Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: کارگاه آموزشی دو روزه با عنوان بهره برداری از سیستم‌های نوین آبیاری با هدف توجیه و ترغیب بهره برداران با حضور معاون فنی، رئیس و کارشناس اداره آموزش و ترویج مدیریت، مددکاران ترویجی شهرستان، نماینده مرکز آموزش کشاورزی ومربی، کارشناس مسئول اداره فنی و زیر بنایی مدیریت در مهاباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیان افزود: در این دوره نحوه استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین به کشاورزان آموزش داده شد که در آن راهکار‌های کاهش مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری، حفاظت از منابع و سیستم‌های آبیاری مناسب تشریح شد.

وی بر ضرورت تبدیل آبیاری سنتی و غرقابی به روش‌های نوین آبیاری تحت فشار و کم فشار تاکید و اضافه کرد: استفاده صحیح و درست از منابع آبی امری لازم و ضروری بوده و نیاز است در این زمینه برنامه ریزی‌های اساسی و هدفمند مبنای کار قرار داده شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد افزایش راندمان آبیاری در مزارع و فرآیند تولید، بهبود مدیریت مصرف آب در اراضی کشاورزی، کنترل فرسایش خاک، کاهش آفات و بیماری ها، سهولت انجام عملیات کشاورزی را از مزایای آبیاری به روش نوین عنوان کرد.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگاه آموزشی جهاد کشاورزی آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار

حسین برزگر مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴ طرح آبرسانی در بخش ناغان با بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح شد، گفت: طرح آبرسانی ۳۶۰ هکتاری روستای گل سفید به صورت نمادین افتتاح شد.

وی افزود: اصلاح حوضچه‌های روستای رحیم آباد، طرح آبرسانی آبشار علیا و سرتنگ محمودی از دیگر طرح‌های آبرسانی کشاورزی در بخش ناغان است.

بیشتر بخوانید

اجرای ۱۵ طرح کلان سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

برزگر اضافه کرد: بهره برداری از طرح گازرسانی روستای کهن دژ با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان وآبرسانی به این روستا با بیش از یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هزینه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش از دیگر طرح‌هایی بود که در بخش ناغان بهره برداری شد.

وی ادامه داد: همچنین کلنگ احداث مرحله نخست طرح نهضت ملی مسکن در گهرو به زمین زده شد.

تسریع در تکمیل تونل زره، تهیه طرح هادی روستا‌های بخش ناغان و طرح تفصیلی شهر ناغان، تکمیل چهارخطه شلمزار از جمله مصوبات نشست شورای اداری بخش ناغان بود.

همچنین با حضور مدیران ۲۰ دستگاه اجرایی در سفر استاندار میز خدمت برای پاسخگویی به مشکلات مردم بخش ناغان نیز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است