Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی وامور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان دربازدید ازغرفه نظام مهندسی کشاورزی  ومنابع طبیعی استان کرمان گفت: افزایش بهره وری به سادگی اتفاق نمی‌افتد در چهل سال گذشته بهره وری به طور متوسط کمتر از ۱ درصد رشد کرده، اما اگر بخواهیم بهره وری ارتقا یابد مکانیزاسیون، یکپارچه سازی ین‌ها ازاصول اولیه کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای حصول این نتیجه باید از کشاورزی سنتی خارج شویم، اصولا مزارع کوچک پیش زمینه لازم برای افزایش بهره وری راندارند دلیلش هم این است که ماشین آلات مدرن نمی‌توانند وارد این اراضی شوند.

او تاکید کرد: هزینه‌های نیروی کارباورود ماشین آلات مجهز به این مزارع افزایش پیدا می‌کند، همچنین هدررفت آب و منابع در این مزارع زیاد است ونمی توانند توجیه اقتصادی بالایی داشته باشند.

معاون استاندار کرمان با تاکید براینکه اندازه مزارع درافزایش بهره وری موثراست تاکید کرد: بحث دوم در عدم ارتقا بهره وری در کشاورزی سنتی نبود تکنولوژی است که این ارتباط نزدیکی با اندازه مزرعه پیدا می‌کند.

مهرابی درپاسخ به اینکه برای کاهش مقاومت کشاورزان برای ورود کارشناسان تحصیل کرده کشاورزی چه باید کرد، گفت: از نظر تئوری این کار بخش ترویج کشاورزی است یعنی اگر شاخصه‌های کاری ترویج را در بخش کشاورزی بالاترببریم تا آن نتایج حاصل از تحقیقات وتکنولوژی را به بخش کشاورزی منتقل کنیم، موفق خواهیم بود.

مهرابی اظهارکرد: درنتیجه فکر می‌کنم کار کردن روی بحث ترویج کشاورزی وفرهنگ سازی برای این مسائل می‌تواند کمک کننده باشد تا بتوانیم افزایش بهره وری در کشاورزی سنتی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی کشاورزی افزایش بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه با موضوع ترویج الگوی کشت محصولات زراعی و باغی   در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی  برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با  اصول تغذیه، مبارزه با آفات، بیماری ها وعلفهای هرز در محصولات سیب درختی و کلزا آشنا شدند.

 مددکاران ترویجی بعنوان عاملین شبکه ترویج در روستاها نقش مهمی در  انتقال دانش فنی و سیاستهای بخش کشاورزی به بهره برداران دارند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان