Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هزار بیمار کلیوی در شمال شرق کشور در نوبت پیوند عضو هستند؛ گفت: از این تعداد ۲۰۰ بیمار دچار نارسایی کلیه دارای پرونده فعال بوده و در اولویت و هم اکنون تمام اقدامات لازم پزشکی قبل از پیوند برای آن‌ها انجام شده و آماده پیوند کلیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او بر لزوم کاهش موارد پیوند کلیه از "دهنده زنده" با افزایش آگاهی عمومی به منظور فرهنگ‌سازی در زمینه پیوند اعضا از شهروندان دچار مرگ مغزی شد تاکید کرد و افزود: افزون بر ۹۰ درصد جراحی‌های جاری پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیماران مرگ مغزی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

خراسان رضوی کلینیک نارسایی کلیه ندارد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم‌اینک تنها پنج درصد موارد جراحی پیوند کلیه از "دهنده زنده" صورت می‌گیرد.

خالقی بیان کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی و گسترش آگاهی‌های عمومی در این زمینه تعداد موارد پیوند کلیه از دهنده زنده در آینده نزدیک به صفر برسد.

او به آغاز جراحی پیوند کلیه در مشهد از سال ۱۳۶۷ اشاره و تصریح کرد: ظرف ۳۳ سال اخیر تاکنون چهار هزار پیوند کلیه در این شهر انجام شده است که ۲ هزار و ۵۰۰ مورد از این تعداد پیوند کلیه مربوط به دهنده زنده و هزار و ۵۰۰ مورد آن از بیماران مرگ مغزی صورت گرفته است.

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیوند کلیه فرهنگ سازی بیماران مرگ مغزی پیوند کلیه دهنده زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900203

دیگر خبرها

  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز