Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@03:41:38 GMT

نگرانی دانشمندان درباره تولد فرزندان دلتا!

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۶۵۱۶

نگرانی دانشمندان درباره تولد فرزندان دلتا!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، تاکنون، واکسن‌ها هنوز قادر به دفاع در برابر بیماری‌های جدی و مرگ ناشی از دلتا هستند، اما دانشمندان همچنان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

نوع دلتا که برای اولین بار در دسامبر 2020 در هند شناسایی شد، همچنان نگران کننده ترین نسخه ویروس کرونا است.

سازمان بهداشت جهانی دلتا را به عنوان یک نوع «نگران کننده» طبقه بندی می کند، دسته ای که به این معنی است که این نوع قادر به افزایش انتقال، ایجاد بیماری شدیدتر یا کاهش اثربخشی واکسن ها و درمان ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شین کروتی، ویروس شناس در موسسه ایمونولوژی لاجولا در سن دیگوی آمریکا، دلتا در میان انواع ویروس های جهش یافته یک «اَبَرقدرت» است.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، دلتا بیش از دو برابر انواع قبلی ویروس کرونا مسری است. مطالعات نشان می‌دهند که احتمال بستری شدن افراد آلوده در بیمارستان بیشتر از اشکال قبلی ویروس است.

دلتا همچنین می تواند دو تا سه روز زودتر از ویروس کرونای اورجینال اصلی علائم ایجاد کند و به سیستم ایمنی زمان کمتری برای دفاع می دهد.

افراد آلوده به دلتا در مقایسه با نسخه اصلی ویروس کرونا، حدود هزار و 200 برابر بیشتر ویروس در بینی خود دارند. اما میزان ویروس در افراد واکسینه شده که به دلتا آلوده می شوند با افرادی که واکسینه نشده اند برابر است و هر دو می‏توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

با این حال در افراد واکسینه شده، میزان ویروس سریع‌تر کاهش می‌یابد، بنابراین احتمالاً ویروس را برای مدت کوتاه‌تری پخش می‌کنند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، ویروس دلتا حدود 99.5 درصد از توالی های ژنومی گزارش شده به پایگاه های داده عمومی را تشکیل می دهد و در بیشتر کشورها از سایر انواع دیگر بیشتر مشاهده شده است.

یک استثنای کلیدی آمریکای جنوبی است، جایی که دلتا به تدریج گسترش یافته است، و انواع دیگری که قبلاً به عنوان تهدیدات جهانی احتمالی دیده می شدند - به ویژه گاما، لامبدا و مو - هنوز در بخش قابل توجهی از موارد گزارش شده نقش دارند. با توجه به تسلط جهانی دلتا بسیاری از کارشناسان واکسن اکنون بر این باورند که تمام انواع واکسن های آینده مبتنی بر شاخه های دلتا خواهند بود.

یکی از نوه‌های دلتا به نام AY.4.2 شناخته می‌شود و عمدتاً در بریتانیا متمرکز شده است، جایی که تقریباً 10 درصد از نمونه‌های ویروس توالی‌یابی شده را تشکیل می‌دهد.

AY.4.2 حامل دو جهش اضافی در پروتئین اسپایک است که ویروس از آن برای ورود به سلول ها استفاده می کند. دانشمندان هنوز در حال مطالعه هستند که این جهش‌ها چه خطرات و چه قدرتی دارند.

آژانس امنیت بهداشت بریتانیا AY.4.2 را به عنوان «نوع تحت بررسی» معرفی کرده است. به گفته آژانس، تجزیه و تحلیل اولیه نشان می‌دهد که این نوع ویروس جدید در مقایسه با دلتا به میزان قابل توجهی اثربخشی واکسن را مختل نمی ‌کند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌ تواند کمی بیشتر قابل انتقال باشد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، AY.4.2 به حداقل 42 کشور از جمله ایالات متحده گسترش یافته است.

 

ویروس های بیشتری در راه است؟

متخصصان ویروس از نزدیک تکامل دلتا را زیر نظر دارند و به دنبال نشانه‌هایی هستند که نشان دهد جهش‌ هایی به دست آورده است که به نوع بسیار قابل انتقال اجازه می‌دهد تا حفاظت ایمنی واکسن‌ها و عفونت طبیعی را خنثی کند.

با این حال، در حالی که واکسن های فعلی از بیماری شدید و مرگ جلوگیری می کنند، نمی توانند جلوی ابتلا را بگیرند.

این ویروس هنوز هم می تواند حتی در میان افراد واکسینه شده در بینی تکثیر شود.

احتمالاً نیاز به نسل جدیدی از واکسن‌هایی است که انتقال را نیز مسدود کنند. کارشناسان می گویند تا آن زمان، جهان آسیب پذیر است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دلتا ویروس کووید واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویر حیرت‌انگیز از لحظه تولد بچه دلفین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راز بقا tags # حیات وحش سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • تصاویری غم‌انگیز از آخرین جشن تولد آتیلا پسیانی + ویدئو
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • دانشمندان سن آتشفشان‌ها را در قمر آیو تعیین کردند
  • (ویدئو) تصاویر حیرت‌انگیز از لحظه تولد بچه دلفین
  • زد و خورد زکی‌پور قبل از پرسپولیس!(عکس)
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)