Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شجعی عصر سه شنبه در بازدید میدانی فرماندار کاشمر از ۲ روستای رزق‌آباد و عارف‌آباد بخش فرح دشت شهرستان کاشمر افزود: شهرک گلخانه‌ای این شهرستان در مساحت ۱۵ هکتار آماده واگذاری است.

وی اضافه کرد: به رغم این که کاشمر در کیفیت آب مشکلی ندارد ولی در منابع، محدودیت دارد و در این راستا دبیرخانه توسعه شهرستان به مرکز تحقیقات شهرستان واگذار شد و سند چشم‌انداز را نیز پیوست کردیم تا برای هر روستا سند توسعه جداگانه‌ای در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر کمبود آب را یکی از بزرگ‌ترین معضلات منطقه دانست و گفت: برای برون رفت از مشکلات باید از حوزه کشاورزی سنتی خارج و به کشاورزی نوین ورود کرد.

فرماندار کاشمر هم در این بازدید با اشاره به این که بعد از ۱۲ سال شهرک گلخانه‌ای کاشمر آماده واگذاری شده و تمامی زیرساخت‌ها نیز فراهم است گفت: هم اکنون ۴۱ قطعه بالای سه و پنج هزار متری آماده واگذاری است و اولویت با افراد و سرمایه‌گذاران بومی است.

ساقی افزود: اگر شهرک گلخانه‌ای راه‌اندازی شود نه تنها افزایش سطح زیر کشت خواهیم داشت بلکه مصرف آب به شدت کاهش می‌یابد.

فرماندار کاشمر ضمن اظهار نگرانی از وضعیت اسفبار دشت‌های منطقه افزود: نشست‌هایی که طی سال‌های اخیر در کل دشت‌های منطقه به دلیل بی‌آبی و خشکسالی اتفاق می افتد بی‌سابقه است.

مسلم ساقی گفت: باید به فکر تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی برای آیندگان هم بود و متأسفانه در حال حاضر سفره‌های زیرزمینی وضعیت خوبی ندارند و یکی از نگرانی‌های جدی ما وضعیت دشت کاشمر است و اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد برای آب شرب آیندگان مشکل خواهیم داشت.

بخش فرح‌دشت شهرستان کاشمر با ۱۳ روستا، ۱۶ هزار نفر جمعیت دارد که شغل ۷۰ تا ۸۰ درصدشان کشاورزی و دامپروری است.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای توسعه روستایی کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای توسعه روستایی کاشمر کشت گلخانه ای توسعه روستایی کاشمر گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه