Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا،   انسیه خزعلی در حاشیه افتتاح و بازدید از نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تاکید کرد: چقدر خوب است که برای پشتیبانی از تولیدات داخلی، بانوان پویش جهیزیه فقط ایرانی راه بیاندازند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: اگر می‌خواهیم اقبال به کالای ایرانی زیاد شود، باید در زمینه کیفیت، قیمت، همچنین پشتیبانی ها و خدمات پس از فروش، سرمایه گذاری بیشتری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، از نزدیک با برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی به گفت و گو پرداخت.

تولیدکنندگان نیز برخی دغدغه ها و چالش های خود از قبیل مشکلات موجود برای به دست آوردن بازار کار در ایران و کشورهای خارجی، تنوع تولیدات جدید و مزیت های نسبی کالاهای ایرانی نسبت به خارجی را با معاون رئیس جمهور در میان گذاشتند.

در ادامه برای انجام هماهنگی های لازم در زمینه افزایش مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، دائمی و مرزی با مسئولان مربوط بحث و تبادل نظر شد.

 بیست‌ ویکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی (Hamex ۲۰۲۱) با شعار «تجلی دانایی و توانایی ایرانی در خدمت توسعه ملی» برگزار شده که در آن، ۳۹۴ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی در فضایی به وسعت ۳۵ مترمربع در ۱۸ سالن، آخرین محصولات و دستاوردهای خود را در معرض دید عموم گذاشته‌اند.

این نمایشگاه تا ۲۸ آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید متخصصان و علاقه‌مندان است.

افزایش ۱۲۳ درصدی حضور شرکت‌های داخلی و به همین میزان رشد متراژ نمایشگاه و حضور بخش فن‌بازار با مشارکت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از جمله مشخصه‌های این نمایشگاه است.

به گزارش ایرنا و به گفته کارشناسان، ظرفیت‌های نصب‌شده موجود در کشور که به سالیانه حدود ۲۱ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک می‌رسد، پاسخ‌گوی عمده نیاز و مصارف کشور است.  

در برخی موارد از جمله ماشین ظرفشویی، اسپلیت یونیت و برخی لوازم خانگی کوچک، وابستگی وجود دارد، هرچند در دو مورد نخست، ظرفیت‌سازی‌هایی انجام شده است.

سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی در کشور تولید شد. کارشناسان اشتغال مستقیم در این حوزه را ۳۰۰ هزار نفر و گردش مالی سالیانه در صنعت لوازم‌خانگی کشورمان را ۶ میلیارد دلار عنوان می‌کنند.

با وجود رشد تولید لوازم‌خانگی، اما به اذعان همه تولیدکنندگان، بازاری‌ها و اتحادیه فروشندگان و توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی، اکنون بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کالاهای موجود در بازار را اجناس قاچاق تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نمایشگاه بین المللی تهران انسیه خزعلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نمایشگاه بین المللی تهران انسیه خزعلی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نمایشگاه بین المللی تهران انسیه خزعلی لوازم خانگی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد

سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود ۲ هزار گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی