Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آئین رونمایی از 4 کتاب محله منتشر شده (کتاب محله شیخ هادی، کتاب محله مهرآباد، کتاب محله دروازه شمیران و کتاب محله نازی آباد)، کتاب مسابقه ایده های برای انطباق کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری و کتاب گودهای شهر تهران، در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، تیم راهبری و دست اندرکاران مربوطه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا، کاوه حاجی علی اکبری در این مراسم با بیان این که برای تدوین و تألیف کتاب های محله زمان زیادی صرف شده است و کاری نبوده که ظرف مدت 6 ماه و یا یکسال به نتیجه رسیده باشد، از زحمات کلیه دست اندرکارانی که در این اقدام ارزشمند فرهنگی نقش داشتند، تشکر کرد و گفت: امیدوار هستم این حرکت به یک جریان پایدار در میان فعالیت ها و اقدامات سازمان تبدیل شود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بر ضرورت ارائه مناسب و اطلاع رسانی شایسته کلیه اقدامات ارزشمند و با کیفیتی که در حوزه های مختلف سازمان از جمله انتشار کتاب، تهیه طرح های موضعی، اجرای پروژه های کالبدی و ... صورت می گیرد، تأکید و عنوان کرد: با توجه به این که تدوین کتاب های محله، رویکرد مشارکتی داشته و با حضور و گوش دادن به روایت های اجتماعات محلی، نگارش و تألیف شده اند، بهتر است آنها را به جریانی تبدیل کرد که با دعوت از نویسندگان و با حضور ساکنان محله بصورت هفتگی در فضاهی موجود در هر محله روخوانی شده و در اختیار علاقمندان قرار گیرند.
علی اکبری با اشاره به این که در حال حاضر قالب های متنوعی برای این که کتاب ها بیشتر دیده و خوانده شوند وجود دارد، متذکر شد: کتاب های الکترونیک و یا (eBooks) اعتباری برابر با نسخه های چاپی دارند و پیشنهاد من این است که نسخه الکترونیکی کتاب های محله نیز به موازات نسخه چاپی در دسترس علاقمندان قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، خاطرنشان کرد: قالب های جذاب دیگری که اخیراً در جامعه رواج پیدا کرده و علاقمندان زیادی دارد، پادکست  (podcast) و یا کتاب صوتی (audio book) است که با توجه به این که کتاب های محله، جنبه روایی دارند و به تاریخچه محله و روایت اهالی محله می پردازند، می توان از این ظرفیت برای افزایش مخاطب کتاب های محله استفاده کرد.
علی خانی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره به این که مجموعه کتاب های محله در صدد است با ثبت تاریخ شفاهی معاصر محلات فرسوده و ناکارآمد شهر تهران، گامی ارزشمند در شناسایی و معرفی ارزش های هویتی محلات و افزایش حس تعلق ساکنان بردارد، تصریح کرد: تأکید کتاب های محله بر زندگی معاصر و حال حاضر محلات، آدم های عادی و شرایط زندگی ساکنان است که به عنوان یک ثروت و ارزش افزوده برای محله به حساب می آیند.
به گفته خانی، ثبت تاریخ شفاهی محله، ارتقای حس تعلق و هویت ساکنان محله، ارزش بخشی به عناصر ارزشمند محله و شناسایی و معرفی ارزش های اجتماعی، فرهنگی و هویتی محله به ساکنان از جمله مهمترین اهداف تدوین کتاب های محله است.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان نوسازی شهر تهران از تدوین20 کتاب محله خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون 16 کتاب محله به چاپ رسیده و 4 کتاب در دست تدوین است.
در این مراسم از کتاب های محله مهرآباد، دروازه شمیران، شیخ هادی و نازی آباد، کتاب مسابقه ایده های برای انطباق کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری و کتاب گودهای شهر تهران رونمایی و از اعضاء تیم راهبری و تدوین کتاب های منتشر شده، تقدیر به عمل آورده شد.
شایان ذکر است کتاب های محله ایران، بریانک، دولاب، فرحزاد، خلیج فارس، کن، جوادیه، جوانمرد قصاب، قیام، امامزاده عبدالله، طیب و امیریه پیشتر منتشر شده و کتاب های محله نظام آباد، امامزاده حسن، اتابک و یافت آباد نیز در دست تدوین است. علاقمندان می توانند برای تهیه کتاب های منتشر شده از طریق انتشارات همشهری اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب نوسازی سازمان نوسازی شهر تهران کتاب های محله کتاب محله منتشر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خبرداد.

به گزارش ایسنا، صمیم مرادی روزبهانی با اشاره به آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهارکرد: مطابق با مصوبات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، مسئولیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران سپرده شده است.

وی افزود: بر این اساس، ارزیابی ایمنی محیطی و انعکاس ناایمنی‌ها، جانمایی محل‌های نصب علائم و تابلوهای خروج اضطراری، شناسایی فضاهای تخلیه امن اضطراری و تدقیق مسیرهای ویژه امدادی، جانمایی و تعیین محل‌های استقرار نفرات، تجهیزات و ماشین‌آلات عملیاتی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، از اهم اقدامات ستاد ویژه مدیریت بحران سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیش از آغاز این رویداد است.

روزبهانی گفت: ستاد ویژه مدیریت بحران سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۷ عضو از سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله نمایندگانی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران؛ سازمان اورژانس استان تهران؛ نیروی انتظامی تهران بزرگ؛ پلیس راهنمایی و رانندگی؛ مرکز بهداشت شمال تهران (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)؛ مرکز بهداشت جنوب تهران (دانشگاه علوم پزشکی تهران)؛ جمعیت هلال‌احمر استان تهران؛ ستاد اجرایی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب شامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان امور اجرایی، رفاهی و حراست؛ مجموعه مصلی امام خمینی (ره)؛ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ شرکت آب و فاضلاب استان تهران؛ معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران؛ مدیریت بحران شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه؛ ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۷ و ستادهای مدیریت بحران مناطق معین ۳، ۶ و ۱۲ تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از این رو،  بازدید میدانی از محل برگزاری نمایشگاه برگزار و نخستین جلسه کمیته ایمنی و سلامت به منظور هماهنگی و تشریک مساعی بین اعضا در محل مصلی تهران برگزار و ضمن بررسی موقعیت و شرایط میدانی با همکاری کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه، نسبت به بررسی پیش‌نویس دستورالعمل کمیته ایمنی و سلامت، جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات اعضای کمیته و بررسی نحوه استقرار نیروهای امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان، تشکیل شد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: تهیه و ارائه نقشه کدگذاری‌شده از محل برگزاری، نظارت بر فرآیند استقرار غرفه‌ها و آماده‌سازی فضاهای نمایشگاهی، ارائه آموزش‌های ایمنی، اطفاء حریق، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه به مسئولان برگزاری و غرفه‌داران، تعیین محل تشکیل ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه، توزیع بیسیم واحد امدادی در زمان برگزاری نمایشگاه، رعایت موارد ایمنی در سیم‌کشی برق غرفه‌ها، الزام غرفه‌داران برای تأمین و استقرار کپسول‌های اطفاء حریق در غرفه‌ها، برگزاری یک تمرین میدانی آمادگی مقابله با حوادث احتمالی و تخلیه اضطراری قبل از برگزاری نمایشگاه و تشکیل یک گروه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و ... از جمله برخی از مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده در نخستین جلسه کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بشمار می رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت