Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ درحالی که روند صعودی نرخ ابتلا نسبت به ابتدای هفته همچنان ادامه دارد، اجرای قرنطینه هوشمند از ابتدای آذر نقطه امیدی برای مدیریت کم هزینه‌تر بحران پیک آینده کرونا است. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، بررسی آمارهای منتشر شده نرخ ابتلای روزانه نشان می‌دهد اگرچه تعداد بیماران جدید شناسایی شده نسبت به قبل نزولی جزئی داشته اما واقعیت امر اینجاست که همچنان روند صعودی نرخ ابتلا نسبت به اول هفته ادامه دارد و این روند می‌تواند عاملی در بروز نگرانی‌های آتی در مدیریت بحران کرونا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان در این زمینه تاکید می‌کنند اگرچه در دوره کوتاه مدت روند نزولی است اما مقایسه میان مدت و دوره‌ای نشان می‌دهد که همواره در مدار صعود قرار داریم و درصورت عادی انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌ها احتمال بروز مشکلات عمده و آغاز پیک ششم در کشور وجود دارد.

این گروه با اشاره به بررسی دقیق آمارها معتقدند رشد 49.32 درصدی نرخ ابتلا و 34.31 درصدی موارد بستری جدید نسبت به ابتدای این نکته را یادآوری می‌کند که هنوز ویروس منحوس فعال است یک اشتباه محاسباتی می‌تواند کانون‌های آلودگی گسترده‌ای در سراسر کشور ایجاد کند که مشکلات و نگرانی‌های قابل توجهی برای نظام بهداشت و سلامت کشور است هرچند اثرگذاری واکسیناسیون گسترده در کشور غیرقابل انکار است.

البته نگرانی کارشناسان دور از واقعیت هم نیست و تغییر معنادار نرخ موارد فوتی بارشدی معادل 8.6 درصد نسبت به اولین روز هفته جاری مهر تاییدی براین مدعاست که باید همواره نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت داشته و به هیچ عنوان عادی انگاری نداشته باشیم.

از سوی دیگر آغاز اجرای قرنطینه هوشمند از آذرماه 1400 می‌تواند نقطه عطفی قابل قبول در مدیریت پیک‌ بعدی شناخته شود به این دلیل که مسئولان وزارت بهداشت با استفاده از این شیوه در تلاش هستند زنجیره انتقال را شکسته و مانع از شکل‌گیری خوشه‌های گسترده بیماری در سراسر کشور باشند و در عین حال آن گروه از هموطنان که نسبت به مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون کوتاهی کرده‌اند را ملزم به رعایت پروتکل‌های تعیین شده ؛ کنند.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد 74درصدی نرخ ابتلا نسبت به اول هفته/ تعداد فوتی‌ها نزولی شد + نقشه و نمودارابتلا به کرونا در استان سمنان نزولی شدروند بستری‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری همچنان ثبات نسبی دارد

 

استان ایلام/ فوت یک بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 65 هزار و 295 هفت نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 119 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 111 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 28 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 63 هزار و 859 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان چرداول گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 149 نفر بوده است.

استان بوشهر/ 70 درصد جمعیت بالای 12 سال واکسن کرونا دریافت کردند

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از کاهش بیماران کرونایی خبر داد و اظهار داشت: اکنون تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر 63 نفر است.

وی با بیان اینکه روز گذشته 16 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند گفت: از این تعداد بیمار 2 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 9 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 2 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری با اشاره به اینکه فوتی ناشی از ابتلا به کرونا روز گذشته در استان بوشهر به ثبت نرسید گفت: تاکنون 2 هزار و 14 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه روز گذشته 33 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 6 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون 88 هزار و 600 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند خاطر نشان کرد: در راستای واکسیناسیون عمومی 70 درصد جمعیت بالای 12 سال استان بوشهر هر 2 نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و این درحالی است که 90 درصد جمعیت بالای 18 سال استان بوشهر یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

استان کرمان/ روند نزولی بیماری متوقف شد

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از دو هفته قبل روند نزولی ابتلا به بیماری در استان متوقف شده و در این مدت تعداد بیماران بستری و سرپایی استان اندکی اضافه شده است اظهار داشت: در حال حاضر حدود 650 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است.

وی با بیان اینکه از این تعداد حدود 250 بیمار قطعی و 400 بیمار نیز براساس علائم بالینی بستری هستند گفت: 140 بیمار در آی سی یو و 50 بیمار نیز تحت ونتیلاتور قرار دارند با این وجود هنوز پیک ششم کرونا در کشور و استان کرمان آغاز نشده است.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه 32 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان کرمان داریم گفت: تزریق واکسن از ابتلای به بیماری جلوگیری نکرده و از شدت، وخامت و عوارض بیماری می‌کاهد و میزان مرگ و میرهای کرونایی را تا اندازه زیادی کاهش می‌دهد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان دو شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونا هستند و سه شهرستان ما که شهرستان‌های بزرگ و پر جمعیتی هم هستند در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: در طول هفته گذشته سه شهرستان ما که وضعیت آبی داشتند به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند و افزایش مختصری هم در بیماران بستری داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 296 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 177 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 34 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 14 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 13 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 58  مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 55 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 718 مورد رسیده است.

وی به فوت 12 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 999 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 18 هزار و 685 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 492 هزار و 531 مورد است.

استان سمنان/ 81 بیمار جدید شناسایی شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین آمار بیماران کرونایی در استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، 81 بیمار جدید کووید 19 شبانه روز اخیر در استان مرکزی شناسایی شد.

سیدمحمد جمالیان افزود: 21 نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند که 60 نفر از این مبتلایان جدید نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

وی تصریح کرد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به 104 هزار و 487 نفر رسید، همچنین متاسفانه یک بیمار کرونایی نیز در این بازه زمانی در استان به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخت و شمار فوتی‌های این بیماری به 2 هزار و 943 نفر رسید.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به مسئله واکسیناسیون در استان مرکزی گفت: در حال حاضر با تنوع واکسن ها تقریباً 6 نوع واکسن را در امر واکسیناسیون داریم که شامل واکسن‌های سینوفارم، آسترانکا، اسپوتنیک، برکت، پاستوکووک، اسپایپوژن هستند، گروه های پرخطر مثل مادران باردار و بیماران فشار خون مورد نظر ما است و هم چنین مصوب کرده‌ایم که با آنها تماس گرفته شود تا همگی مطلع شوند و برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

جمالیان ادامه داد: احتمال وقوع پیک ششم دور از انتظار نیست این درحالیست که تجربه نشان داده زمانیکه کشورهای همسایه گرفتار موج جدید می شوند دو الی سه هفته بعد،کشور و استان ما گرفتار می شود.

درحال تکمیل... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان بیمارستان ها استان بوشهر پزشکی کرمان استان کرمان کرونا در استان استان ایلام تعداد بیمار موارد بستری حال حاضر بیمار جدید قرار دارند نرخ ابتلا شده اند 24 ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار

محمود ایرانمنش با اشاره به برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی با مدیران و نیرو‌های مربوط گفت: تمام نیرو‌های خدمات‌شهری در مناطق مختلف شهر کرمان، در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین ماشین‌آلات و ادوات موردنیاز برای مقابله با بروز هرگونه مشکل در هنگام بارش‌های احتمالی، پیش‌بینی و تمام محدوده‌هایی که احتمالا دچار آبگرفتگی می‌شود، پاک‌سازی و ساماندهی شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مسدودشدن مسیر روان‌آب‌ها خبر داد و گفت: همچنین در کنار این اقدامات، هماهنگی بین‌بخشی با ارگان‌های خارج از شهرداری و همراهی و همکاری مطلوب با تمام واحد‌های ستادی و اجرایی مشترک در مواجه با بارش‌های پیش رو و مجهزشدن مناطق به تجهیزات، صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: توصیه ما به شهروندان، پرهیز از رهاسازی زباله‌ها در معابر و کانال‌ها، برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها و ایجاد مشکل در دفع آب‌های سطحی و نیز تسهیل فرآیند‌های اجرایی مقابله با آبگرفتگی در زمان بارندگی است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مشکل در زمان بارندگی‌های آینده با مرکز ارتباط مردمی شهرداری به شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • کشفی تازه و متفاوت از تصور پیشین درباره مرز میان مرگ و زندگی
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند