Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرجام سمیعی معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌های سه منطقه گردشگری در بازفت کوهرنگ، چغاخور بروجن و سامان به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او افزود: عملیات اجرایی زیرساخت‌های مناطق گردشگری بازفت کوهرنگ، چغاخور بروجن و سامان از سال ۱۳۸۷ به وسعت ۲۷۶ هکتار شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ثبت ملی بافت تاریخی روستای سرآقاسید

سمیعی اضافه کرد: از این سطح ۶۵ هکتار به بازفت کوهرنگ، ۱۲۱ هکتار به چغاخور بروجن و ۹۰ هکتار به سامان اختصاص دارد.

او ادامه داد: زیرساخت‌های این طرح‌ها تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای آن‌ها ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

سمیعی گفت: اعتبار مصوب این طرح‌ها از محل طرح جهش تولید ۸۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۳۵ میلیارد ریال آن جذب و هزینه شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه گردشگری اجرای زیرساخت میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت:از ۱۲۵میلیون هکتار مناطقی که قابلیت اجرای عملیات آبخیزداری را دارند تاکنون حدود ۳۲ میلیون هکتار اجرا و ۹۰میلیون هکتار باقی مانده است. این یعنی حدود ۲۴درصد عملیات آبخیزداری در کشور انجام شده است.

محمد فرامرز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون در کشور حدود ۴۲ میلیون هکتار مطالعه آبخیزداری انجام شده و ۳۲ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در دست اجرا و اجرا شده است، گفت: همچنین ۲۰ میلیون هکتار مطالعات آبخیزداری داریم که اجرایی نشده است.

وی افزود: به طور کل در کشور از ۱۲۵میلیون هکتار مناطقی که قابلیت اجرای عملیات آبخیزداری را دارند تاکنون حدود ۳۲ میلیون هکتار اجرا و ۹۰ میلیون هکتار باقی مانده است. از این ۹۰ میلیون هکتار نیز ۲۰ میلیون هکتار دارای مطالعه آبخیزداری و ۷۰ میلیون هکتار نیز بدون مطالعه است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: این یعنی تمام این سالها تنها حدود ۲۴درصد عملیات آبخیزداری در کشور انجام شده که عدد بسیار کمی است.

بارش ها تا ۳۰۰میلی متر هم گزارش شد

وی در ادامه به بارش های اخیر نیز اشاره کرد و گفت:امسال و سال‌های قبل در مناطق جنوبی و مرکزی کشور بارش های شدیدی  گزارش شد. به طور مثال در سیستان و بلوچستان میانگین بارندگی ۱۱۰ میلی متر است ولی در نیمه اول فروردین سالجاری ۳۰۰میلی متر بارندگی در آن منطقه داشتیم.

فرامرز عنوان کرد: در نیمه اول فروردین استان‌های ایلام،  خوزستان، فارس، کرمانشاه،  لرستان، مرکزی و یزد درگیر بارندگی بودند و در نیمه دوم فروردین نیز  بوشهر،  جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و خراسان جنوبی بارندگی های زیادی داشتند. در اوایل اردیبهشت نیز علاوه بر استان‌های ذکر شده اصفهان نیز اضافه شد.

باید روان آب‌ها را مدیریت کنیم

وی با بیان اینکه آبخیزداری به معنای کنترل سیل نیست بلکه مدیریت روان آب است، گفت: هر سال بخشی از روان آب‌های سیلابی وارد دریا، کویر یا از کشور خارج می‌شوند و باید با استفاده از آبخیزداری بتوانیم بخشی از روان آب‌ها را داخل حوضه نگه داریم و  آنها را وارد منابع آبی قابل دسترس کنیم تا امکان استفاده از آنها در بخش های مختلف فراهم شود.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی اضافه کرد:کارکرد دیگر آبخیزداری حفاظت از پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک است.

وی با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۲ ،۱.۷ همت بودجه آبخیزداری در نظر گرفته شده بود، گفت: که از این میزان تنها ۶۰درصد اختصاص یافت.

 اعتبار آبخیزداری کافی نیست

فرامرز در پایان با بیان اینکه در لایحه برنامه هفتم توسعه باید ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری مصوب و اجرایی شود، گفت:در حال حاضر تامین اعتبار  و منابع یکی از چالش های پیش و روی آبخیزداری است. ظرفیت اجرایی، متخصص، پژوهش وجود دارد ولی منابع کافی نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری