Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ابراهیم خالقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۰۰ بیمار دچار نارسایی کلیه دارای پرونده فعال بوده و در اولویت و هم اکنون تمام اقدامات لازم پزشکی قبل از پیوند برای آنها انجام شده و آماده پیوند کلیه هستند.

وی بر لزوم کاهش موارد پیوند کلیه از "دهنده‌ زنده" با افزایش آگاهی عمومی به منظور فرهنگ‌سازی در زمینه پیوند اعضا از شهروندان دچار مرگ مغزی شد تاکید و بیان کرد: افزون بر ۹۰ درصد جراحیهای جاری پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیماران مرگ مغزی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اینک تنها پنج درصد موارد جراحی پیوند کلیه از "دهنده زنده" صورت می‌گیرد.

خالقی افزود: امیدواریم با فرهنگ‌سازی و گسترش آگاهیهای عمومی در این زمینه تعداد موارد پیوند کلیه از دهنده زنده در آینده نزدیک به صفر برسد.

وی به آغاز جراحی پیوند کلیه در مشهد از سال ۱۳۶۷ اشاره و بیان کرد: ظرف ۳۳ سال اخیر تاکنون چهار هزار  پیوند کلیه در این شهر انجام شده است که ۲ هزار و  ۵۰۰ مورد از این تعداد پیوند کلیه مربوط به دهنده زنده و هزار و ۵۰۰ مورد آن از بیماران مرگ مغزی صورت گرفته است. 

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جراحی پیوند اعضای بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۳۸۰ راه‌اندازی شده است و تاکنون اعضای بدن هزار و ۱۱ بیمار مرگ مغزی در خراسان رضوی به شهروندان بیمار نیازمند اهدا شده که ۷۵ تن از این تعداد ظرف امسال تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.  

خالقی افزود: اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سال جاری منجر به  ۴۶ مورد پیوند کلیه، ۵۴ مورد پیوند کبد، ۱۳۶ مورد پیوند قرنیه، ۱۴۶ مورد پیوند پوست و چهار مورد پیوند کلیه و پانکراس شده است.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که اکنون شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه علوم پزشکی پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد نارسایی کلیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه علوم پزشکی پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد مشهد دانشگاه علوم پزشکی پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد نارسایی کلیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماران مرگ مغزی مورد پیوند پیوند کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند