Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، لطف الله سیاهکلی در تشریح هشتمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی که عصر روز گذشته برگزار شد، گفت: در این نشست امیر خوراکیان معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی گزارشی را در مورد وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و آمار کاربران ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایشان مطرح کرد که دو مسیریاب داخلی بسیار پرطرفدار هستند و علیرغم اینکه برخی تصور می‌کنند پلتفرم‌های خارجی طرفدار دارند، اما مردم دنبال پلتفرم داخلی یا خارجی نبوده بلکه به دنبال پلتفرم‌هایی هستند که به آنها سرویس دهی خوبی داشته باشند. ضمن اینکه مردم علیرغم وجود مسیریاب‌های خارجی، از مسیریاب داخلی استفاده می‌کنند و طرفداران زیادی دارد.

سخنگوی کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی افزود: البته هر چند خدمات پیام رسان‌های داخلی به اندازه پیام رسان‌های خارجی نیست و همچنان اقبال به پیام رسان های خارجی بیشتر است اما آمارها بیانگر این است که اگر به خواست، میل و نیاز مخاطب در سرویس دهی توجه کنیم نباید نگران استفاده از پلتفرم‌ها خارجی باشیم و این پلتفرم‌ها خود به خود عقب نشینی خواهند کرد و مردم از پلتفرم‌های داخلی به دلیل اینکه به زبان خودشان است، استفاده می‌کنند.

سیاهکلی یادآور شد: نماینده اتاق بازرگانی نیز در این جلسه دغدغه‌های خود در مورد کلیات طرح را مطرح و به بخشی از طرح که در مورد مسدودسازی است اشاره کرد. در این زمینه نمایندگان بیان کردند که در حال حاضر بررسی کلیات در دستور کار است و پس از آن در جزئیات به این موضوع خواهیم پرداخت.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی یادآور شد: تمامی کارشناسان و مسئولان دستگاه‌ها در کمیسیون می‌توانند اظهارنظر کنند و با حضور رسانه‌ها، بررسی طرح را پیش خواهیم برد. البته ممکن است برخی نتوانند در کمیسیون حضور فیزیکی داشته باشند اما می‌توانند به صورت آنلاین مباحث را دنبال کنند. همچنین افراد می‌توانند نظرات و دغدغه‌های کارشناسی خود در مورد طرح را به کمیسیون منعکس کنند و ما آنها را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی در مورد حضور خبرنگاران در نشست‌های کمیسیون، گفت: هیچ منعی برای حضور خبرنگاران در جلسات کمیسیون وجود ندارد و هر رسانه‌ای که مجوز ورود به مجلس را دارد می‌تواند در جلسات حضور داشته باشد و رئیس مجلس نیز این موضوع را چندین بار مورد تاکید قرار دادند. همچنین در آئین نامه داخلی کمیسیون نیز این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

کد خبر 5353907 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شبکه پیام رسان داخلی امیر خوراکیان موافق طرح صیانت حاکمیت سایبری تحقیقات علمی ایرانسل شرکت مخابرات ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صندوق نوآوری و شکوفایی ایالات متحده امریکا نوآوری گوگل همراه اول شرکت دانش بنیان حکمرانی فضای مجازی اینترنت پیام رسان فضای مجازی طرح حمایت پلتفرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، برای اطلاع از تاخیر یا تغییر برنامه پروازی شیراز به سایت فرودگاه به نشانی https://shiraz.airport.ir مراجعه کنید.

پروازهای ورودی داخلی:

پروازهای خروجی داخلی:

پروازهای ورودی خارجی:

پروازهای خروجی خارجی:

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیل به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی تصادف کرد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت