Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@23:35:55 GMT

بهترین قیمت قالب اکستروژن با دیجی آلوم

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۴۰۲۰

قیمت قالب اکستروژن براساس 7 عامل مهم محاسبه می‌شود. در واقع این 7 عامل به خاطر تنوع قالبهای مورد نیاز صنایع کاری مختلف اهمیت دارند. مشتریانی که بر حسب نوع پروفیل آلومینیوم درخواستی به قالب اکستروژن نیاز دارند، باید قالب مخصوص پروژه‌های خودشان را دریافت کنند. قیمت این قالبها نیز براساس 7 فاکتور مختلف تعیین می‌شود که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عوامل موثر در تعیین قیمت قالب اکستروژن

عوامل تأثیرگذار بر قیمت قالب اکستروژن آلومینیوم

قیمت قالب اکستروژن الومینیوم بسته به عوامل زیر تعیین می‌شود:

قیمت قالب استاندارد و سفارشی

 قالبهای استاندارد، همیشه و به شکل روتین تولید می‌شوند. از این قالبها برای ساخت لوله، نبشی، کانال و پروفیل توخالی استفاده می‌کنند. هزینه ساخت قالب توپر نسبت به قالبهای توخالی کمتر است. با این حال براساس سایز، شکل قالب و همچنین میزان فشار پرس اکستروژن آلومینیوم که برای فرایند تولید نیاز است قیمت قالب اکستروژن استاندارد تعیین می‌گردد.

قالب اکستروژن سفارشی براساس نیاز صنایع کاری مختلف به طور اختصاصی تولید می‌شود. از این قالبها برای تولید پروفیل آلومینیومی با فرم پیچیده استفاده می‌کنند. براساس میزان پیچیدگی، فرایند طراحی و ساخت قیمت قالب سفارشی تعیین می‌شود که رقمی بالاتر از قالبهای استاندارد خواهند داشت.

سایز قالب اکستروژن

 سایز قالب اکستروژن که براساس قطر دایره احاطه کننده پروفیل آلومینیوم  محاسبه می‌شود، عامل بعدی در تعیین قیمت قالب سازی اکستروژن آلومینیوم می‌باشد. براساس تعداد حفرات قالب و شکل نهایی پروفیل، سایز کلی قالب و دهانه آن مشخص می‌گردد. طبیعتا هر چه قالب بزرگتر باشد، مدت زمان ساخت و هزینه تولید بالاتر خواهد رفت.

در شرکت دیجی آلوم، امکان تولید قالب اکستروژن برای پروفیل آلومینومی از سایز 4 تا 200 میلیمتر وجود دارد.لازم به ذکر است در آینده نزدیک تا سایز 45 سانتیمتر نیز امکان تولید خواهیم داشت.

شکل و فرم قالب اکستروژن

 سومین عامل مهم که بر روی قیمت قالب اکستروژن تأثیر می‌گذارد، شکل و فرم آن است. شکل و فرم قالب براساس پیچیدگی و میزان تقارن پروفیل آلومینیومی تعیین می‌شود که هر چقدر پیچیدگی ساختاری بیشتر و میزان تقارن آن کمتر باشد، طراحی و ساخت قالب اکستروژن دشوارتر شده و بالطبع هزینه نهایی بالاتر خواهد رفت.

ضخامت قالب آلومینیوم

 ضخامت قالب عامل مهم بعدی در تعیین قیمت قالب اکستروژن آلومینیوم می‌باشد. پروفیلهایی که از قالبهای اکستروژنی تولید می‌شوند باید با سرعت یکنواخت از قالب عبور کنند در غیر این صورت انحراف و کج شدگی در ساختار آنها به وجود می‌آید.

به همین دلیل باید ضخامت قالب مناسب و در همه ابعاد یکسان باشد در غیر این صورت بیلت آلومینیومی از حفرات با مقاطع بزرگتر سریعتر عبور خواهد کرد.

اما در برخی مواقع نیز شکل و فرم پروفیل آلومینیوم بسته به نیاز صنایع، خاص و متفاوت با حالت استاندارد است در این صورت باید ضخامت دیواره قالب در بخشهای مختلف، متفاوت باشد. در این شرایط قیمت قالب اکستروژن بیشتر از قالبهایی است که ضخامت دیواره یکسان در تمامی مقاطع دارند.

نسبت حفره‌ها و زبانه‌ها

نسبت حفره‌ها و زبانه‌ها در طراحی و ساخت قالب آلومینیوم مهم است. مقدار این نسبت حاصل تقسیم کل مساحت پروفیل به مجذور سایز کوچکترین منفذ است. هر چقدر این میزان بیشتر باشد، پیچیدگی فرایند طراحی و ساخت قالب اکستروژن هم بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال در نسبتهای بالاتر از 4 به 1 به دلیل دشوارتر شدن اکستروژن پروفیل آلومینیومی و ساخت قالب متناظر آن، هزینه و قیمت قالب اکستروژن هم بالا می‌رود.

 

هزینه ساخت قالب اکستروژن براساس تعیین دقیق ویژگی های مختلف می باشد

میزان تحمل و استقامت

 عامل مهم بعدی که روی قیمت ساخت قالب اکستروژن تأثیر می‌گذارد، میزان تحمل و استقامت مورد نیاز قالبهای اکستروژنی است. بر همین اساس ابتدا اطلاعاتی مثل مقادیر استاندارد و مجاز برای تحمل ساختاری، ویژگیهای صافی و همواری سطح قالب و میزان پیچ خوردگی مشخص می‌گردند.

پروفیلهای آلومینیومی که پیچیدگی ساختاری بالایی دارند باید به کمک قالبهایی تولید شوند که میزان تحمل و استقامت بالایی دارند چرا که سرعت عبور بیلت از منافد مختلف قالب متفاوت بوده و به اعمال فشار زیادی نیاز است.

به همین دلیل براساس میزان، درجه استقامت و پایداری قالب اکستروژن، که طبق کاربرد آن در صنایع مختلف تعیین می‌شود، اصلاحات و بررسیهای متفاوت صورت می‌گیرد. تمامی این تغییرات روی زمان ساخت و در نتیجه روی قیمت قالب اکستروژن تأثیر می‌گذارند.

نوع آلیاژ آلومینیومی

 آخرین و هفتمین عامل تأثیرگذار بر قیمت قالب اکستروژن، نوع آلیاژ آلومینیومی است که در فرایند اکستروژن استفاده می شود. برخی قالب ها توان تحمل فشاری معادل 9 تا 14 هزار کیلوگرم آلومینیوم دارند و سپس تعویض می شوند و برخی قالب ها نیز توان تحمل آنها چندین برابر است.

از طرفی براساس نوع آلیاژ باید از قالب مناسب استفاده نمود. آلیاژهایی که از مس، منیزیم، روی و منگنز ساخته شده باشند بیشتر از سایر آلیاژها باعث فرسایش و ساییدگی قالب می‌شوند. در چنین شرایطی قیمت قالب اکستروژن مقاوم بالاتر خواهد بود.

گاهی اوقات نیز آلیاژهای مورد استفاده نرمتر هستند و اکستروژن آنها دشوار نیست ولی به دلیل اینکه نیاز به قالب مخصوص دارند، ساخت قالب اکستروژن هزینه بیشتری در پی خواهد داشت.

قیمت قالب اکستروژن برای صنایع کاری مختلف متفاوت می باشد

 

بهترین قیمت ساخت قالب اکستروژن

هزینه ساخت قالب اکستروژن در ابتدا کمی پر هزینه است اما بهترین روش، برای تولید پروفیلهای آلومینیومی با طراحی ساده تا پیچیده با بیشترین میزان کیفیت، ساخت قالب اکستروژن می باشد. ضمناً هزینه جانبی بسیار کمتر و تولید پروفیل آلومینیومی بسیار سریعتر خواهد شد.

همکاری با شرکت های برتر و با سابقه درخشان در زمینه تولید قالب اکستروژن که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و نیروهای متخصص به شما مشاوره‌های لازم را خواهد داد و بهترین قالب را متناسب با نیاز شما خواهد ساخت بسیار ضروری است.

شرکت دیجی آلوم با کادری متشکل از مهندسین و متخصصین کارآزموده بهترین راهنمای شماست. شما می توانید در مورد طراحی، ساخت و قیمت قالب اکستروژن و تمامی عوامل گفته شده با کارشناسان این شرکت صحبت نمایید تا بهترین نوع قالب برای صنایع کاری شما ساخته شود.

مشاوره فنی رایگان: 09127106787

دیجی آلوم: digialum.com - 02122876832

منبع: فردا

کلیدواژه: پروفیل آلومینیومی پروفیل آلومینیوم طراحی و ساخت تعیین می شود ساخت قالب صنایع کاری شکل و فرم عامل مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی