Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عباسعلی درستی امروز در جلسه کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا، از روند نزولی تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: با وجود این روند، آذربایجان شرقی همچنان جزو استان‌های با فوتی بالاست.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از نظر میزان واکسیناسیون، رتبه دوم کشور را دارد، افزود: ۷۱ درصد از کل جمعیت استان و ۸۷ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال، حداقل یک دوز و ۵۷ درصد از کل جمعیت و ۷۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که همه این ارقام، از متوسط کشوری بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 درستی با اشاره به تصویب طرح مدیریت هوشمند کرونا که با مسئولیت وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اجرا خواهد شد، افزود: کمیته نظارت در روند اجرای این طرح نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، محدودیت‌های کرونایی به تدریج رفع خواهد شد، افزود: برای رفع محدودیت‌ها، ۷ شرط در این طرح پیش‌بینی شده است که شامل تزریق واکسن، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت ظرفیت فضا، تهویه مناسب، در دسترس بودن مواد ضدعفونی‌کننده و گندزدایی محیط است.

میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها در برخی اماکن عمومی را نگران‌کننده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به طرح مدیریت هوشمند کرونا، گفت: با آغاز رفع محدودیت‌های کرونایی، نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید افزایش یافته و عادی‌انگاری در جامعه اتفاق نیفتد.

بدر شکوهی  با ابراز خرسندی از روند نزولی تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان، گفت: این وضعیت شکننده است و باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه به مرحله تثبیت بیماری برسیم.

وی افزود: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا، رفع تدریجی و هوشمندانه بخش قابل توجهی از محدودیت‌های اجتماعی است که لازمه این امر، تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از عادی‌انگاری است.

شکوهی، روند نزولی میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها در برخی اماکن عمومی را نگران‌کننده دانست و گفت: رفع محدودیت‌ها نباید زمینه عادی‌انگاری را ایجاد کنند که رسانه‌ها در این زمینه نقش بزرگی بر عهده دارند.

دبیر کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا همچنین افزایش میزان واکسیناسیون تا ۸۵ درصد را از جمله راهکارهای ضروری برای تثبیت وضعیت کرونا عنوان کرد و گفت: کمیته نظارت با تشکیل جلسات مستمر، میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها را رصد کرده و این حساسیت را به افکار عمومی منتقل خواهد کرد.

تهدیدها در حوزه زیستی مدرن هستند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: تهدیدها در حوزه زیستی، مدرن هستند و مقابله با آنها باید علمی و فناورانه باشد؛ لذا تیم‌های تخصصی باید بر روند مقابله با بیماری و رعایت شیوه‌نامه‌ها نظارت داشته باشند.

محمدباقر آقایی افزود: هرچند وضعیت بیماری کرونا رو به بهبود است، اما با توجه به اینکه رفتار این ویروس، ناشناخته است، همچنان باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز آذربایجان شرقی تبریز مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی بدرشکوهی فارس تبریز مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار
شد.

در این جلسه دکتر داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی ویژه کارکنان و اعضای هیأت علمی داخل کشور و واحدهای برون مرکزی پرداخت که پس از بحث و تبادل نظر اعضا به تصویب رسید.

همچنین دستورالعمل بازنشستگی کارکنان و اعضای هیأت علمی و نظام نامه تحول اداری و رتبه بندی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی اعضا کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید.

در این جلسه علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مهدی نویدادهم دبیرکل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، عنایت اله ملکی تبار رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر حسین جوادی خزانه دار دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا حضور داشتند.

کد خبر 6097508

دیگر خبرها

  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است