Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر چین در اتحادیه اروپا گفت، پکن هرگز مواضعش در مورد تایوان را تغییر نداده و همچنان معتقد است که اگر قرار است قرارداد سرمایه گذاری جدیدی میان چین و اتحادیه اروپا امضا شود، این اتحادیه باید تحریم‌های وضع شده علیه پکن را لغو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، علیرغم برنامه‌هایی برای دیداری بین چین و اتحادیه اروپا در اواخر سال جاری میلادی، با توجه اظهار نظرهای ژانگ مینگ، سفیر چین در این اتحادیه، نمی‌توان انتظار یک پیشرفت بزرگ دیپلماتیک را داشت، آن هم در حالی که کشورهای عضو این اتحادیه، مانند لیتوانی، تماس‌های خود با چین را در سال جاری میلادی، افزایش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژانگ در مورد تایوان گفت: اگر چیزی تغییر هم بکند، این عزم مردم چین برای اتحاد مجدد کشورمان است که قوی‌تر می‌شود.

او در رویداد مجازی در اندیشکده‌ای در بروکسل، گفت: به نظر می‌رسد بعضی اروپایی‌ها، خواست مردم چین برای دوباره متحد کردن کشور را دست کم می‌گیرند.

سفیر چین در اتحادیه اروپا، هرگونه تلاش از سوی کشورهای اروپایی را برای ایجاد روابط رسمی با تایوان، غیر قابل قبول دانست. این پس از آن مطرح شد، که اخیرا، "جوزف وو" وزیر خارجه تایوان، در اقدامی بی‌سابقه که خشم پکن را برانگیخت، به اروپا سفر کرد.

چین تایوان خودمختار را بخشی از "سرزمین اصلی" خود دانسته و گفته در صورت نیاز، حتی با زور آن را پس خواهد گرفت. گرچه تایوان، به جز با واتیکان، با هیچ کشور اروپایی دیگری روابط رسمی ندارد، اما این جزیره در تلاش برای تعمیق ارتباطات با دموکراسی‌های اروپایی است.

در ماه مارس، اتحادیه اروپا به اتهام نقض حقوق بشر در " سین‌کیانگ"، تحریم‌هایی را علیه مقامات چینی تصویب کرد، در مقابل، چین نیز تحریم‌هایی را علیه این اتحادیه وضع کرد؛ هیچ یک از دو طرف برای لغو تحریم‌هایی که وضع کرده‌اند، اعلام آمادگی نکرده‌اند.

ژانگ یادآور شد که حصول توافقات سیاسی بر سر پیمان سرمایه‌گذاری چین و اتحادیه اروپا، هفت سال زمان برده و ۳۵ دور مذاکره را پشت سر گذاشته است.

او با اشاره به این تحریم‌ها، گفت: من حسرت می‌خورم که ببینم به دلیل موانع ایجاد شده توسط طرف اروپایی، تصویب این پیمان، تا این حد با مشکل مواجه شود.

چن مینگائو، مدیر دفتر امنیت عمومی سین کیانگ، از جمله مقامات چینی بود که به بازداشت گسترده مسلمانان اویغور متهم شده و تحت تحریم این اتحادیه قرار گرفتند.

چین هرگونه خطا را رد کرده و از کشورهای غربی خواست تا در امور داخلی‌اش، خصوصا در مورد اویغورها، دخالت نکند؛ اویغورها گروهی قومی هستند که بیشتر به آسیای مرکزی مرتبط مرتبطند تا به مردم هان که اکثریت چین را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین اتحاديه اروپا اتحادیه اروپا سفیر چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند