Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،خلیل الهی مدیرکل دادگستری استان گفت:دستگاه قضایی در راستای اجرای فرامین رهبری و دستورات مقام قضایی کشور در کنار دولت در جهت حمایت از واحد‌های تولیدی و اشتغال جوانان است.

اوافزود: مشکلات در حوزه تولیدی واحد‌های صنعتی در سطح استان به دو شکل هستند که گروهی با مشکلاتی در روند تولید برخورد می‌کنند که مشکلات این واحد‌ها با برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید حل می‌شود که طی شش ماهه نخست سال مشکلات ۱۲۱ واحد تولیدی در این جلسات حل و روند فعالیت ادامه پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: برخی از واحد‌های تولیدی دچار مشکلات اساسی می‌شوند که متاسفانه منجربه ورشکستی می‌شوند که کارخانه تبریزکف شهرستان مرند نیز از این نوع کارخانجات بود که با ورورد دستگاه قضا و اعلام ورشکستگی در این کارخانجات و برگزاری مزایده، این کارخانجات جهت ادامه روند تولید به بخش خصوصی دیگری محول می‌شود و سایر مشکلات چنین واحد‌هایی نیز حل می‌شود.

مدیرکل دادگستری استان گفت: کارخانه تبریز کف شهرستان مرند در سال بعد از ۱۳۹۶ و بعد از ۱۸ ماه توقف کامل خط تولید، از سوی دستگاه قضایی اعلام ورشکستگی شد و بخش خصوصی که برنده مزایده بود واگذار شد و امروز با توجه به انجام موفق تعهدات بخش خصوصی که در این مدت در حال فعالیت بود، سند قطعی این شرکت با نام جدید کف سرام به این بخش واگذار شد.

در حال حاضر کارخانه تولید کاشی و سرامیک کف سرام مرند با اشتغال بیش از ۱۷۵نفر به صورت مستقیم، روزانه بیش از ۷ هزار مترمکعب کاشی تولید و علاوه بر تامین نیاز بازار‌های داخلی به کشور‌های همسایه نیز صادرات انجام میدهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید داخلی بخش خصوصی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در این مراسم، با گرامیداشت هفته‌ی کار و کارگر، بر لزوم توجه جدی به انتظارات و دغدغه‌های جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد، افزایش بهره وری، رونق تولید و تکمیل زنجیره‌ی ارزش، فقط با درنظر گرفتن اهمیت کار و شرایط کارگر، قابل حصول خواهد بود.

دکتر اسدالله عباسی همچنین دمیدن روح امید و تقویت اراده‌ی جامعه‌ی کارگری را رسالت مهم مجموع دستگاه‌های دست اندرکار اجرایی و دولتی عنوان کرد و افزود: این مهم در بستر تسهیل گری و تسریع در روند امور مرتبط با کارگران و کارفرمایان میسر می‌شود.

وی ضمن تاکید به بانک‌ها برای ارایه‌ی تسهیلات بیشتر به واحد‌های تولیدی و اشتغالزای استان، اضافه کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم برای صدور کالا‌های باکیفیت تولید شده در گیلان به بازار‌های حاشیه‌ی دریای خزر فراهم است و تولیدکنندگان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

سیاووش آقاجانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این مراسم گزارشی از کاهش ۱۱ درصدی حوادث حین کار در واحد‌های تولیدی گیلان ارایه کرد و افزود: این کاهش اثرگذار در بستر انجام ۱۲ هزار مورد بازرسی در محیط کار ، پیگیری ۱۵۰ مورد اجحاف حقوق کارگری و ۴۴ نفر ساعت آموزش ایمنی به کارفرمایان، کارگران و مسئولان ایمنی واحد‌های تولیدی استان تحقق یافته است.

سرهنگ احمد منشوری، معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه قدس گیلان هم در سخنانی بر لزوم رسیدگی به حقوق و امور معیشتی جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: تلاش برای رونق تولید و تسریع در روند اشتغالزایی در بستر افزایش قدرت خرید و اقتصاد کارگران به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد کشور میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار