Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:54:03 GMT

اجرای 16 پروژه فعال در سطح شهر زاهدان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۴۲۰۷

اجرای 16 پروژه فعال در سطح شهر زاهدان

به‌گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، فاطمه راشکی در نشست خبری با خبرنگاران در شورای اسلامی شهر اظهار کرد: رویکرد دوره ششم شورای شهر شهرداری زاهدان احقاق حق مردم است.

وی گفت: در این دوره دو کمیسیون تخصصی اضافه شده که یکی کمیسیون ورزش است که از کمیسیون فرهنگی جدا شده و یکی هم کمیسیون بانوان است، در کمیسیون بانوان فعالیت‌های خوبی هم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شهرداری زاهدان بیان کرد: یکی از کمیسیون‌های مهم هر شهری کمیسیون عمران هست که جز موارد مهم در هر شهری هست.

وی ادامه داد: در این دوره از شورای شهر نظارت به طور جدی در اولویت کارها قرار گرفته است و ایجاد تعامل بین دستگاه‌های مختلف از اقدامات دیگری است که در دستور کار اعضای این دوره شورای شهر قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شهرداری زاهدان افزود: در بحث کمیسیون عمران پروژه‌هایی از جمله مناسب‌سازی پیاده‌روها برای تسهیل رفت و آمد شهروندان، ایجاد پارکهای کوچک‌مقیاس و بزرگ‌مقیاس در سطح زاهدان و نیز سامان‌دهی پهنه شمالی حاشیه شهر زاهدان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: حدود ۳۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان سکونت دارند اما متاسفانه سرانه‌های فضای سبز، آموزش، درمان و ... به خوبی تامین نشده‌اند.

راشکی بیان کرد: یکی از برنامه‌های دیگر کمیسیون عمران شورای شهر افزایش کیفیت در بحث آسفالت، جداول و فضای سبز است که باید به سمت و سویی برویم تا از هدررفت منابع مالی جلوگیری شود، بنابراین باید کیفیت اجرای پروژه‌ها و استفاده از نوع مصالح را بالا ببریم.

وی با اشاره به اینکه مردم این شهر از امکانات حداقلی هم محروم هستند، گفت: خیابان‌های شهر شیب لازم را ندارد و با بارندگی‌ها دچار آبگرفتگی می‌شوند، لکه‌گیری خیابان‌ها، رفت و روب، بحث درمان و غیره از کمترین امکاناتی است که باید برای مردم فراهم شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شهرداری زاهدان افزود: پس از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری و با برگشت آرامش روانی به مردم به سمت پروژه‌های جدید و بزرگ خواهیم رفت.

وی یادآور شد: برنامه دیگری که در دستور کار قرار دادیم این است که هرکجا که مردم مشارکت داشتند به سمت همکاری با آنها برویم بنابراین یکی از این برنامه‌ها ایجاد فضای سبز و پارک‌های محله‌ای است که نگهداری آن را مردم به عهده می‌گیرند.

راشکی بیان کرد: ستاد بازآفرینی شهری کشور قول تامین قیر رایگان زاهدان را داده و قرار شد سهمیه قیر رایگان استان را افزایش دهد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های دیگر کمیسیون عمران شورای شهر تشویق مردم به احداث چاه‌های جذبی است که با جلوگیری از بیرون رفتن آب از منازل از تخریب آسفالت‌ها جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر زاهدان افزود: در حال حاضر ۱۶ پروژه فعال در سطح شهر وجود دارد که مهم ترین آنها احداث فاز یک پارک بانوان که فاز اول حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته، پارک کودک، تکمیل مسیل شیراباد، ساختمان گرمخانه، احداث پل بر روی مسیل پاسداران، احداث تقاطع های همسطح، پیاده‌روسازی محل‌های همت ایجاد و شیراباد، زیرسازی و جدو‌ل‌سازی معابر شیراباد و همت آباد، احداث یک جایگاه سی ان جی

وی با اشاره به اینکه آسفالت معابر شهر از هفته آینده شروع می‌شود، گفت: یک قرارداد برای آسفالت صد هزار متر مربع از معابر شهر با بخش خصوصی بسته شده است.

راشکی در رابطه با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر زاهدان اذعان کرد: این پروژه بار مال زیادی برای شهرداری دارد و زاهدان نیز به آن بار ترافیکی زیاد نرسیده که این پروژه را اغاز کنیم، وقتی ساده‌ترین امکانات را در زاهدان نداریم این تقاطع‌های غیرهم‌سطح معنا ندارد.

وی تاکید کرد: به جای این تقاطع‌ها با اصلاح بعضی از میادین می‌توانیم بار ترافیکی شهر را کم کنیم و هزینه این پروژه‌ها می‌تواند جای بهتری صرف شود.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: زاهدان کمیسیون عمران بانوان شورای شهر رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری زاهدان شهر زاهدان شورای شهر پروژه ها تقاطع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه