Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:35:40 GMT

خرید توافقی زرشک در قالب طرحی حمایتی و ضربتی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۲۲۶۰

خرید توافقی زرشک در قالب طرحی حمایتی و ضربتی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور از خرید تضمینی و توافقی محصول زرشک در قالب طرحی حمایتی و ضربتی خبر داد.

اسماعیل قادری فر، امروز سه شنبه ۲۵ آبان در سفر به خراسان جنوبی و بازدید از بزرگترین باغ زرشک دنیا در منطقه افین شهرستان زیرکوه در جمع باغداران و زرشک کاران گفت: قرار است ظرف یک هفته آینده با اخذ مجوز نهایی شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی محصول زرشک هم در سبد خرید حمایتی، تضمینی و توافقی وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از این اقدام را رفع دغدغه کشاورزان اعلام کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی پرداختن به رفع دغدغه زرشک کاران مصوب شد و به عنوان یک اولویت و چالش اساسی در برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در گام اول هدف حذف واسطه‌ها و دلالان است تا محصول ناب زرشک با بهترین قیمت از زرشک کاران خریداری شود.

قادری، گام دوم حمایتی از زرشک کاران را احداث بارگاه‌های مدرن و سردخانه‌های پیشرفته با مشارکت کشاورزان و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های تعاونی تولیدی کشاورزی دانست که تا سال زراعی آینده عملیاتی خواهد شد تا کشاورزان دیگر در فصل برداشت نگران بازار نباشند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در خصوص زعفران نیز گفت: به موقع در این حوزه با طرح خرید حمایتی ورود کردیم و در کنار کشاورزان هستیم و اجازه سودجویی به دلالان در بازار زعفران را نمی‌دهیم.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید از اختصاص تسهیلات ۴ یا ۵ درصدی به زرشک کاران برای ایجاد بارگاه‌های زرشک خبر داد.

وی یادآور شد: علاوه بر این مقرر شده تسهیلاتی به تعاونی‌ها داده شود تا همه زرشک موجود در انبارها، بارگاه‌ها و سردخانه‌ها خریداری شود و انبارها برای زرشک سال زراعی آتی خالی باشد تا کشاورزان دغدغه نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زرشك وزارت جهاد كشاورزي زرشک کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن البرزی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از زمان آغاز خرید گندم در شهرستان باوی تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

فرماندار باوی افزود: همچنین در مدت شده ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی خبر داد: پیش بینی شده امسال ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان باوی خریداری شود.

کد خبر 6090288

دیگر خبرها

  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • گود مشاهیر جوین میزبان چوخه کاران
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید