Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:44:14 GMT

اینترنت ۳G در ۲۰۲۲ تعطیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۸۲۰۰

اینترنت ۳G در ۲۰۲۲ تعطیل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوزویک، کمیسیون فدرال ارتباطات بیانیه‌ای در ماه اکتبر منتشر و به کاربران موبایل‌های نسل سوم اینترنت بی سیم توصیه کرد دستگاه‌هایشان را ارتقا دهند. این هشدار در حالی اعلام شده که اپراتورهای بزرگ موبایل در حال توسعه و گسترش اینترنت ۵G هستند و به زودی دستگاه‌های ۳G منسوخ می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران موبایل‌های قدیمی مانند آیفون ۵ و سامسونگ گلکسی احتمالاً به زودی توانایی ارسال پیام، استفاده از اینترنت یا حتی برقراری تماس صوتی را از دست می‌دهند.

در حقیقت تاریخ انقضای فناوری نسل اینترنت همراه در حال نزدیک شده است و فرایند آن احتمالاً از اوایل ۲۰۲۲ میلادی آغاز می‌شود.

بسیاری از کاربران ۳G از هم اکنون با اختلالاتی در دستگاه‌هایشان روبرو هستند زیرا بسیاری از شرکت‌ها فرایند گذر از این فناوری را آغاز کرده‌اند. در ماه ژانویه ۲۰۲۲ افراد بیشتری با اختلالات روبرو می‌شوند.

از بین اپراتورهای مخابراتی بزرگ، AT&T اعلام کرد شبکه ۳G را در فوریه ۲۰۲۲ میلادی تعطیل می‌کند. ورایزون در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ و تی موبایل در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ میلادی این سرویس را قطع می‌کنند.

کد خبر 5353894 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا موبایل اینترنت حاکمیت سایبری تحقیقات علمی ایرانسل شرکت مخابرات ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صندوق نوآوری و شکوفایی ایالات متحده امریکا نوآوری گوگل همراه اول شرکت دانش بنیان حکمرانی فضای مجازی اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!

یک منبع می‌گوید که اعضای طالبان موبایل‌ های برخی از باشندگان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.

منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان از صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ ثور) جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند از نزد اعضای این گروه و کارمندان ادارات دولتی را از سر گرفته‌اند.

به گزارش اطلاعات روز؛ طالبان در ولسوالی‌های رخه، حصه اول و شتل برای جمع‌آوری موبایل ایست‌های بازرسی ایجاد کرده‌اند.

این منابع می‌گویند که قطعات نظامی لوای طالبان در پنجشیر موبایل‌های هوشمند که قابلیت ضبط ویدیو و تصویر را دارند، از نزد شماری از اعضای این گروه، کارمندان ملکی ادارات دولتی و حتی برخی از افرادی که شغل آزاد دارند، جمع‌آوری کرده‌اند.

یک منبع می‌گوید که اعضای طالبان موبایل‌های برخی از باشندگان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، طالبان فایل‌های داخل موبایل‌ها را بررسی می‌کنند.

طالبان دو سال قبل استفاده از موبایل‌های هوشمند در پنجشیر را منع کرده بودند.

در آن زمان والی این گروه گفته بود که مطابق حکم رهبر طالبان استفاده از موبایل هوشمند در دره‌ پنجشیر منع است. والی طالبان در پنجشیر گفته بود کسانی که موبایل دارند یا بفروشند یا هم در خانه بگذارند.

طالبان در آن زمان درباره‌ی دلیل وضع این محدودیت چیزی نگفته بودند؛ اما گفته می‌شد که این گروه به‌دلیل نشر ویدیو از آزار و اذیت غیرنظامیان و تیرباران اسیران جنگی اقدام به جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند کرده است.

ویدیوهای گسترده از تیرباران اسیران جنگی و شکنجه‌ی غیرنظامیان در پنجشیر منتشر شده بود. گفته می‌شود که این ویدیوها توسط خود طالبان ثبت شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • دزدی چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس تهران + ویدئو
  • خبر تلخ برای فیلم بازها؛ وبسایت Subscene به زودی تعطیل می‌شود
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست