Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:02:47 GMT

ائتلاف ناتو و اتحادیه اروپا در برابر پناهجویان

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۸۱۴۱

ائتلاف ناتو و اتحادیه اروپا در برابر پناهجویان

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید بحران پناهجویان در مرز لهستان با بلاروس، پلیس مرزی لهستان از آبپاش برای مقابله با مهاجران استفاده می کند؛ اقدامی که به گفته ناظران به تنش بحرانی شرق و غرب دامن می زند.

به گزارش رویترز، نیروهای امنیتی لهستان دیروز سه‌شنبه با آبپاش به سوی مهاجران در مرز با بلاروس شلیک کردند و همزمان ناتو نیز از تقابل اتحادیه اروپا با مهاجران حمایت و پشتیبانی خود را از دولت ورشو در بحرانی که هزاران نفر را در سرمای یخبندان در مرزها گرفتار کرده، تکرار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود بیش از چهارهزار مهاجر، عمدتا از عراق و افغانستان، اکنون در جنگل های منطقه مرزی در سرمای زیر صفر درجه جایی که نه تنها مرز لهستان است، بلکه مرز خارجی اتحادیه اروپا و ناتو هم بشمار می رود، منتظر هستند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در نشست وزرای دفاع این اتحادیه در بروکسل گفت: «ما عمیقا نگران روشی هستیم که بلاروس بکار گرفته و از مهاجران به عنوان یک تاکتیک ترکیبی علیه سایر کشورها استفاده می کند. ما در کنار لهستان و همه متحدان خود قرار داریم».

ناتو، اتحادیه اروپا و لهستان بارها «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس را به گسیل مهاجران به سوی مرزهای لهستان متهم کرده تا از این راه تحریم های اتحادیه اروپا را تلافی کند. ادعاهایی که دولت مینسک همواره آنها را رد کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که تاکنون دستکم هشت مهاجر در طول این بحران پناهجویی جان خود را از دست داده اند.

بحران تجمع پناهجویان گرسنه و سرمازده در مرز بلاروس و لهستان درسرمای زیر صفر درجه، به مناقشه‌ای جدید بین روسیه و غرب تبدیل شده است. اتحادیه اروپا، روسیه و بلاروس را در ایجاد این وضعیت متهم می داند و خواستار اقدامات متقابل علیه آنها شده است؛ اتهاماتی که روسیه و بلاروس آن را رد می کنند.

اتحادیه اروپا قرار است به همین خاطر تحریم های جدیدی علیه بلاروس اعمال کنند چون مدعی است بلاروس از پناهجویان به عنوان یک سلاح علیه اروپا استفاده کرده است.

گفت و گوهایی بین بلاروس و اتحادیه اروپا برای قائله بخشیدن به بحران پناهجویان آغاز شده اما تاکنون ثمری در بر نداشته است.

برچسب‌ها پناهجویان اتحادیه اروپا ناتو لهستان بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پناهجویان اتحادیه اروپا ناتو پناهجویان اتحادیه اروپا ناتو لهستان بلاروس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

دبیر کل ناتو گفت اروپا و آمریکا مدتهاست در عمل به وعده کمک به اوکراین ضعیف عمل کردند.

به گزارش مشرق، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان