Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در جلسه هماهنگی خیرین مناطق عشایری کاشمر در خصوص روستای گندم بر در محل مدیریت جهاد کشاورزی و با حضور خیرین، نماینده شرکت کار و تلاش ساختمان و نماینده معدن آهن، رئیس امور عشایر و مدیر عامل شرکت امیر دشت ترشیز برگزار گردید، با اشاره به اینکه با فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری کشاورزی می‌توان به معیشت و اقتصاد مناطق عشایری کمک فراوانی نمود،گفت: همانگونه که در اغلب تنگنا‌ها و مشکلات کشور خیرین در کنار دولت بوده اند امروز هم در توسعه روستا‌ها و مناطق عشایری پیشگام هستند و ما نیز باید با بسترسازی و فراهم کردن زیرساخت ها، امکانات رفاهی و آموزشی و ایجاد اشتغال برای بومیان از مهاجرت‌های بی رویه روستاییان و عشایر جلوگیری نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری کشاورزی روستای گندم افزود: با توجه به اینکه روستای گندم بر دارای مزیت‌های زیادی در گردشگری کشاورزی می‌باشد ما نیز باید با فراهم نمودن زیرساخت‌های گردشگری به معیشت منطقه کمک نماییم و با کشت گیاهان دارویی کم آب طلب و گیاه خارشتر  علاوه بر تأمین علوفه دام‌های منطقه به توسعه فضای سبز روستا نیز کمک کرده باشیم.

فارسیان رئیس امور عشایر شهرستان کاشمر نیز گفت: رویکرد امور عشایر کاشمر تقویت اقتصاد مناطق عشایری، یکپارچه سازی ظرفیت نهاد‌های عمومی و غیر دولتی، خیرین و موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد می‌باشد.

او افزود: بهره گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین در توسعه امور مربوط به مناطق عشایری، سیاستگذاری و برنامه ریزی به منظور هدایت اصولی و ساماندهی کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و جذب کمک‌های خیرین و مراکز خیریه در جهت پیشبرد امور از جمله اهداف ما در این جلسه بوده است.


انتهای پیام//م. د.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر جهاد کشاورزی گردشگری کشاورزی مناطق عشایری زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر اظهار داشت: تداوم خشکسالی‌های ناشی از عدم بارش کافی و تنش آبی در سال‌های اخیر، موجب بروز مشکلاتی در حوزه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان شده است و رفع تنش آبی تمام مناطق شهری و روستایی همواره در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از تنش آبی در تابستان ۱۴۰۳ بیان کرد: با توجه به رویکرد وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان همدان مبنی بر افزایش توان آب‌دهی مناطق شهری و روستایی، تسریع در محرومیت زدایی ورفع تنش آبی در کشور ۳۷ حلقه چاه آب شرب در شهرها و روستاهای استان حفر و آن‌هایی که آبدهی قابل ملاحظه‌ای داشتند، تجهیز شدند.

وی با اشاره به اینکه برای حفر و تجهیز این چاه‌ها ۱۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستا‌ها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان