Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی مودی عصر روز سه شنبه در دومین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی خراسان شمالی گفت: همچنین سالانه ۱۰ هزار نفر از طریق  آموزش رسمی در استان با سواد می ‌شوند.

وی افزود: سواد آموزی نیاز به نگاه ویژه مسوولان را می طلبد تا بتوان در این راستا اقدامات بیشتری انجام داد.

وی  گفت: در حوزه سواد آموزی برای هفتمین سال استان رتبه عالی را کسب کرد که این خود جای تقدیر دارد 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس آمارهای رسمی نرخ باسوادی خراسان شمالی که طبق استاندارد از سن ۱۰ تا ۴۹ سال اندازه‌گیری می‌کند در سال ۹۹ به ۹۷درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در خصوص برگزاری کلاس های سواد آمازی گفت: این کلاس ها به صورت حضوری و با ظرفیت ۱۰ نفر با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

۴۰ درصد دوره تحکیم سواد آموزی ثبت نام شدند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه این جلسه اظهار داشت: در مجموع امسال یک هزار و ۶۰۰  نفر در دوره تحکیم تعهد شده بود که از این تعداد ۴۰ درصد ثبت نام شدند.

علی صالحی گفت: آموزش چهار هزار و ۵۲۰ نفر در دوره سوادآموزی، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در دوره تحکیم امسال در استان  هدفگذاری شده‌ است.

وی افزود: تاکنون در دوره سواد آموزی ۱۷ درصد و دوره انتقال ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی با بیان اینکه  سال گذشته ۱۰ مرکز سوادآموزی در استان فعال بود گفت: امسال یک مرکز حرفه ای سوادآموزی افزوده شد که بطور میانگین ۵۰ نفر در آن مهارت های حرفه ای  از جمله کامپیوتر، خیاطی،حقوق شهروندی، جلوگیری از خشونت و همسرداری آموزش می‌بینند. 

وی افزود: در مجموع ۲۰ تا ۳۰ مهارت در مراکز سوادآموزی این استان وجود دارد که باتوجه به درخواست و نیاز مراکز این مهارت ها آموزش داده می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سواد آموزان در مجموع  بیش از سه هزار  ساعت در این مراکز مهارت حرفه‌ای می‌بینند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد مدارس خراسان شمالی سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد مدارس خراسان شمالی بجنورد مدارس خراسان شمالی سازمان نهضت سواد آموزی خراسان شمالی نفر در دوره سواد آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • آموزش از طریق سرگرمی و نمایش
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی