های نیمه تمام جزء لاینفک شهرداری ها و این یک امر معمول در مسائل اجرایی است و نکته منفی قلمداد نمی شود اظهار کرد: همانطور که امام جمعه نیز در باب مثال به موضوع سنگفرش چشمه کیله اشاره کردند، برخی پروژه ها حاشیه ساز شده است و درست یا غلط، اکنون باید اصلاح شود.

لاریجانی فاز سوم را برنامه ریزی برای درآمدهای پایدار بدون دست کردن در جیب مردم عنوان و تاکید کرد: منظور، ایجاد درآمدهای اختصاصی و نه عمومی است، جذب سرمایه گذاران هم مورد دیگری است که در این فاز دنبال می شود.

وی گام نهایی و چهارم را مستلزم رسیدن شهرداری به درآمد پایدار مذکور دانست و افزود: اجرای پروژه های زیرساختی جدید، فاز نهایی است که اگر همه دست به دست هم دهیم شاید تا کمتر از 2 سال آینده به این نقطه برسیم.

شهردار تنکابن، مجموعه مدیریت شهری را بدوا یک شهرداری و نه شهرسازی توصیف کرد و خطاب به رسانه ها خواستار شد: توقع شهرسازی را در مردم زنده نکنید چراکه شهرسازی وظیفه اداره کل راه و شهرسازی است، وظیفه شهرداری نگهداری وضع موجود، ارتقای کیفیت زندگی، ارتقای خدمات شهری، جمع آوری زباله و پاکیزه نگه داشتن فضای شهر و حفظ محیط زیست شهری است.

لاریجانی با اعتقاد بر اینکه در فعالیتهای عمرانی باید ضرب کارها گرفته شود و این یک سیاست آگاهانه است تصریح کرد: تعریف و کلنگ زدن پروژه های جدید کار آسانی است اما افتتاح کردن سخت و مشکل است.

وی بر مشارکت در مسائل فرهنگی توسط شهرداری تاکید کرد و با بیان اینکه عملکرد درست در مباحث فرهنگی سبب موفقیت در حوزه زیرساختی خواهد شد اضافه کرد: انسان محور توسعه است، پس کارهای فرهنگی و بالندگی انسانی در نتیجه موجب شکوفایی شهری می شود؛ ضمن اینکه هیچ نگاهی به محدوده شهری نداریم و شهرداری تنکابن از هر کمکی به مردم شهرستان تنکابن مضایقه نمی کند.

شهردار تنکابن از منطقه بندی چهارگانه شهر تنکابن با کمک شورایاری محلات و انتصاب روسای ناحیه ها خبر داد و خاطرنشان کرد: بنا داریم از طریق عدم تمرکز و تمرکز زدایی بتوانیم خدمات شهرداری را در سطح تمام محلات و مناطق شهری پیاده سازی کنیم.

لاریجانی، شهرداری تنکابن را شهرداری ثروتمندی خواند اما تصریح کرد: علیرغم بالارفتن درآمدهای شهرداری منتها این اعتبارات برای احداث پروژه هایی نظیر پل چهارم اساسا کافی نیست چراکه این پروژه نیازمند تامین اعتبار ملی و وزارتخانه ای است.

وی با بیان اینکه رسانه ها نباید در مردم توقع ایجاد کنند، خواستار ترویج، نشر و بازتاب واقع گرایی و واقعیت ها در شهر از سوی رسانه ها شد و تاکید کرد: مردم باید با مشکلات شهرداری آگاه شوند مثلا بدانند که ما اجازه برداشت از رودخانه چشمه کیله را نداریم، هزینه های این رودخانه تماما پای شهرداری است اما ما اجازه اسفاده و بهره برداری از آن را نداریم.

شهردار تنکابن با اشاره به اینکه دیگران از رودخانه چشمه کیله بهره مند هستند اما تمام هزینه های آن از سیل گرفته تا لایروبی و پاکسازی بر عهده شهرداری است تصریح کرد: مردم ماشین های راهسازی را در رودخانه می بینند و گمان می کنند که تمام ادوات و منابع رودخانه از آن شهرداری است در صورتی که اینچنین نیست.

لاریجانی در پایان از اعلام آمادگی مجموعه شهری برای اخذ ایده ها، پیشنهادات و انتقادات از همه شهروندان سخن گفت و افزود: امید که پس از دوره چهارساله، تنکابن شهری با توسعه پایدار، آباد و آزاد، شهری توریستی و سرمایه پذیر برای شهروندان بوده و به یادگار بماند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرداری تنکابن شهردار تنکابن شهر تنکابن شورای شهر چشمه کیله پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده

شهردار قم از اتمام پروژه تملک و تخریب مغازه‌های قبرستان نو به منظور احداث باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، در خصوص پروژه بهسازی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر اظهار کرد: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، بیش از ۹۰ درصد تملک شده و تا یک ماه آینده پروژه تکمیل و مغازه‌ها پاکسازی می‌شود.

وی افزود: دفن در قبرستان‌های داخل شهر ممنوع است و شهرداری منطقه باید این مسئله را کنترل کند.

شهردار قم با اشاره به طرح ایجاد باغ مزار مشاهیر و بازآفرینی محله آبشار قم نو تصریح کرد: پس از تصویب طرح توسط شورای اسلامی شهر قم در حوزه فنی، برنامه‌ریزی های لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: اگر پختگی در طرح اجرای این طرح و نگاه بلندمدت وجود نداشته باشد، مجموعه مدیریت شهری زیر سوال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه مدیریت شهری خواسته شده است تا با دقت و تلاش طرح‌های شهری را تکمیل کند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

شهردار قم در خصوص قبرستان وادی السلام گفت: اراضی‌های بین سازمانی در شهر قم همچون وادی سلام، قبرستان نو، پروژه شهید کاظمی و میدان تره‌بار میدان مطهری باید بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه چندین پروژه در شهر بازآفرینی شده است، گفت: ۱۱ پلاک در حریم ریل راه‌آهن وجود دارد که باید تملک شود و به میدان سپاه برسد و در ادامه به بزرگراه امیر کبیر متصل شود.

کد خبر 748798

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند