Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده کتاب گفت: مردم انتظار دارند تا با کاهش امواج کرونا و گسترش واکسیناسیون و در پی آن بازگشایی بسیاری از مشاغل دیگر، نمایشگاه کتاب نیز به صورت فیزیکی برگزار شود.

محمد رسول ملاحسنی در گفت‌وگو با میزان پیرامون برگزاری فیزیکی نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب هنگامی که به صورت فیزیکی برگزار شوند کاکرد‌های مختلفی دارند این در حالی است که نمایشگاه مجازی محدودیت‌های فراوانی را برای علاقمندان به کتاب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: نمایشگاه فیزیکی کتاب یک رویداد فرهنگی و یک هم اندیشی گسترده است در بازدید ازغرفه‌ها با نویسندگان و ناشران آشنا شدن و پیرامون کتاب‌ها صحبت کردن امری عادی بوده و زمینه را برای تبادل نظر فراهم می‌کند در عین حال مخاطبان می‌توانند همه کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

ملاحسنی ابراز کرد: نمایشگاه مجازی نیز دستاورد‌های خود را دارد و مخاطب به صورت مستقیم می‌تواند به صفحه ناشران برود و کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری و در زملن خود صرفه جویی کند در عین حال همه مردم در سراسر کشور دسترسی آسانی به این نمایشگاه دارند و سفارشات خود را ارائه می‌دهند البته نمایشگاهی که در سال گذشته برگزار شد نشان داد تقویت و به سازی برنامه‌های در نظر گرفته شده به منظور اجرای نمایشگاه مجازی کتاب نیازمند بررسی بیشتر و رفع خطا است تا دوستداران کتاب بتواند با دغدغه‌های کمتری به خرید کتاب بپردازند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

نویسنده کتاب «کاش برگردی» ابراز کرد: با این همه نمایشگاه‌های کتاب فرصتی خوب برای علاقمندان به مطالعه و کتاب و کتابخوانی هستند و شرایط را برای خرید کتاب فراهم می‌کنند بدین ترتیب ناشران می‌توانند بخشی از ضرر‌ها را یا فروش کتاب‌های منتشر شده به مخاطبان برطرف کنند.

وی در مورد تاثیر کرونا بر اقتصاد نشر اظهار کرد: گسترش کرونا چالش‌های بزرگی را به ناشران تحمیل کرد بسیاری از کتاب‌های تولید شده روی دست ناشران ماند و همزمان میزان مطالعه نیز افزایش پیدا نکرد همچنین مشکلاتی همانند افزایش قیمت کاغذ و یا افزایش قیمت مواد اولیه چاپ و نشر سبب شد تا صنعت نشر با رکود مواجه شود.

این نویسنده کتاب ضرورت حمایت دولت از ناشران را مورد بررسی قرار دادو تاکید کرد: چالش‌های صنعت نشر طلب می‌کند تا مسئولان به دنبال اعمال برنامه‌ها و سیاستهایی راهگشا در جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی صنعت نشر باشند و مشکلات را عمیقا مورد بررسی قرار داده و در جهت رفع موانع حرکت کنند در این راستا توجه به تسهیلات راهبردی ارزنده خواهد بود.

نویسنده کتاب «کاش برگردی» به انتظارات جامعه اشاره و تصریح کرد: مردم انتظار دارند تا با کاهش امواج کرونا و گسترش واکسیناسیون و در پی آن بازگشایی بسیاری از مشاغل دیگر، نمایشگاه کتاب نیز به صورت فیزیکی برگزار شود این نمایشگاه ارزش و جایگاه مهمی در فرهنگ سازی دارد و برگزاری آن به عنوان اولویت باید مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار نشر اخبار ادبیات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا بازار نشر اخبار ادبیات فیزیکی برگزار نمایشگاه کتاب نویسنده کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» از انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

«رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

پیش از این و در هفته هنر انقلاب مراسم رونمایی و نمایشنامه خوانی از اثر محمد رضا امیرخانی در حوزه هنری استان یزد با استقبال خوب هنرمندان، مسئولین و عموم مردم برگزار شد.

کد خبر 6091098

دیگر خبرها

  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم