Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در شورای مسکن استان که برای بررسی آخرین وضعیت پروژه های طرح اقدام ملی مسکن و کارهای انجام شده  در محل یکی از پروژه ها برگزار شد، یکی از اقدام های دولت سیزدهم را اجرای این طرح دانست.

وی افزود: سهم استان در تحقق این هدفگذاری ملی، ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در مدت فعالیت دولت سیزدهم است که به طور میانگین باید سالانه ۱۵ هزار مسکن در استان ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عزم جدی مجموعه استان برای تحقق  در ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور با بهره مندی از ظرفیت های  قانون جهش تولید مسکن، خاطرنشان کرد: در راستای سرعت بخشی به اقدام و فعالیت ها در این حوزه، از این به بعد جلسه شورای مسکن استان به صورت ثابت و هفتگی و با حضور شخص مدیران دستگاه ها و فرمانداران برگزار می شود.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به مسکن در قالب ۲بخش برگزاری جلسه شورای مسکن و بازدید میدانی از پروژه ها دنبال می شود.

 فاطمی همچنین بر برگزاری جلسه شورای مسکن شهرستان‌ها به صورت هفتگی، با حضور فرمانداران، مدیران دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداران و در محل اجرای پروژه های مسکن هر شهرستان، تاکید کرد.

وی در ادامه به ضرورت حذف فرآیند بروکراسی در ساخت مسکن پرداخت و افزود: در این راستا باید ۲ جلسه ویژه؛ یکی برای صدور پروانه از سوی شهرداری ها در حداقل زمان و قیمت و دیگری برای تغییر نحوه تعامل بانک ها در بحث ساخت مسکن و ارایه  تسهیلات به متقاضیان با نرخ بهره پایین در راستای خانه دار شدن قشر متوسط جامعه و جوانان با کمترین قیمت و بهترین کیفیت، برگزار شود.

استاندار یزد تصریح کرد: ایراد قانون برای جهش تولید مسکن و موارد مبهمی که نیازمند اصلاح است، باید احصا و این موارد به صورت مکتوب و یا حضوری به معاون اول رییس جمهورس و وزیر راه و شهرسازی ارایه شود تا تدابیر و اقدام های لازم ساماندهی شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که یزد تولیدکننده بسیاری از مصالح ساختمانی است گفت: در این زمینه باید جلسه ای با حضور دستگاه های مربوط برگزار و ساز و کارهای لازم برای کاهش هزینه تمام شده ساخت مسکن؛ حداقل برای طرح‌های اقدام ملی مسکن، تعریف شود.

وی همچنین خواستار طراحی و ساخت طرح‌های مسکن به صورت همساز با اقلیم و معماری ایرانی و اسلامی و با پیوست فرهنگی، دینی و ارزشی شد.

استانداریزد در ادامه بر مانع زدایی و حل مشکل قابل رفع در استان؛ در کمترین زمان ممکن، استفاده از توان صنایع شهرستان ها برای پیگیری مسکن کارگری، رفع مشکل مربوط به زمین شهرستان ها بالاخص اشکذر و رایزنی برای ایجاد تخفیف در بحث بیمه و مالیات پیمانکاران تاکید کرد.

یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن یزد اشکذر مسکن مسکن ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن یزد اشکذر طرح اقدام ملی مسکن یزد اشکذر مسکن مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به بازدید سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار داشت: در این بازدیدها به شکل مستقیم و بی‌واسطه شنونده مسائل و مشکلات مراجعان از زبان خودشان خواهیم بود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و کارکنان آنها باید به بهترین شکل ممکن پاسخگوی مراجعان و شهروندان باشند هیچ‌گونه کم‌کاری و اهمال در این زمینه قابل‌قبول و پذیرفتنی نیست.

استاندار لرستان، گفت: بازدید از دستگاه‌های اجرایی استان به شکل کاملاً سرزده و حتی بدون اطلاع مدیران انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش امروز استاندار لرستان به‌صورت سرزده از اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان بازدید کرد.

شفقت در این بازدیدها با جمعی از مراجعه‌کنندگان به گفتگو پرداخت و موضوعات و موارد مطرح شده را مورد پیگیری قرارداد.

وی همچنین با کارکنان این دو دستگاه دیدار و روند فعالیت و ارائه خدمات به مردم را از نزدیک نظارت کرد و حسب مورد دستورات لازم را صادر کرد.

استاندار لرستان در این بازدیدها با تشکر از مدیران دو دستگاه و روند مطلوب ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان گفت: امیدواریم این دو دستگاه با ارائه برنامه‌های بهتر در جهش تولید نقش بسزایی داشته باشند.

کد خبر 6091365

دیگر خبرها

  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان