Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۲۵ آبان و تسلیت شهادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: امروز ۲۵ آبان سالروز حماسه‌ای است که مردم اصفهان خلق کردند؛ پس از عملیات رمضان برنامه‌ریزی شد که در مناطی جنوبی عملیاتی را اجرایی کنیم و آزادسازی بخش‌هایی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص عملیات محرم تأکید کرد: شناساهایی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته بود و موفقیت آن در حال تکمیل بود و تیپ‌های مختلف در آن حضور داشتند؛ در محورهای مختلف، محور حاج احمد کاظمی علیرغم بارندگی محور موفقی بود، اما منطقه عملیاتی لشکر امام حسین(ع) به لحاظ جغرافیایی در منطقه بالادست و شمال قرار داشت که در آنجا با کوچک‌ترین بارندگی سیل اتفاق می‌افتاد‌. 

فدا عنوان کرد: با شروع عملیات، سیل بخشی از رزمندگان، سلاح‌ها و تجهیزات را همراه با خود برد و بخش باقی‌مانده برخلاف اینکه در شرایط دشواری قرار داشتند، درخواست کردند در عملیات شرکت کنند و به موفقیت‌های نسبی رسیدند. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان در با اشاره به دستاوردهای عملیات محرم یادآور شد: در این عملیات ۵۰۰ کیلومتر کشور، هواپیماها، نفربرها و بخش عمده چاه‌های نفتی آزاد شد و شهر زبیدات عراق نیز در آستانه تصرف قرار گرفت. 

وی اظهار کرد: ۱۲ آبان عملیات شروع شد و تعداد شهدای آن بیش از ۱۲۵۰ تن بود که ۱۰۵۰ تن از اصفهان بودند و شهید خرازی در آن زمان بیان کردند اصفهان ظرفیت این تعداد شهید را ندارد و در مرحله اول ۶۰۰ شهید به اصفهان منتقل شدند. 

فدا در خصوص حماسه تشییع شهدا گفت: برای دفن این شهدا ۱۶ خانه خریداری شد و نکته قابل توجه این است که صاحبان خانه‌ها قبول کردند خانه‌های خودشان را در اختیار شهدا قرار دهد و یک سال در مسکن استیجاری زندگی کنند. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان بیان داشت: در آن زمان فراخوانی داده شد و مردم همت کردند تمام نخاله‌ها و زباله‌ها از گلستان شهدا خارج شد و ۳۷۰ مزار برای شهدا کنده شد؛ هیچ کوچه‌ای نبود که شهیدی نداشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: در عملیات محرم ۷ خانواده ۲ شهیده داریم؛ شب قبل تدفین مراسم وداع شهدا در مساجد برگزار شد و روز تشییع مردم ایستادگی کردند و تمام شهدا را تا میدان امام(ره) حمل کردند و سخنران با دیدن عظمت مردم قدرت تکلم خود را از دست داده بود و بیان کرد شما انسان نیستید بلکه فرشته و بالاتر هستید. 

فدا اظهار داشت: تمام مردم مسیر میدان امام تا گستان شهدا را طی کردند و اولین شهید اذان ظهر و آخرین شهید موقع اذان مغرب دفن شد و حضرت امام(ره) چند روز بعد در سخنرانی خود به این حماسه اشاره کردند‌. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان با اشاره به عظمت این حماسه تأکید کرد: این تشییع شهدا هیچ خللی در اخلاص، ایمان و ایثارگری مردم ایجاد نکرد بلکه باعث باروری شاخص‌های ایثارگری شد به‌طوری که در همان روز حدود ۷۰۰ نفر راهی جبهه شدند. 

وی توضیح داد: کم‌تر اتفاقی وجود دارد که امام(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره آن صحبت کنند اما شاهدیم که آن‌ها چطور در خصوص این حماسه صحبت کرده‌اند. 

فدا عنوان کرد: امروز جمع شده‌ایم که بگوییم ای امام با عهدی که با شما هستیم پایبندیم و با جانشین شما بر سر همان عهد هستیم و پایداریم؛ اینجا جمع شده‌ایم تا به خانواده شهدای عملیات محرم، دفاع مقدس، مدافع حرم، سلامت و امنیت بگوییم از اصول و ارزش‌ها و امانتی که به نام جمهوری اسلامی در دست ما امانت است تا آخرین قطره خون محافظت خواهیم کرد. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: ایستادگی، صبر و تحمل مشکلات، کمبودها، گرانی‌ها، ناملایمات و ادامه راه شهدا با حضور در صحنه چنان ظرفیتی ساخته که فرهنگ ایثار و شهادت در منطقه جا باز کرده است‌. 

وی یادآور شد: اگر امروز کشورها در برابر استکبار ایستادگی کرده‌اند به الگوبرداری از ایستادگی شهدای دفاع مقدس است؛ اگر امروز آمریکا جرأت مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد به برکت کاری است که شهدا کرده‌اند؛ اگر پس از ۸ سال دفاع مقدس آمریکایی‌ها به اذعان خودشان هزینه‌های زیادی صرف نابودی ایران کردند و اکنون شبانه مشغول ترک منطقه هستند و این موضوع به برکت دفاع مقدس است. 

شهدا جرأت مقابله با آمریکا را به ما تزریق کردند‌

فدا مطرح کرد: اگر جمهوری اسلامی در ۴۳ سال توانسته تمام توطئه‌های دشمن در دل منطقه را خنثی کند به برکت روحیه ایثارگری و جان‌فشانی مردم اصفهان و کشور بوده است؛ شهدا جرأت مقابله با آمریکا را به ما تزریق کردند‌. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان اعلام کرد: شهدا امکانی را فراهم کردند که هنگامی که کشتی‌مان در دریای مدیترانه توسط کشورهای غربی توقیف می‌شود، نیروی دریایی سپاه پاسداران با جرأت و اقتدار کشتی انگلیسی‌ها را توقیف می‌کنند. 

وی گفت: زمانی که نفت‌مان را دزدیدند، جوانان و رزمندگان علیرغم حضور اسکورت کشتی نفتکش دزد توسط ناوهای آمریکایی با اقتدار و شوخی گرفتن آمریکا نفتکش را تویف می‌کنند و تمام این موارد تاثیر شهدا و روحیه آن‌ها است. 

فدا اظهار داشت: مقام و منزلت شهدا قابل قیاس با هیچ چیز دیگر نیست و شاهدیم بالاترین اقدامات مقام و ثواب شهید را دارد چون خریدار خون شهدا خدا است و شهدا با خدا معامله کردند. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان ادامه داد: اصفهان نه تنها به شهدای عملیات محرم بلکه به ۲۳ هزار شهید، جانبازان و آزادگان خود می‌نازد و اعلام می‌کنم علیرغم تمام مشکلات، ناملایمات و بی‌مهری مسوولان قبل به اصفهان، پشتیبان نظام و انقلاب و آماده در صحنه هستیم تا پرچم انقلاب را به‌دست صاحب اصلی‌اش برسانیم. 

وی بیان‌ داشت: در شرایط خوبی نیستیم و توصیه می‌کنم افرادی که واکسن نزده‌اند بزنند و پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی رعایت شود. 

در بحث کرونا فریب شبکه‌های اجتماعی را نخوریم 

فدا خاطرنشان کرد: ۲۳۰ هزار شهید در ۸ سال دفاع مقدس داشته‌ایم و در یک سال و نیم قبل ۱۳۰ هزار تلفات از کرونا داشته‌ایم که به چشم نیامده؛ توصیه‌ام این است فریب شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های خارجی را نخورید؛ بهترین واکسن واکسن موجود است و برای هر واکسن حدود ۴۵۰ هزار تومان هزینه شده است. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم زنده بمانیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید به سخنان متخصصان این حوزه گوش کنیم‌.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان شهدا دفاع مقدس فرمانده سپاه فرمانده سپاه صاحب الزمان عج عملیات محرم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟

ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان گفت: به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان امروز طی سفر به جزیره هرمز که با هدف رسیدگی و پیگیری بازسازی گلزار شهدای هرمز صورت گرفته بود، با حجت الاسلام جعفر رستا خیز امام جمعه و محمد بنده بخشدار هرمز به صورت جداگانه دیدار و گزارشی از خدمات و فعالیت‌های در حال انجام به جامعه ایثارگری داد و خواستار همراهی و حمایت بیشتر امام جمعه و بخشدار هرمز از خانواده شهدا و ایثارگران این جزیره شد.

وی افزود: تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی استان هرمزگان به خوبی در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان اظهار کرد: با مصوبات خوب مجلس در سنوات اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای تبدیل وضعیت ایثارگران وخانواده آن‌ها در ادارات دولتی انجام شد که نتایج آن قابل مشاهده شده است.

ناوکی، توجه به سهمیه استخدامی ایثارگران از سوی دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و عنوان داشت: در یک سال اخیر ۷۶ جلسه با صنایع و دستگاه‌ها داشته‌ایم که منجر به اشتغال ۱۰۰ نفر در نفت ستاره، فولاد هرمزگان، نفت جی، پالایشگاه بندرعباس و … شده است. بر اساس قانون بند (و) تبصره ۹ به جز فصل اول و ششم یک درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ جایگاه و تکریم خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان وظیفه همه مردم است.

مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان ادامه داد: افزایش ۴۰درصدی حقوق والدین شهدا و ۱۰درصدی حقوق جانبازان و حقوق بگیر شدن جانبازان معسر در کل استان زیر ۲۵ درصد که حدود ۷۰۰ نفر بودند، بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده بنیاد استان در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مرکز توانبخشی بنیاد شهید در استان که از سال ۹۲ کلنگ خورده بود، اکنون با پیگیری در مرحله خرید تجهیزات و محوطه‌سازی است و در سه طبقه به زودی به ارائه خدمات می‌پردازد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در خصوص فعالیت های شاخص فرهنگی این استان به اهمیت جمع آوری خاطرات شهدا به عنوان بخشی از کار ویژه‌های رسانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: رزمندگان هرمزگانی در دفاع مقدس نیروی محرکه جنگ بودند که در این زمینه می‌توان در حوزه مکتوب و آثار هنری فاخری تولید کرد.

ناوکی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری بسیار بالای جزیره هرمز باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات بیشتری برداشته شود تا دغدغه متولیان امر و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران رفع شود.

وی با بیان اینکه پس از نصب تصاویر شهدای این جزیره، فاز اول گلزار شهدای آن نیز شروع به‌کار شده است ، ادامه داد: امیدواریم با مشارکت قرارگاه مدینه منوره و با حمایت‌های بی‌دریغ استاندار به‌زودی بازسازی گلزار شهدای هرمز به پایان برسد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر