Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «سیدهادی مصطفوی» در کارگروه عکس هوایی همدان، اظهار کرد: قرار است جلساتی بین این کارگروه با شورای حفظ حقوق بیت المال به صورت ماهانه برگزار شود و پرونده‌های قضائی که برای تسریع در رسیدگی به آن، نیازمند تصاویر هوایی در حوزه‌هایی همچون تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز است، در آنجا بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این مهم از آنجا که اطلاعات دقیق‌تر و جامعتری در اختیار قضات قرار می‌دهد هم در اتقان آرا دادگاه‌ها اثر مثبت دارد و هم زمینه ساز تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.

معاون دادستان همدان با اشاره تغییر کاربری‌های زمین‌های زراعی و کشاورزی در سال‌های اخیر، افزود: تصمیم بر آن است تا جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری و دستگاه‌هایی که متولی تعیین کاربری اراضی هستند، نقشه‌های هوایی مربوطه را تهیه و همراه با پیشنهادات خود به دبیرخانه این کارگروه ارسال کنند.

مصطفوی تصریح کرد: بی تردید تصاویر هوایی برای اجرای هدفمند و صحیح سند آمایش سرزمین در سال‌های آتی با هدف حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز است.

وی ادامه داد: بنابراین ضروری است تا شهرداری و نهادهای متولی به ویژه از سوی استانداری پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبارات به منظور تهیه تجهیزات را داشته باشند.

معاون دادستان همدان ادامه داد: انتظار داریم لااقل تا پایان سال جاری نقشه‌های هوایی مربوط به مناطق حساس همدان از جمله دره مرادبیگ، عباس آباد و گنجنامه از سوی دستگاه‌های ذی صلاح تهیه شود.

مصطفوی افزود: بی شک تهیه نقشه‌ها و تصاویر هوایی هم به دستگاه قضائی برای رسیدگی بهتر و مطلوب‌تر به پرونده‌های مربوط به تخلفات تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی کمک می‌کند و هم سبب تشکیل بانک اطلاعاتی مناسبی در این حوزه می‌شود.

کد خبر 5353543

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستان همدان تغییر کاربری زمین خواری زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه عکس استانها واکسن کرونا گرگان کتاب و کتابخوانی اردبیل شیوع کرونا تصاویر هوایی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز درزمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
حجت الله رئیسی گفت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و بقیه برای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریبا ۳ هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.
کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی شهرستان سامان هم گفت: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.
احسان محمدی افزود: این بنا‌های غیرمجاز شامل ساخت ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.
علی نصیری مسئول گشت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان سامان با اشاره دریافت مجوز برای ساخت و ساز در باغات و اراضی کشاورزی گفت: هرگونه ساخت و ساز باید طبق قانون و با دریافت مجوز از کمیسیون ماده یک تبصره یک صورت بگیرد.

وی افزود: سامانه ۱۳۱ امور اراضی کشور شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت و ساز‌ها در اراضی کشاورزی از سوی مردم است.

علی کیانی مسئول امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان سامان با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری‌ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه