Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رییسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دولتمردان درصدد اتخاذ تدابیری برای گشایش در صنعت گردشگری و ورود گردشگران خارجی هستند که اگر برنامه‌های آن‌ها ازجمله وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، بهداشت و امور خارجه تا عید نوروز سال آینده بانظم و به‌درستی اجرا شود می‌توان به‌خوبی برای سال آینده برنامه‌ریزی کرد تا گردشگران داخلی و خارجی به‌صورت عادی در کشورمان سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه تحقق این موضوع به جبران ضررهای ۲ سال گذشته در دوران کرونا منجر خواهد شد، اظهار داشت: اگر تبلیغات و اطلاع‌رسانی خوبی درباره پوشش حداکثری واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت گیرد اعتماد گردشگران نیز جلب خواهد شد.

این فعال صنعت گردشگری با اشاره به اینکه کشوری مانند ترکیه با وجودی‌که هنوز بیشتر مردم آن واکسن نزده بودند اما مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کرد، گفت: دولتمردان می‌توانند باسیاست‌گذاری درست این موضوع را مدیریت و هدایت کنند.

رییسی به ابلاغ دستورالعمل جدید از اول آبان امسال برای صدور روادید به‌منظور ورود گردشگران خارجی با همکاری آژانس‌های مسافرتی، خاطرنشان کرد: با وجودی‌که اکنون فصل چندان مناسبی برای گردشگری خارجی نیست اما پس از اجرایی شدن این دستورالعمل تعدادی گردشگر به‌ویژه از عراق وارد کشور و اصفهان شدند هرچند تعداد کمی گردشگر اروپایی نیز آمدند.

وی اضافه کرد: اگر گردشگران خارجی اطلاع پیدا کنند که در ایران شرایط مناسبی جهت گردشگری فراهم‌شده است و می‌توان به رونق صنعت گردشگری در سال آینده بسیار امیدوار بود.

وی بابیان اینکه آژانس‌های مسافرتی برای ورود گردشگران خارجی در قالب تورهای مجوز دار وارد عمل شدند، تصریح کرد: این کار علاوه با لحاظ کردن شرایط سفر ایمن و هوشمند انجام می‌شود.

رییسی درباره وضعیت هتل‌های اصفهان نیز توضیح داد: در دوران کرونا تلاش کردیم تا هتل‌ها را باز نگه‌داریم هرچند کمکی به ما نشد و گفتند که وام‌ها را استمهال می‌کنند اما بانک‌ها به ما فشار آوردند و اداره‌های گاز، برق و آب نیز درباره قبوض کم‌کاری کردند.

وی با تأکید بر اینکه حدود ۱۵ هتل در کلان‌شهر اصفهان به دلیل شرایط ناشی از کرونا، تعطیل شدند، خاطرنشان کرد: هزینه‌های هتل‌ها بسیار بالاست و در یک سال اخیر نیز چند برابر افزایش یافت و با ضررهای بسیار سنگین مواجه شدیم بطوری‌که برخی هتلداران ناچار به گرفتن وام بانکی یا فروش اموال خود شدند اما تلاش کردن درِ هتل‌ها باز باشد زیرا آبروی شهرمان است.

رییسی بابیان اینکه در یک ماه گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت هتل‌ها به دلیل ورود گردشگران خارجی و همچنین انجام واکسیناسیون داخل کشورمان فعال شد، اضافه کرد: پنج هتل از میان هتل‌های تعطیل‌شده در شهر اصفهان نیز در این مدت به‌مرور فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با تأکید بر اینکه در زمان حاضر پذیرش مسافر در هتل‌ها فقط در صورت داشتن کارت واکسن کرونا انجام می‌شود، گفت: همه کارکنان هتل‌ها واکسن زده‌اند و بیشتر آن‌ها دارای تأییدیه‌های لازم از مرکز بهداشت هستند.

رییسی بابیان اینکه از حدود ۱۴۰ هتل در استان اصفهان، ۸۰ هتل در کلان‌شهر اصفهان مستقر است، افزود: در شهر اصفهان فقط ۲ هتل پنج ستاره‌داریم و بیشتر هتل‌ها از سه ستاره به پایین هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از آمادگی استان برای پذیرش گردشگران خارجی به‌منظور سفر ایمن و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و گفت: بخش‌های مختلف گردشگری در استان ازجمله حدود ۴۲۰ آژانس مسافرتی آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران خارجی را بر اساس پروتکل‌های تعریف‌شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه میراث فرهنگی دارند.

به گفته حیدر صادقی، تعداد گردشگران خارجی در شهر اصفهان در یک ماه اخیر افزایش یافت و این موضوع پس از ابلاغ دستورالعمل جدید به‌منظور صدور روادید اتفاق افتاد.

 علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اوایل آبان جاری از بازگشایی برخی از مرزها به‌صورت محدود برای مقاصد گردشگری و با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد؛ بر این اساس، آژانس‌های مسافرتی و واحدهای اقامتی می‌توانند در کنار وزارت امور خارجه قرار بگیرند تا گردشگرانی که قصد ورود به کشورمان دارند بتوانند از طریق نهادهای رسمی و مجاز اقدام کنند.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که از میان آن‌ها افزون بر یک‌هزارم و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش‌جهان، کاخ چهل‌ستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه برمگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمان‌پذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

برچسب‌ها گردشگری طرح واکسیناسیون کرونا اصفهان هتل پروندهٔ خبری گردشگری و میراث فرهنگی نصف جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری طرح واکسیناسیون کرونا اصفهان گردشگری طرح واکسیناسیون کرونا اصفهان هتل گردشگران خارجی صنعت گردشگری میراث فرهنگی شهر اصفهان هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان

جهانبخش یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن از مهم ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی گفت: هر چند تلاش ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، ولی افزایش تردد به داخل کشور از کشورهای همسایه نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت امور بهداشتی دانشگاه ادامه داد: عملیات ایمن سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیر گرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم الی سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور شروع و به اتمام رسید و مرحله دوم نیزاز سی‌ام اردیبهشت لغایت یکم خرداد ماه اجرا خواهد شد.

دکتر یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال از دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ با هدف ریشه‌کن کردن کامل این بیماری در کودکان زیر ۵ سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد واکسیناسیون شده‌اند.

کد خبر 6093768

دیگر خبرها

  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است