Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نمایندگان دانشکده کشاورزی «نیازاف» ترکمنستان با تعدادی از دانشگاه‌های روسیه در مسکو در مورد گسترش روابط گفت و گو کردند.

«نعمت الله خدای بردیف» استادیار گروه ماشین آلات کشاورزی دانشگاه کشاورزی ترکمنستان گفت: این نشست را برای اجرا و دستیابی به وظایف دولتی تعیین شده در حوزه کشاورزی که شامل استفاده منطقی از منابع آب و زمین، مبارزه با بیابان زایی و شوری، استفاده از نوآوری‌های مدرن، مسائل اقتصادی، زیست محیطی و عوامل طبیعی، مطالعه و استفاده از تجربیات پیشرفته کشورهای خارجی برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ترکمنستان در یافتن راه حل‌های مناسب توسط مؤسسات و مراکز تحقیقاتی روسیه بسیار حمایت می‌شود. بهار امسال، در نشستی بین روسای دانشگاه کشاورزی ترکمنستان و دانشگاه دولتی کشاورزی روسیه و آکادمی کشاورزی مسکو به نام «تیمر یازاف» و «ولادیمیر ایوانوویچ تروخاچف» در مسکو دیدار کردیم.

این متخصص خاطرنشان کرد: همکاری‌های گسترده بین دانشگاه کشاورزی ترکمنستان و دانشگاه قازان برقرار است و اکنون دانشگاه ها در حال آماده کردن  تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی، ورزشی و نوآوری برای امضا هستند.

خدابردیف خاطرنشان کرد: همکاری بین دو کشور در بخش ساخت و ساز و پروژه‌های مختلف در موسسات ترکمنستان برقرار است.

در این نشست «ایوان ایوانوویچ کوزمین» رئیس شورای هماهنگی بین دولتی در کشورهای مستقل مشترک المنافع در زمینه تولید بذر نیز حضور داشت.

مذاکرات به شکل سازنده‌ای انجام شد. همکاری در زمینه اصلاح نژاد و ژنتیک، مبارزه با بیماری‌های جانوری و گیاهی، ایمنی محیط زیست، تقویت زمین با استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

روسای دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، تحقیقات مشترک، کنفرانس‌ها و برگزاری سخنرانی‌ها، تبادل تجربیات و تحقیقات، نگارش مقالات علمی و کتاب‌های درسی توافق کردند.

همچنین تفاهم نامه همکاری علمی و تربیت متخصصان کشاورزی بین دانشگاه کشاورزی ترکمنستان و انجمن صنعتی و علمی بذر مسکو  امضا شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه کشاورزی ترکمنستان دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آژانس فرانس پرس، پس از آنکه مسکو اعلام کرد که یک شرکت تابعه شرکت گرمایشی ایتالیایی با نام «آریستون» (Ariston Thermo Group) را تحت «مدیریت موقت» غول انرژی دولتی خود یعنی «گازپروم» قرار می دهد، رم امروز شنبه سفیر مسکو را احضار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در رسانه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) خود در این ارتباط نوشت: دولت ایتالیا درخواست شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن شرکت گرمایشی ایتالیایی «آریستون» را دارد.

این مقام ایتالیا در ادامه اضافه کرد که از مقام ارشد وزارت خارجه کشورش خواسته است تا سفیر روسیه را احضار کند.

وی اضافه کرد: به وزارت خارجه دستور دادم تا سفیر روسیه را احضار کند. رم خواستار شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن گروه آریستون است که با بروکسل و آلمان نیز همکاری می‌ کند.

وی گفت که پیشتر با سفارت ایتالیا در مسکو پس از تصمیم برای انتقال مالکیت شرکت به مدیریت موقت گازپروم تماس گرفته و این اقدام را غیر منتظره توصیف کرده است.

کد خبر 6090323

دیگر خبرها

  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد